Постинг
22.09.2009 04:05 -
Коя е най-гнусната манипулация с Историята на Паисий?
Автор: apollon
Категория: Изкуство
Прочетен: 2890 Коментари: 4 Гласове:
Последна промяна: 22.09.2009 23:26
Прочетен: 2890 Коментари: 4 Гласове:
4
Последна промяна: 22.09.2009 23:26
Нещо което историците вече трети век не правят като обходят библиотеките на Европа и намерят истината, йеромонах Паисий го е сторил до 1762, събирайки Мавро Орбини и "Цезар Барони". При това Паисий печели по-голяма битка, патриотичната пред историчната.
Истината е, че заглавието на книгата е подменено и то не е "История Славяноболгарская", а е "Царственик или История българска" от първото и печатно издание през 1844 от Христаки Павлович. Ето защо по-честно е да наричаме историята на Паисий, Паисиева История. При това Христаки Павлович е един от най-изтъкнатите книгоиздатели и образовани хора в поробена България. Само една година след това през 1845 той издава в Белград "Граматика славяно – българска", като очевидно е знаел тънката разлика между Царственик с българската история и неговата Граматика славяно-българска. Тази съществена разлика не му е дала основание да прекръсти оригинала на Паисий до който той самия е имал достъп в Атон собственоръчно на "История славянобългарская", което можем да бъдем сигурни, че Христаки Павлович е постъпил истински и пратриотично.
Поне можем да бъдем спокойни, че първите българи, които са чели книгата на Паисиевата История, са я чели в оригинал. Това можем да кажем със сигурност.
Момем само да се питаме кой се гаври с честната и святата истина? И кой смени и поправи името на тази бъларска книга-светиня?
1765 - копие от първи препис
Изведнъж е станало така, че преписът по-горе е останал по-добър оригинал от самия оригинал.
1762-чернова
Но я няма беловата. И тук е най-неприятната част, защото няма кой да покаже оригинала.
Истината е, че заглавието на книгата е подменено и то не е "История Славяноболгарская", а е "Царственик или История българска" от първото и печатно издание през 1844 от Христаки Павлович. Ето защо по-честно е да наричаме историята на Паисий, Паисиева История. При това Христаки Павлович е един от най-изтъкнатите книгоиздатели и образовани хора в поробена България. Само една година след това през 1845 той издава в Белград "Граматика славяно – българска", като очевидно е знаел тънката разлика между Царственик с българската история и неговата Граматика славяно-българска. Тази съществена разлика не му е дала основание да прекръсти оригинала на Паисий до който той самия е имал достъп в Атон собственоръчно на "История славянобългарская", което можем да бъдем сигурни, че Христаки Павлович е постъпил истински и пратриотично.
Поне можем да бъдем спокойни, че първите българи, които са чели книгата на Паисиевата История, са я чели в оригинал. Това можем да кажем със сигурност.
Момем само да се питаме кой се гаври с честната и святата истина? И кой смени и поправи името на тази бъларска книга-светиня?
1765 - копие от първи препис
Изведнъж е станало така, че преписът по-горе е останал по-добър оригинал от самия оригинал.
1762-чернова
Но я няма беловата. И тук е най-неприятната част, защото няма кой да покаже оригинала.
В същност, Народът /гражданите/ поиска ...
Тактики, стратегии, чалъми...
Електронно гласуване ли? Ето нагледен пр...
Тактики, стратегии, чалъми...
Електронно гласуване ли? Ето нагледен пр...
Следващ постинг
Предишен постинг
http://apollon.blog.bg/izkustvo/2009/09/21/bylgariia-se-sramuva-ot-paisievata-istoriiata.401491
цитирай
2.
анонимен -
блог бг
22.09.2009 04:47
22.09.2009 04:47
словено-болгари или българи имащи словото божие
цитирай
3.
анонимен -
a
22.09.2009 10:06
22.09.2009 10:06
a
цитирай
4.
анонимен -
Оригинал?
10.03.2011 09:02
10.03.2011 09:02
Ето подобна на първата страница с датиравка - 1761-ва година.
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/181590_1908135989637_1428943303_2238674_1342385_n.jpg
По принцип датеровката се слага в края на текста - изречението НО в копието което се съхранява в Св. Георги Зограф ( втората страница ) датировката е преди края на изречението - ОМОТВАЦИИ.
цитирайhttp://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/181590_1908135989637_1428943303_2238674_1342385_n.jpg
По принцип датеровката се слага в края на текста - изречението НО в копието което се съхранява в Св. Георги Зограф ( втората страница ) датировката е преди края на изречението - ОМОТВАЦИИ.
Търсене