Постинг
19.07.2011 11:24 -
Редки изображения и царски инсигнии на император Петър I Български и Мария Лакапина
Автор: apollon
Категория: Изкуство
Прочетен: 23509 Коментари: 27 Гласове:
Последна промяна: 28.12.2014 15:24
Прочетен: 23509 Коментари: 27 Гласове:
16
Последна промяна: 28.12.2014 15:24
Цар Петър е първият от всички владетели на север от Византия (Югоизточна Европа), които секли свои собствени монети.
Редките изображения на царя са все още ценна и търсена находка за многото неизвестни в българската медиевистика.
За жалост България не може да се похвали с изображения на цар Петър и запазени монети от времето на неговото управление. Такава единствена за сега монета е открита край Киев и понастоящем се съхранява в Ермитажа (виж последното изображение).
Тук са представени някои добре запазени печати с изображенията на царя и неговата съпруга, който са ценни от гледна точка на това, че за времето непосредствено преди признаването от Константинопол на българската патриаршия и влизането в длъжност на Силистренският митрополит Дамян като първи български патриарх, цар Петър за кратко е бил глава на българската църква.
Ето го и изображението - белег за високото майсторство на нумизматичното изкуство за тогавашното време.
Изображение на Иисус Христос, бълг. монарх Петър и имп.М.Лакапина от печат на владетеля.
На първата страна на изображението е интересна инскрипцията +IhSU X[PI]SCVS+, което е най-ранния запис на българското име на Бога с латински букви. Чете си Ихсу Хрискус. Монархът е облечен в хламида - символ на най-високото му монаршеско достойнство. Върху печата ясно се вижда удар с кирка. Патриаршеският кръст между монарха и Мария Лакапина, щерка Роман I Лакапин и наречена Ирина (в превод "мир") по повод на сключения мирен договор между Византия и България, е не просто царска инсигния, а образно свидетелство за върховенството на царя и за обединението на властите - светската и църковната под неговата десница. Това статукво продължава до признаването на българската църква за патриаршеска, когато самия Петър осъществува разделянето на властите.
Петър е известен със строежа на множество манастири и църкви, заради което по-късно е обявен от българската църква за светец, повод за което е и неговото мирно царуване.
Изразителен образ на Исус Христос и на бълг. монарх Петър с Мария Лакапина - печат
Eдинствените запазени до днес монети на цар Петър.
Важен въпрос е и разчитането на надписа + PETPOC ..... IMXаLTAR.
Тази съкратена инскрипция се представя със значението на "император на христовия олтар ". На латински altar e съкратена форма на altaria -олтар.
Но как си позволявам лукса да говоря за цар Петър като император? Уви никой в България няма интерес да внушава, че някои от владетелите на българите са били и императори.
Защо Петър се изписва като император? Фактите са прости. Баща му е бил император. Цар Симеон е признат от регентите на Константин VII начело с константинополския патриарх Николай Мистик за император на българите. В Средновековието влиянието на цървата било така всесилно и всеобхватно, че само висше духовно лице имало законно право да провъзгласи един владетел за император. Точно това направил партриарх Николай Мистик. Петър наричал себе си император, заради наследствената приемственост на тази титла. Може да се каже, че именно тази титла довела византийското общество до заговора да унищожат българската държава - план който то преследва с лекота, докато не са унищожени и последните потомци на Симеон - това е цената, която плаща амбициозния владетел.
Има и още една причина Петър да се нарича император - на първо място това е пълния политиски крах на Рим, останал да съществува като сянка от вековете, където само авторитета на папата пазел държавата. В тези години на разруха царството на Симеон и на Петър било съсед на папата, а императорската титла била част от престижа на българската държава. Автор: Д. Георгиев-Даков
Уви не са известни причините, поради които се крие истинската имперска история на България и общественото ни разбиране за нея в пълна мъгла.
И така защо Петрос се чувства задължен да се нарече василевс, което по инсигниите на Източната римска империя е титла равностойна на император? Отговорът е само един. Защото както Петър, назован върху печатите Петрос, така и целия свят са знаели за обстоятелството, че баща му Симеон е първия българиски император на територия на бивш Рим.
Редките изображения на царя са все още ценна и търсена находка за многото неизвестни в българската медиевистика.
За жалост България не може да се похвали с изображения на цар Петър и запазени монети от времето на неговото управление. Такава единствена за сега монета е открита край Киев и понастоящем се съхранява в Ермитажа (виж последното изображение).
Тук са представени някои добре запазени печати с изображенията на царя и неговата съпруга, който са ценни от гледна точка на това, че за времето непосредствено преди признаването от Константинопол на българската патриаршия и влизането в длъжност на Силистренският митрополит Дамян като първи български патриарх, цар Петър за кратко е бил глава на българската църква.
Ето го и изображението - белег за високото майсторство на нумизматичното изкуство за тогавашното време.
Изображение на Иисус Христос, бълг. монарх Петър и имп.М.Лакапина от печат на владетеля.
На първата страна на изображението е интересна инскрипцията +IhSU X[PI]SCVS+, което е най-ранния запис на българското име на Бога с латински букви. Чете си Ихсу Хрискус. Монархът е облечен в хламида - символ на най-високото му монаршеско достойнство. Върху печата ясно се вижда удар с кирка. Патриаршеският кръст между монарха и Мария Лакапина, щерка Роман I Лакапин и наречена Ирина (в превод "мир") по повод на сключения мирен договор между Византия и България, е не просто царска инсигния, а образно свидетелство за върховенството на царя и за обединението на властите - светската и църковната под неговата десница. Това статукво продължава до признаването на българската църква за патриаршеска, когато самия Петър осъществува разделянето на властите.
Петър е известен със строежа на множество манастири и църкви, заради което по-късно е обявен от българската църква за светец, повод за което е и неговото мирно царуване.
Изразителен образ на Исус Христос и на бълг. монарх Петър с Мария Лакапина - печат
Eдинствените запазени до днес монети на цар Петър.
Важен въпрос е и разчитането на надписа + PETPOC ..... IMXаLTAR.
Тази съкратена инскрипция се представя със значението на "император на христовия олтар ". На латински altar e съкратена форма на altaria -олтар.
Но как си позволявам лукса да говоря за цар Петър като император? Уви никой в България няма интерес да внушава, че някои от владетелите на българите са били и императори.
Защо Петър се изписва като император? Фактите са прости. Баща му е бил император. Цар Симеон е признат от регентите на Константин VII начело с константинополския патриарх Николай Мистик за император на българите. В Средновековието влиянието на цървата било така всесилно и всеобхватно, че само висше духовно лице имало законно право да провъзгласи един владетел за император. Точно това направил партриарх Николай Мистик. Петър наричал себе си император, заради наследствената приемственост на тази титла. Може да се каже, че именно тази титла довела византийското общество до заговора да унищожат българската държава - план който то преследва с лекота, докато не са унищожени и последните потомци на Симеон - това е цената, която плаща амбициозния владетел.
Има и още една причина Петър да се нарича император - на първо място това е пълния политиски крах на Рим, останал да съществува като сянка от вековете, където само авторитета на папата пазел държавата. В тези години на разруха царството на Симеон и на Петър било съсед на папата, а императорската титла била част от престижа на българската държава. Автор: Д. Георгиев-Даков
Уви не са известни причините, поради които се крие истинската имперска история на България и общественото ни разбиране за нея в пълна мъгла.
И така защо Петрос се чувства задължен да се нарече василевс, което по инсигниите на Източната римска империя е титла равностойна на император? Отговорът е само един. Защото както Петър, назован върху печатите Петрос, така и целия свят са знаели за обстоятелството, че баща му Симеон е първия българиски император на територия на бивш Рим.
Вълнообразно
Да видим дали ТАСС, ВЗГЛЯд и тн имата п...
Юнг, синхроничностите и светът около нас
Анимационните филми управляват човечеств...
Юнг, синхроничностите и светът около нас
Анимационните филми управляват човечеств...
Следващ постинг
Предишен постинг
Монетата на цар Петър,отсечена в Русия е сигурно потвърждение на моята теза,
че по онова време Русия,Полша,Прибалтика и Украйна са били само някои от провинциите на огромната Българска империя. Радвам се,че този материал намира място във Вашия блог,поздравления!
цитирайче по онова време Русия,Полша,Прибалтика и Украйна са били само някои от провинциите на огромната Българска империя. Радвам се,че този материал намира място във Вашия блог,поздравления!
Аз не бих се изразил по този начин. По скоро е важно да кажете мнението си по надписите.
цитирайВдясно от фигурата на царя,който е изобразен с нимб понеже е бил и канонизиран (макар и по-късно),е записано отгоре надолу неговото име- в случая си пише буквално П-Э-Т-Ъ-Р,като знакът,който прилича на "Делта",всъщност е Българското ("Кирилското") Ъ (в съкратена форма на изписване-ако на оригинала е точно така,и в пълна форма- ако разчитащият или художникът не са видели допълнителната хаста на буквата,която може да е била поизтрита). Вляво от царя е изписана несъмнено неговата титла,пак отгоре надолу. Надписът там е или буквално представяне на титлата ЦЛР (ЦАР),или е нещо като опит да се изпише латинската й форма на Кирилица- ITNP (INTP)= IN(ПEРA)T(O)P ! Аз лично вярвам повече в първия от двата варианта,а наличието на буква Ъ в надписите категорично сочи,че те са изцяло написани на "Кирилица". Гербът на опаката страна вероятно представлява стилизирано изображение на глава на бик,между рогата на който има полумесец. Значи това е древен Тракийски езически символ,който може сравнително лесно да се разтълкува от познавачите на Античността,но аз в момента не съм достатъчно подготвен за това. Негови аналози и близки подобия срещаме на о-в Крит: култът към Бога-бик у "минойците",в древния Египет- бикът Апис,и в Персия-култовете към Митра,а коренът на всички тези култове се крие разбира се в древна Тракия. Надписите на гърба са в несъмнена връзка с изображението,и те са най-сигурният ни шанс да разберем веднъж завинаги какво точно представлява то! Според мен в лявата колонка пише МИТР(И....) или МНТР(Н....),тоест- упоменато е името на бога Митра,чийто култ вероятно е бил в тясна връзка с вярванията на Гностиците и Арианите,каквито са били повечето Българи по онова време. За останалата част от надписа не се наемам да гадая,понеже не съм толкова добър в тази наука- има си специално обучени хора за това,нека вървят по моя път и съм сигурен,
че ще намерят Истината!
цитирайче ще намерят Истината!
Авторът на постинга пропуска да отбележи, че първите две тела, дадени тук на снимка, са оловни. Оловни монети, разбира се, не съществуват. Товапо-горе са печати, а не монети.
Действително, печатите имитират византийски тип нумизматично и сфрагистично изображение и надпис - и са български, на св. цар Петър (927-969) и съпругата му, царицата Мария-Ирина Лакапина. Просто не са монети.
Третото изображение е на сребърна монета, открита в днешна Украйна. Не е византийска или арабска, не е и западноевропейска.
Нека допуснем, че действително би могла да бъде от Първото българско царство за нуждите на дискусията.
От периода на ПБЦ обаче археолозите не са разкопали и публикували откриването на нито една монетарница - нито от Плиска, нито от Преслав, Дръстър, Средец, Скопие, Охрид или Преспа.
Не е открита подобна монета на българска територия или изобщо на Балканите.
Съответната монета има паралели в имитативното монетосечене на Киевското княжество.
Като теглим чертата, излиза, че най-вероятно става дума за киевска монета.
Най-ранните български монети, които със сигурност могат да бъдат идентифицирани, са от Йоан II Асен (1218-1241). Има и хипотеза за една бронзова монета, намерена в Пловдивско, която би могла да бъде приписана на Тодор-Калопетър (1185-1197), но няма сигурност по въпроса, а и е проблем, че нямаме монетни находки на Йоан Асен I Белгун (1186-1196), Калоян (1197-1207) и Борил (1207-1218), тъй че по-сигурно е да отнесем началото на българското монетосечене към периода след 1218 г.
Няма и никаква сигурна находка на монети от ПБЦ. Всъщност дори разполагаме с изворово сведение, че Василий II оставя данъците в покорена България в натура, защото до 1018 г. българите нямат парично обръщение.
Тоест началото на българското монетосечене може да се постави в периода 1185-1241.
цитирайДействително, печатите имитират византийски тип нумизматично и сфрагистично изображение и надпис - и са български, на св. цар Петър (927-969) и съпругата му, царицата Мария-Ирина Лакапина. Просто не са монети.
Третото изображение е на сребърна монета, открита в днешна Украйна. Не е византийска или арабска, не е и западноевропейска.
Нека допуснем, че действително би могла да бъде от Първото българско царство за нуждите на дискусията.
От периода на ПБЦ обаче археолозите не са разкопали и публикували откриването на нито една монетарница - нито от Плиска, нито от Преслав, Дръстър, Средец, Скопие, Охрид или Преспа.
Не е открита подобна монета на българска територия или изобщо на Балканите.
Съответната монета има паралели в имитативното монетосечене на Киевското княжество.
Като теглим чертата, излиза, че най-вероятно става дума за киевска монета.
Най-ранните български монети, които със сигурност могат да бъдат идентифицирани, са от Йоан II Асен (1218-1241). Има и хипотеза за една бронзова монета, намерена в Пловдивско, която би могла да бъде приписана на Тодор-Калопетър (1185-1197), но няма сигурност по въпроса, а и е проблем, че нямаме монетни находки на Йоан Асен I Белгун (1186-1196), Калоян (1197-1207) и Борил (1207-1218), тъй че по-сигурно е да отнесем началото на българското монетосечене към периода след 1218 г.
Няма и никаква сигурна находка на монети от ПБЦ. Всъщност дори разполагаме с изворово сведение, че Василий II оставя данъците в покорена България в натура, защото до 1018 г. българите нямат парично обръщение.
Тоест началото на българското монетосечене може да се постави в периода 1185-1241.
Изложението е коригирано. Благодаря за мнението.
Действително проблемно е намирането на находки на български монети от ПБЦ. Проблемът както се вижда е грандиозен.
Но проблем също така би бил ако Борис, Симеон, Петър, Самуил и другите владетели от ПБЦ са защитавали България без да имат ресурс да секат монети.
Също толкова голям проблем е 40 годишното управление на Петър да е останало без собствено монетосечение. Възможно ли е да се задържиш на трона 40 лазарника без собствена валута, а както знаем Мария Лакапина не е играла ролята на Монетарница.
Решението сигурно е някъде посредата.
цитирайДействително проблемно е намирането на находки на български монети от ПБЦ. Проблемът както се вижда е грандиозен.
Но проблем също така би бил ако Борис, Симеон, Петър, Самуил и другите владетели от ПБЦ са защитавали България без да имат ресурс да секат монети.
Също толкова голям проблем е 40 годишното управление на Петър да е останало без собствено монетосечение. Възможно ли е да се задържиш на трона 40 лазарника без собствена валута, а както знаем Мария Лакапина не е играла ролята на Монетарница.
Решението сигурно е някъде посредата.
монетосечене на ПБЦ. Доколкото все пак е имало някакъв паричен обмен в България, са използвани най-вече византийски монети (при това в неголеми количества в българските земи). Неслучайно византийските пари са наричани от учените "доларът на Средновековието" и са намирани дори чак в Скандинавия.
Не само едното изображение на Петър и Мария е от печат. И двете са печати, защото и двете са оловни. Няма нито една открита монета от ПБЦ.
цитирайНе само едното изображение на Петър и Мария е от печат. И двете са печати, защото и двете са оловни. Няма нито една открита монета от ПБЦ.
Жалко че сме така безпарични днес, както и в Сревновековието. :)
цитирайmglishev написа:
...
Третото изображение е на сребърна монета,открита в дн.Украйна.Не е византийска или арабска,не е и зап.европейска.Нека допуснем,че действително би могла да бъде от Първото българско царство за нуждите на дискусията.От периода на ПБЦ обаче археолозите не са разкопали и публикували откриването на нито една монетарница-нито от Плиска,нито от Преслав,Дръстър,Средец,
Скопие,Охрид или Преспа.Не е открита подобна монета на българска територия или изобщо на Балканите.Съответната монета има паралели в имитативното монетосечене на Киевското княжество.Като теглим чертата,излиза,че най-вероятно става дума за киевска монета.Най-ранните български монети,които със сигурност могат да бъдат идентифицирани, са от Йоан II Асен ...Има и хипотеза за една бронзова монета,намерена в Пловдивско, която би могла да бъде приписана на Тодор-Калопетър (1185-1197)...тъй че по-сигурно е да отнесем началото на българското монетосечене към периода след 1218 г.
Няма и никаква сигурна находка на монети от ПБЦ.Всъщност дори разполагаме с изворово сведение,че Василий II оставя данъците в покорена България в натура, защото до 1018 г. българите нямат парично обръщение.Тоест началото на българското монетосечене може да се постави в периода 1185-1241.
Третото изображение е на сребърна монета,открита в дн.Украйна.Не е византийска или арабска,не е и зап.европейска.Нека допуснем,че действително би могла да бъде от Първото българско царство за нуждите на дискусията.От периода на ПБЦ обаче археолозите не са разкопали и публикували откриването на нито една монетарница-нито от Плиска,нито от Преслав,Дръстър,Средец,
Скопие,Охрид или Преспа.Не е открита подобна монета на българска територия или изобщо на Балканите.Съответната монета има паралели в имитативното монетосечене на Киевското княжество.Като теглим чертата,излиза,че най-вероятно става дума за киевска монета.Най-ранните български монети,които със сигурност могат да бъдат идентифицирани, са от Йоан II Асен ...Има и хипотеза за една бронзова монета,намерена в Пловдивско, която би могла да бъде приписана на Тодор-Калопетър (1185-1197)...тъй че по-сигурно е да отнесем началото на българското монетосечене към периода след 1218 г.
Няма и никаква сигурна находка на монети от ПБЦ.Всъщност дори разполагаме с изворово сведение,че Василий II оставя данъците в покорена България в натура, защото до 1018 г. българите нямат парично обръщение.Тоест началото на българското монетосечене може да се постави в периода 1185-1241.
В Русия и Украйна всъщност са открити няколко монети на цар Петър,които са отсечени в Киевската монетарница,за да пропагандират неговата върховна власт над цялата тогавашна Русия. Доста вероятно надписът на гърба да е звучал като
МНТРЛSЪРО /МИТРАСЪРО,МИТРАСИЛО,МИТРАСИЛЪ/,т.е.-Митрасил /старото име на Митра/. Киевските князе са положили началото на своето монетосечене именно по времето на Петър,за да демонстрират своята вярност и подчинение към него. Сега монетите на този наш цар са толкова редки,колкото монетите на Гета /цар на Едоните/ или тези на Котис II например,и са имитации толкова,
колкото и монетите на Мезезий. Но защо изтрихте изображението на втората такава монета /изчезналата/- тя беше много важна за моето разчитане?
9.
анонимен -
Зитицх
19.03.2012 07:08
19.03.2012 07:08
Майна, попаднах на доста ценно инфо за печатите на цар Петър, както и на този тук, дето си предложил разчитане "император на христовия олтар" - прочети ето този мой пост:
http://nauka.bg/forum/index.php?showtopic=12709&view=findpost&p=212695
цитирайhttp://nauka.bg/forum/index.php?showtopic=12709&view=findpost&p=212695
Историята на собствените ни земи е опитвано да бъде изтрита от нашите съседи гърци чрез правата и средствата на гръцкото свещенничетво по нашите земи - унищожени са хиляди исторически свидетелства, заради враждата и антипатията между двата народа.
По-важно е да докажем, че Петър и Симеон са секли и монети, защото иначе за какъв Василеромеон - цар на ромеите, ще става дума, ако не можем да намерим ни една негова монета.
цитирайПо-важно е да докажем, че Петър и Симеон са секли и монети, защото иначе за какъв Василеромеон - цар на ромеите, ще става дума, ако не можем да намерим ни една негова монета.
Нещо повече - убеден съм, че в българските музеи има монети на Симеон, които некадърността на българските анализатори не могат да приведат като монетосечение на Симеон, едно заради незаинтересованост, едно заради ниски заплати или ред други оправдания, от която основната е импотентността.
цитирай
12.
анонимен -
Зитицх
31.03.2012 19:31
31.03.2012 19:31
Майна, разбра ли за тоя сребърен печат на Петър I, намерен в пернишката крепост?
Направих проучване и чрез връзки се сдобих с преснимана статия за този печат от един сборник, ето линк, където съм прикачил 4 ксерокопирани и сканирани листа, на които е изложена статията:
http://nauka.bg/forum/index.php?showtopic=12709&view=findpost&p=214162
А това лято планирам да търся печати на цар Самуил, може заедно да направим експедицията.
цитирайНаправих проучване и чрез връзки се сдобих с преснимана статия за този печат от един сборник, ето линк, където съм прикачил 4 ксерокопирани и сканирани листа, на които е изложена статията:
http://nauka.bg/forum/index.php?showtopic=12709&view=findpost&p=214162
А това лято планирам да търся печати на цар Самуил, може заедно да направим експедицията.
13.
анонимен -
Зитицх
01.04.2012 19:49
01.04.2012 19:49
Много си прав, колега, че музеите са се превърнали в някаква отчуждена от обществото институция, криеща информация и лишаваща обикновените граждани от знания, но това си мисля, че не е случайно, явно някой се плаши от това, че някой от народа може да научи нещо, на база накоето да си направи някакви собствени изводи.
цитирайза жалост е така колега
цитирай
15.
анонимен -
Зитицх
06.04.2012 03:46
06.04.2012 03:46
Майна, намерих твърде интересен сайт с каменни инскрипции от България, представени са 13 инскрипции, предимно от Августа Траяна и Филипопол, прегледай ги и кажи какво е мнението ти, към всяка инскрипция има и снимка,ето линк:
http://telamon.proclassics.org/inscriptions.php
цитирайhttp://telamon.proclassics.org/inscriptions.php
да знам го- сайта е интересен и ценен
ето и още един подобен
http://www.eidola.eu
цитирайето и още един подобен
http://www.eidola.eu
17.
анонимен -
Зитицх
07.04.2012 03:00
07.04.2012 03:00
Да, доста интересни артефакти има, но за съжаление няма инскрипции на латински и старогръцки :(
цитираймалко ти се ядосах на сметката, която ми държиш та реших да ти изготвя нещо прясно днес, специално за теб, тъй като си ненаситен за инфо
линка касае дентелетите
http://apollon.blog.bg/izkustvo/2012/04/11/izkliuchitelno-cenna-moneta-na-trakiiskoto-pleme-denteleti.938384
цитирайлинка касае дентелетите
http://apollon.blog.bg/izkustvo/2012/04/11/izkliuchitelno-cenna-moneta-na-trakiiskoto-pleme-denteleti.938384
19.
анонимен -
Зитицх
01.05.2012 02:10
01.05.2012 02:10
Колега, прочети новината за намирането на печат на цар Петър през ноември миналата година:
http://grada.bg/87035/грешка-върху-печат-на-български-владе/
Този печат е от типа, в който Петър се титулува "деспот"
цитирайhttp://grada.bg/87035/грешка-върху-печат-на-български-владе/
Този печат е от типа, в който Петър се титулува "деспот"
Много хубава новина Зитко
аз чакам когато ще се появи новината за монета на цар Петър - в крайна сметка разумно е щом е правил печати да е имал и монетосечение.
цитирайаз чакам когато ще се появи новината за монета на цар Петър - в крайна сметка разумно е щом е правил печати да е имал и монетосечение.
Просто не знам дали разбираш колко е важно да се намери монета от първото българско царство - това затваря кръга на българската държавност и изцяло установява нейната икономическата и политическа независимост от империята на Византия.
цитирай
22.
анонимен -
Зитицх
01.05.2012 17:23
01.05.2012 17:23
Със сигурност трябва да е имало, но вероятно са били за вътрешна циркулация при това само златни, затова и досега не са намерени, количеството им не е било толкова толямо. Но ако се търси целенасочено, със сигурност ще излезнат такива монети във Велики Преслав, но там трябва да се проведат щателни археологически разкопки на цялата площ на града и околностите.
цитирайаз пък съм сигурен, че такива монети тънат в музеите в България без никой да им обръща внимание
цитирай
24.
анонимен -
Зитицх
02.05.2012 18:52
02.05.2012 18:52
Ами то дойде време, колега, когато вече трябва да се правят проучвания на самите музеи, понеже с тази тяхна конспиративна дейност е дори по-сложно да се разбере какво крият в хранилищата, отколкото земните недра в археологическите обекти.
цитирайда - нужен е нов закон за музейното дело
Защото когато ти намериш някаква антика, по комунистическия закон държавата веднага ти е взима, въпреки че е твоя, докато от музея всеки законен крадец може да отпише инвентарен номер на каквото си иска.
Е как тогава да има прокопсия
цитирайЗащото когато ти намериш някаква антика, по комунистическия закон държавата веднага ти е взима, въпреки че е твоя, докато от музея всеки законен крадец може да отпише инвентарен номер на каквото си иска.
Е как тогава да има прокопсия
26.
анонимен -
Зитицх
02.05.2012 18:56
02.05.2012 18:56
Примерно, още доста печати на цар Петър са намирани последните години, но нито има качени снимки в нета, нито се знае къде се намират в момента и това се прави умишлено, понеже явно музеите въртят някакви далавери с ценностите и колкото по-малко инфо се пуска по медиите, толкова по-удобно е за тези, които въртят далаверите.
цитирайтова е абсолютна истина
Какъв цинизъм - българските музеи са толкова допотопно организира, че експонатите нямат снимков фонд и архив, -защо - за да може да се краде от тях
цитирайКакъв цинизъм - българските музеи са толкова допотопно организира, че експонатите нямат снимков фонд и архив, -защо - за да може да се краде от тях
Търсене