Постинг
22.08.2022 22:55 -
Приказното, шареното и маниерното при Петър Мичев
Автор: apollon
Категория: Изкуство
Прочетен: 12545 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 25.02 19:50
Прочетен: 12545 Коментари: 2 Гласове:
8
Последна промяна: 25.02 19:50
Предисловие от 06.09.22:
Високопланинско говедо от Асеновград го ухапало стършел и отишло до Аптеката. Там високопланинска крава му эпродала Зенаро, за да оправи хубавото говедо, нейн далечен брат от времето осеменителната епоха. Двете говеда обаче не знаели, че стършелите могат да бъдат смъртоносни. Извод - не преглеждайте рогата си при аптекар, за целта има ветеринар.
******
Определение за принцеса от малко населено място - жена, която не се храни с лъжица, а само с вилица. Това е особено опасна вълчица, която се придвижва по магистрални пътни артерии и е месоядна от сутри до вечер, не яде зеленчуци и хляб, не пие вода и предпочита месото сураво
******
Човек не може да разбере нито защо се е родил или появил, нито защо умира, но може да разбере само защо съществува и то само тогава, когато сам прираде стойност на този факт.
Изкуството позволява и дори легализира приказния поглед към реалността или още повече към картинната реалност. Когато към него прибавите играта на форма с играта на цветовете и също добавите маниерното гравитационно положение на човешките глави, това създава заслужена самобитност и на постановката за рисуване и на изразните средства и на уникалните търсения в стила на художника - един задължителен етап от творческото развитие и пребиваване в собствената културна среда на твореца.
Трябва към това смесване на стилистични компоненти да прибавим и строгата претенция на автора за интимност на персонажите, съчетана до известна степен с анонимността на примрежените и дори направо затворени погледи.
Отклоняването на главите на образите сякаш е търсенето на частната гледна точна и светоглед на неговите приказни герои.
В женските образи се забелязва маниер, харасктерен за строгата иконописна традиция на ортодоксалното византийско иконографско представяне на женския образ.
Високопланинско говедо от Асеновград го ухапало стършел и отишло до Аптеката. Там високопланинска крава му эпродала Зенаро, за да оправи хубавото говедо, нейн далечен брат от времето осеменителната епоха. Двете говеда обаче не знаели, че стършелите могат да бъдат смъртоносни. Извод - не преглеждайте рогата си при аптекар, за целта има ветеринар.
******
Определение за принцеса от малко населено място - жена, която не се храни с лъжица, а само с вилица. Това е особено опасна вълчица, която се придвижва по магистрални пътни артерии и е месоядна от сутри до вечер, не яде зеленчуци и хляб, не пие вода и предпочита месото сураво
******
Човек не може да разбере нито защо се е родил или появил, нито защо умира, но може да разбере само защо съществува и то само тогава, когато сам прираде стойност на този факт.
Изкуството позволява и дори легализира приказния поглед към реалността или още повече към картинната реалност. Когато към него прибавите играта на форма с играта на цветовете и също добавите маниерното гравитационно положение на човешките глави, това създава заслужена самобитност и на постановката за рисуване и на изразните средства и на уникалните търсения в стила на художника - един задължителен етап от творческото развитие и пребиваване в собствената културна среда на твореца.
Трябва към това смесване на стилистични компоненти да прибавим и строгата претенция на автора за интимност на персонажите, съчетана до известна степен с анонимността на примрежените и дори направо затворени погледи.
Отклоняването на главите на образите сякаш е търсенето на частната гледна точна и светоглед на неговите приказни герои.
В женските образи се забелязва маниер, харасктерен за строгата иконописна традиция на ортодоксалното византийско иконографско представяне на женския образ.
Вълнообразно
Търсене