Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.05.2014 07:40 - Пъстрата магия и стилистика при Цанко Лавренов
Автор: apollon Категория: Изкуство   
Прочетен: 12465 Коментари: 9 Гласове:
12

Последна промяна: 03.06.2014 17:16

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Да уловиш бежметежността с четката е вълнуващ начин на художника да срещне своя зрител с непреходното. Той пренася целия план на картината в други светове, в онези където всичко е приказно и хармонично. Авторът характерно борави с детайла и с перспективата, с констрастната и интензивна колорация, с тенденцията за издигане, която можем да наречем лавренова левитация. Прави впечатление, че дори в творби с хоризонтален план, автора търси и успява да внуши посоката нагоре. Макар в манастирите и в градските пейзажи да цари уют, някои от картините на пловдивския художник излъчват самота, уединение. Забелязва се особената любов към ойкоса, към къщата и към дома. Когато се рисуват хора от художника те са в представени със особените щрихи на статиката., на строгостта и сковаността. Може да се каже, че в стила на твореца квадратната щриха е поставена на пиедестал и това влияе главно върху характерния стил на рисуване подобен на автографски почерк, по който безсловно се разпознава техниката на художника и неговото произведение отдалеч. Друг любим елемент на художника е кръстът..
За жалост пловдивските културтрегери са превърнали българския художник в мексикански график.
image
imageimage
image Цанко Иванов Лавренов (24.11.1896 - 16.12.1978) Входната врата на манастира Ватопед, 1941
image image
image
image
image




image


image
Старото пристанището в Марсилия
image
image

image
image
image
image
image
image
image
image
image
image

image image
image image
image image image image image image
image














Гласувай:
12


Вълнообразно


1. анонимен - Класика,
26.05.2014 14:17
която не се нуждае от коментар, а само от дълбоко съзерцание и преклонение пред душевността на художника !
цитирай
2. apollon - Тук е мястото да изкажа и моето мн...
26.05.2014 15:11
Тук е мястото да изкажа и моето мнение в подкрепа на искането на наследниците на художника за самостоятелна сграда -музей, която да подслонява всичките му творби. Общината е длъжна да го направи, защото този художник е визитната картичка на Пловдив. Община Пловдив е длъжник. Нещо повече, Община Пловдив е сключила договор за притежание на дарение на картините на автора, който ги отстъпва само при условие, че бъде изграден самостоятелна в и обособена за неговите творби сграда - нещо на принципа на дарение за дарение" - не може да се отрече високия алтруизъм на патриота и същевременно добре сключения от него договор, в който личи Високата интелигентност на двойно дарение от взаимен тип.
Без да имам нищо общо с наследниците от правна гледна точка приемам казуса в тяхна полза, а исканията им за справедливи. Би следвало като бенефициент общината да е изпълнила и преизпълнила всички искания с договора между нея и твореца , за да не очаква допълнителни дирения от страна на наследниците. Считам общината и държавата в частност като лоши собственици на колекцията на автора. Поради значимостта на колекцията и уникалността на твореца, напълно оправдавам исканията на роднините за самостоятелна сграда, в която се помещават всички творби - в противен случай дарението може основателно да оспори от близките и ако техните искания не са удовлетворени, те могат да продължат съдебната битка. Нарушаване правото на наследство е исконно човешко право и близките могат да потърсят правата си в Страсбург.
Ето и линк към проблематиката: http://www.lavren.info/?p=1080
цитирай
3. apollon - Ето и моето писмо до Лаврен Петров
26.05.2014 16:54
Апокалиптичните картини, които рисувате за град Пловдив са оправдани. Освен основното население, градът е гъсто населен с тоталитарни и нетоталитарни властзаемащи птеродактили и техните деца дебили.
Аз също желая да дам своята "лепта", изразявайки своето мнение в подкрепа на вашите искания.
Интересно е обаче как тези културтрегерни башибузуци прикриват користните си цели със сърцераздирателния апломб, че предприемат всички тези действия по отклоняването на картините в името на общото благо, в името на това картините да не бъдат разпръснати, а съхранени. Общината излиза в ролята на родолюбец, че се напъва да пази нещо, което не е нейно, но ето виждате ли тя е добрата.
И точно това ме кара да си мисляр нямаше ли да е по-добре за автора, ако не беше се доверил на вълко-червенковската мафия, а беше разпродал картините си по света. Мисля, че е по достойно за нас зрителите на изкуството да гледаме един достоен творец по репродукциите му и само на снимки, отколкото да не можем да надигнем глас срещу тази мафия и да поискаме полагащия се на художника самостоятелен музей с експозиция.Мисля си, че за това заслужаваме ние като граждани, а разпръснатото творчество на твореца щеше да бъде по-добра инвестиция за името на твореца, реално неглижирано поради "соц-" и социална завист.Притежанието на картините у тези, които можеха повече да ги оценят, щеше да бъде и по-добре за самата България.
Има нещо особено гнусно, нелепо и зловещо в начина, по който се третират в България всички хора на изкуството, може би защото плеядата от самозванци е огромна.Липсата на доверие, на приемане и любов в човешките взаимотношения не водят до човешко добруване,а са път към долницата на човешкото съществуване, от което изход към бъдещето не съществува.В момента сме пример за една самоизяждаща се нация, която цар е Бай Ганьо с лайт-мотива му за келепира.Само примитивния човек може да вярва, че е на този свят, за да печели. Реалността води към точно обратното – всичко да загуби.
цитирай
4. apollon - Продължение
26.05.2014 17:42
И в този ред на мисли когато болката Ви от лошото третиране на вашия дядо надделяла в множество болезнени изповеди, аз се срамувам, че съм част от това общество.
Може би ако искаме да вървим напред следва да скъсаме с миналите принципи на класическия соц: „моето е мое, чуждото е общо“ и „да работя по-малко, а да вземам повече“.
Троичността на българина (да говори едно, да мисли друго и да върши трето) го кара да битува в този свят не като християнин, а като еретик безбожник, разпънат на кръстта на своето безверие и лъжливи идоли.
цитирай
5. apollon - http://www. academia. edu/405...
05.06.2014 19:05
http://www.academia.edu/4050946/Theoretical_Perspectives_in_Etymology_in_Bulgarian_
цитирай
6. marlena - Благодаря
14.06.2014 10:31
за поетичния анализ на поезията в картини на големия художник, както и за гражданската Ви позиция.
цитирай
7. apollon - за нищо
14.06.2014 11:38
за нищо
цитирай
8. astrojozi19 - Здравейте, невероятен художник.
18.07.2014 01:04
Нямам думи, само съзерцавам тази красота!
цитирай
9. apollon - радвам се
18.07.2014 02:49
радвам се
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: apollon
Категория: Изкуство
Прочетен: 14431179
Постинги: 5334
Коментари: 10421
Гласове: 19316
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031