Постинг
12.05.2009 17:08 -
Оригиналът - Lascia Chio Pianga - Philippe Jaroussky
Автор: apollon
Категория: Изкуство
Прочетен: 1851 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 25.05.2009 01:42
Прочетен: 1851 Коментари: 0 Гласове:
0
Последна промяна: 25.05.2009 01:42
Lascia Chio Pianga - Philippe Jaroussky
Случайно попаднах на това производение увлечен от ужасяващия филм Фаринели. Когато го слушах първите няколко пъти ме набиваше смях. ППосле на няколко пъти го пусках отново на шега. След това слушах и изпълнението на кастратът Фаринели - колко грозно звучи - определят определението на личността му с недъг и това не съм аз, а всички негови колеги, сякаш това го прави различен и особен, а всъщност той е ощетен и би трябва да презира всички останали, заради техната жестокост - всеобща жестокост. Тогава в интерференцията на двете звучения, който са поразително сходни забелязах колко силно пречистващо действие имат високите височини на човешкия глас. Разбрах и идеалистичното престъпление на римските папи - да създават векове наред недъзи у хората, за да могат чрез гласа на своите отроци да се докоснат до божествения глас и чистота - уви не са успяла, защото всяко едно престъпление отдалечава значително всички божествени проявления. Най-изумителното е, че първоначалния присмех се превърна в обожание и избавление от скуката на ежедневната тъма. След малко ще чуете и оригиналната версия във Фаринели, която обаче въпреки изумителните си сходства с изпълнението на Филип Жаруски, се изпълнява от жена. Невероятно, но факт. Трябва също така да признаем, че произведението на Хендел е забележително и ндхвърля качествата на всички видове познати жанрове. За сметка на това значително се отличава от оперното пеене, стилистика, поведение и жанр. То може да бъде окачествено като симфония на човешкия глас.
Случайно попаднах на това производение увлечен от ужасяващия филм Фаринели. Когато го слушах първите няколко пъти ме набиваше смях. ППосле на няколко пъти го пусках отново на шега. След това слушах и изпълнението на кастратът Фаринели - колко грозно звучи - определят определението на личността му с недъг и това не съм аз, а всички негови колеги, сякаш това го прави различен и особен, а всъщност той е ощетен и би трябва да презира всички останали, заради техната жестокост - всеобща жестокост. Тогава в интерференцията на двете звучения, който са поразително сходни забелязах колко силно пречистващо действие имат високите височини на човешкия глас. Разбрах и идеалистичното престъпление на римските папи - да създават векове наред недъзи у хората, за да могат чрез гласа на своите отроци да се докоснат до божествения глас и чистота - уви не са успяла, защото всяко едно престъпление отдалечава значително всички божествени проявления. Най-изумителното е, че първоначалния присмех се превърна в обожание и избавление от скуката на ежедневната тъма. След малко ще чуете и оригиналната версия във Фаринели, която обаче въпреки изумителните си сходства с изпълнението на Филип Жаруски, се изпълнява от жена. Невероятно, но факт. Трябва също така да признаем, че произведението на Хендел е забележително и ндхвърля качествата на всички видове познати жанрове. За сметка на това значително се отличава от оперното пеене, стилистика, поведение и жанр. То може да бъде окачествено като симфония на човешкия глас.
Няма коментари
Търсене