Постинг
08.11.2012 08:20 -
Еленът и сърната като свещенни в култа на Аполон и Артемис
Автор: apollon
Категория: Изкуство
Прочетен: 12137 Коментари: 12 Гласове:
Последна промяна: 22.11.2012 17:30
Прочетен: 12137 Коментари: 12 Гласове:
10
Последна промяна: 22.11.2012 17:30
Еленът и сърната са най-често изобразяваните животни в култа на Аполон и Артемида. Тяхното често присъствие върху древногръцката керамика е доказателство за символното им значение и за съответно рядко изтъкваната страна от проявлението им като горски божества. В представените снимки е показано майсторското и естетизма на произведенията на изкуството от древните майстори из цялото Средиземноморие.
Артемида, Аполон и Лето
Две изображения на Артемида с колесница от елени.
Артемида изпраща елен като примамка срещу двамата гиганти Алаоади като по време на ловуването те се избиват помежду си.
Спорът на Херакъл с Артемида за осквернената от него свещенна киринейска кушута. Атина се застъпва за героя. Сюжет от известен мит.
Артемида при треверите
Артемида, Аполон и Лето
Две изображения на Артемида с колесница от елени.
Артемида изпраща елен като примамка срещу двамата гиганти Алаоади като по време на ловуването те се избиват помежду си.
Спорът на Херакъл с Артемида за осквернената от него свещенна киринейска кушута. Атина се застъпва за героя. Сюжет от известен мит.
Артемида при треверите
Завинаги честит празник на Руските ни ос...
Назаем от off news
НАДЕЖДЕН ЛИ Е РАДИОВЪГЛЕРОДНИЯТ МЕТОД?
Назаем от off news
НАДЕЖДЕН ЛИ Е РАДИОВЪГЛЕРОДНИЯТ МЕТОД?
Следващ постинг
Предишен постинг
Артемида и Аполон са източни култове, центърът им е Мала Азия .За Артемида едва ли има какво да го доказваме, а за Апалюна като бог в хетските договори с източните части на Мала Азия съм писал още в темата за Илиадата....
Респективно оттам връзката е ясна. Това са боговете "господари на животните", характерни само за "малки" източни центрове, като Египет, Шумер и Акад.
цитирайРеспективно оттам връзката е ясна. Това са боговете "господари на животните", характерни само за "малки" източни центрове, като Египет, Шумер и Акад.
напълно правилно - съгласен съм
пусни линк към публиказията си
цитирайпусни линк към публиказията си
Отдавна беше, а и няма връзка с твоята тема, но ето я.
http://d3bep.blog.bg/history/2010/11/11/troy-is-it-real-istina-li-e-iliada.633026
Текстът договорът между Муватали и източномалоазийско царство, чиито цар носи подозрителното име Алакасанду(Александър?).
По хетски обичай накрая се четат имената на богове - свидетели и на двете държав ии се появява иначе непознатото ми от хетски текстове Апалюна, което оставя у нас впечатление ,че Апалюна е някакъв значим бог в царството на Алакасанду(тъй като фигурира като божество - свидетел едва ли не от негова страна).
цитирайhttp://d3bep.blog.bg/history/2010/11/11/troy-is-it-real-istina-li-e-iliada.633026
Текстът договорът между Муватали и източномалоазийско царство, чиито цар носи подозрителното име Алакасанду(Александър?).
По хетски обичай накрая се четат имената на богове - свидетели и на двете държав ии се появява иначе непознатото ми от хетски текстове Апалюна, което оставя у нас впечатление ,че Апалюна е някакъв значим бог в царството на Алакасанду(тъй като фигурира като божество - свидетел едва ли не от негова страна).
Последно твърдиш, че Илияда не е истинска?
цитирайapollon написа:
Последно твърдиш, че Илияда не е истинска?
Не разбирам много добре всички аспекти на твоето твърдение.
Последно твърдя, че :
1. Илиада НЕ СЕ Е СЛУЧИЛА. Не и по начина, описан в Илиада.
2. Илиада е вярване в древния свят, подобно на Библията в нашия.
3. И пак точно като нея на практика е копирала отделно откъси и идеи от по - стари писания. Аз предлагам доста вероятно писание, от което да е копирано и има всички потенциални възможности. Гигантска битка, подобни народности, поема за битката, широко разпространена даже и до днес, известност от Хетската столица до Южен Егиепт, т.е. позната из целият стар свят история...
Това общо взето, вкратце твърдя.
Дори да е приказка, в този мит има толкова нравоучения и норми, които оказват огромно влияние на хора от различни поколения.
цитирайЕ та тъкмо поради това я нарекох "Библията на древния свят".
цитирайили Василевсомахия на всички времена - почти като второто пришествие. Спокойно може да се каже, че царските армии от двата бряга описани в Предсказанията са сцени случили се вече веднъж в сцени от Илияда.
цитирайТъй като фотосите по темата са ограничени и трудно достъпни, ще взаимствам още от официален сайт.
цитирайhttp://www.youtube.com/watch?v=QvrLUpGDX30
цитирайТекстът е публикуван в Българска христоматия или Сборник от избрани образци по всичкитe родове съчинения, с приложение на кратки жизнеописания на най-знаменитите списателе, съставиха И. Вазов и К. Величков. Част ІІ, Поезия. Книжарница на Д. В. Манчов, Пловдив - Свещов - Солун, 1884.
http://theseus.proclassics.org/node/164
Иван Вазов, Омир (преводачески увод)
ОМИР
Неговите безсмъртни произведения, пени по общите места, разгледвани от философите, изучвани от поетите, тълкувани от многобройни поколения критици, запечатаха в умовете удивление към старогръцката литература, пълна с сила и живот.
Двете поеми, които хвърлят такъв непомрачим светлик връз лицето на Омира, са „Илиада“ и „Одисея“. В първата се описва обсадата от гръцките царета на малоазиатский град Троя; а във втората скитането на Одисея подир разорението на казаний град. В них се прославят два идеализирани гръцки типа, които напълно изображават националний характер на елините.
В Ахилеса са олицетворени храбростта, пъргавината, любовта към славата и към войната, която повдигна много високо тоя народ, съединена с любовта към прекрасното му отечество. Одисей е олицетворение на умът, хитростта и прозорливостта.
цитирайhttp://theseus.proclassics.org/node/164
Иван Вазов, Омир (преводачески увод)
ОМИР
Неговите безсмъртни произведения, пени по общите места, разгледвани от философите, изучвани от поетите, тълкувани от многобройни поколения критици, запечатаха в умовете удивление към старогръцката литература, пълна с сила и живот.
Двете поеми, които хвърлят такъв непомрачим светлик връз лицето на Омира, са „Илиада“ и „Одисея“. В първата се описва обсадата от гръцките царета на малоазиатский град Троя; а във втората скитането на Одисея подир разорението на казаний град. В них се прославят два идеализирани гръцки типа, които напълно изображават националний характер на елините.
В Ахилеса са олицетворени храбростта, пъргавината, любовта към славата и към войната, която повдигна много високо тоя народ, съединена с любовта към прекрасното му отечество. Одисей е олицетворение на умът, хитростта и прозорливостта.
Само в последний век се повдигна въпрос за
действителното съществование на Омира и дали наистина поемите – „Илиада“ и „Одисея“ – са дело на един човек, или на целий елинский народ. Твърде са мътни сведенията за Омировото месторождение. Голям брой градове в Гърция и Мала Азия искат да си присвоят тая чест. Истинско или измислено лице, обаче, Омир е име, което ни дава понятие за най-високий поетический гений, който е могла да роди древността.
„Илиада“ и „Одисея“ за елинский мир бяха същото нещо, каквото библията за христяните. Главното място във възпитанието на гъркът принадлежеше Омиру.
Поемите, които се родиха в малоазиатските колонии на ионическото гръцко племе, станаха достояние на цяла Елада. Поетите черпеха от них вдъхновенията си, художниците зимаха сюжети за произведенията си, философите – правила на висока мъдрост, историците и географите се опираха на Омир, като на неопровържим свидетел, дори държавите, в оправдание на своите притязания въз разни местности, отнасяха се към Омировите стихове, и за тая цел ги преправяха.
Великите люде на Гърция се хвалеха със знанието и изучението на тия поеми; стиховете от „Илиада“ и „Одисея“ минаха в пословици. Омир беше идеал на мъдростта, поет, учител и пророк на древний мир. За всичко това той е обязан на чисто человеческото си миросъзерцание; хуманизмът се вижда не само в героите му, но и в боговете, които в „Илиада“ вълнуват същите ония страсти, които вълнуват и човеците: злобата, гневът.
цитирайдействителното съществование на Омира и дали наистина поемите – „Илиада“ и „Одисея“ – са дело на един човек, или на целий елинский народ. Твърде са мътни сведенията за Омировото месторождение. Голям брой градове в Гърция и Мала Азия искат да си присвоят тая чест. Истинско или измислено лице, обаче, Омир е име, което ни дава понятие за най-високий поетический гений, който е могла да роди древността.
„Илиада“ и „Одисея“ за елинский мир бяха същото нещо, каквото библията за христяните. Главното място във възпитанието на гъркът принадлежеше Омиру.
Поемите, които се родиха в малоазиатските колонии на ионическото гръцко племе, станаха достояние на цяла Елада. Поетите черпеха от них вдъхновенията си, художниците зимаха сюжети за произведенията си, философите – правила на висока мъдрост, историците и географите се опираха на Омир, като на неопровържим свидетел, дори държавите, в оправдание на своите притязания въз разни местности, отнасяха се към Омировите стихове, и за тая цел ги преправяха.
Великите люде на Гърция се хвалеха със знанието и изучението на тия поеми; стиховете от „Илиада“ и „Одисея“ минаха в пословици. Омир беше идеал на мъдростта, поет, учител и пророк на древний мир. За всичко това той е обязан на чисто человеческото си миросъзерцание; хуманизмът се вижда не само в героите му, но и в боговете, които в „Илиада“ вълнуват същите ония страсти, които вълнуват и човеците: злобата, гневът.
Търсене