Постинг
20.07.2009 18:43 -
Разминаване между реформите на Орфей с догмите на старата религия
Автор: apollon
Категория: Изкуство
Прочетен: 2184 Коментари: 3 Гласове:
Последна промяна: 27.08.2009 16:10
Прочетен: 2184 Коментари: 3 Гласове:
3
Последна промяна: 27.08.2009 16:10
Сблъсъкът между аристокрацията и Орфей е бил колосален, въпреки, че в последствие същата тази лицемерна аристокрация въвежда орфизма като официална религия, макар и като елитарно достояние в основна степен. Свидетелство за този сблъсък не ни е оставен от съвременник на Орфей, а от римлянина от I век преди христа Помпоний Мела. Преди да споменем римския автор нека да напомним, че Орфей налага идеята за култа към безсмъртието. Помпоний Мела в своята втора книга от прозведението си "Землеописание" описва древните ритуали на траките, които по нищо не се доближавали и на йота от идеите за бесмъртието - напротив, мисленето на траките било изпълнено с идеите пълната смъртност на човека и че човек идва на този свят за да се мъчи. Можем да си представим лесно как със силата на изкуството Орфей е променил из основи тази догма. И така Помпоний засвидетелства старите обичаи на траките в следния цитат: "У някои оплакват ражданията... погребенията носят празничен характер. Жените имат желание да бъдат убити над телата на умрелите си мъже". Думата "някои" е ключова и свидетелство за религиозния раздор и разкол между траките. Именно религията била първооснова на тяхното разделение.
Какво се случило? След като Орфей внесъл новите еретични идеи за безсмъртието - някой племена усвоили новата идея за безсмъртието и скоро започнали да празнуват всяка смърт на свой съплеменник. Така едновременното в тракийското общество се появили тракийски племена поддържници на новата тенденция да се плаче, когато детето се ражда, за да живее в мъките на живите и да се празнува, когато човек умре, тъй като умрелите ще за възвърнат чрез безсмъртието си. Старата и по-примитивна вяра на траките да се радват на ражданията и да тъгуват за умрелите е израз на дълбоко въплътената идея за смъртността на човека. Тази стара вяра останала у някои траки въпрътена в ритуалното жреческо убиване на многото съпруги съпруги на умрелия тракийски вожд, като своеобразна идея за свършека на света за умрелия (респективно за самотната съпруга без мъжа й). В този смисъл религията при траките не е била еднородна.
Орфей е опитал или да свърже екстазът на виненото опияние като преход в друг свят и измерение, близък до този на безсмъртието, или в р разрез с идеите на Дионис е отхвърлил виното като средство за бягство от несгодите на света. Конфликтът между върховният жрец и цар на траките Орфей с останалите жреци се оказал съдбоносен и злощастен за реформатора.
Като човек на изкуството можем да си представим как в себе си той е хранил съвсем други ценности от подобните нему владетели.
Религиозно убийство или държавен преврат, осществен от самите жреци? Дилема в този случай не съществува. Съвсем различен за времето и своята епоха, елитарния Орфей не успява да царува спокойно и умира в зенита на своя живот.
Какво се случило? След като Орфей внесъл новите еретични идеи за безсмъртието - някой племена усвоили новата идея за безсмъртието и скоро започнали да празнуват всяка смърт на свой съплеменник. Така едновременното в тракийското общество се появили тракийски племена поддържници на новата тенденция да се плаче, когато детето се ражда, за да живее в мъките на живите и да се празнува, когато човек умре, тъй като умрелите ще за възвърнат чрез безсмъртието си. Старата и по-примитивна вяра на траките да се радват на ражданията и да тъгуват за умрелите е израз на дълбоко въплътената идея за смъртността на човека. Тази стара вяра останала у някои траки въпрътена в ритуалното жреческо убиване на многото съпруги съпруги на умрелия тракийски вожд, като своеобразна идея за свършека на света за умрелия (респективно за самотната съпруга без мъжа й). В този смисъл религията при траките не е била еднородна.
Орфей е опитал или да свърже екстазът на виненото опияние като преход в друг свят и измерение, близък до този на безсмъртието, или в р разрез с идеите на Дионис е отхвърлил виното като средство за бягство от несгодите на света. Конфликтът между върховният жрец и цар на траките Орфей с останалите жреци се оказал съдбоносен и злощастен за реформатора.
Като човек на изкуството можем да си представим как в себе си той е хранил съвсем други ценности от подобните нему владетели.
Религиозно убийство или държавен преврат, осществен от самите жреци? Дилема в този случай не съществува. Съвсем различен за времето и своята епоха, елитарния Орфей не успява да царува спокойно и умира в зенита на своя живот.
Чие е писмото ЛИНЕАР Б ? / Г.Сотиров
СЕНЗАЦИЯТА, КОЯТО БЕ ОСЪДЕНА ДА ОСТАНЕ В...
Филм за Гела, Илинденския събор и Гайдар...
СЕНЗАЦИЯТА, КОЯТО БЕ ОСЪДЕНА ДА ОСТАНЕ В...
Филм за Гела, Илинденския събор и Гайдар...
Как научно се доказа, че т.нар. "Ге...
Тракийският майстор Севт от БАЛАГАРОС (в...
Британските служби в интернет/ Big Jew i...
Тракийският майстор Севт от БАЛАГАРОС (в...
Британските служби в интернет/ Big Jew i...
Следващ постинг
Предишен постинг
че хората, които са много близо до изкуството са винаги такива - те са чувствителни и виждат други неща в живота.
цитирайpravi mi vpechatlenie - sjakash sa otdrug svjat i jivejat v drug svjat otkadeto prenasjat idei
цитирай
3.
анонимен -
:)))
21.07.2009 15:26
21.07.2009 15:26
~ Орфей - мисля, че е бил основател на мистерии...,
Поздрави и усмивки!
цитирайПоздрави и усмивки!
Търсене