Постинг
07.11.2010 12:44 -
Сведения за тракийската принцеса Гепепирис
Автор: apollon
Категория: Изкуство
Прочетен: 4239 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 12.11.2010 10:43
Прочетен: 4239 Коментари: 2 Гласове:
17
Последна промяна: 12.11.2010 10:43
Гепепирис е име пряко свързано с тракийските вярвания. То е едно от малкото тракийски имена на жени достигнали до нас. Както вече стана ясно Котис е жреческо име, което в религиозен план означава съпруг на Котито. Според историческите сведения Гепепирис е тракийска принцеса и в последствие римска клиентелна царица на Боспорското царство. Тя е първородна дъщеря на Котис VIII и Антония Трифена и съпруга на клиентелния римски цар Тиберий Аспургос.
Античните автори не споменават по никакъв повод царицата. Тя е известна на науката от монетни емисии, от оцелели инскрипции с нейното име от Боспорското царство и от нейната втора резиденция в град Cyzicus, Мала Азия.
Името Гепепирис е точно отражение на свещенния брак между царя-жрец Котис и богинята Котито. Оттук е напълно рационалния и смислен семантичен израз на името като "пламенна дъщеря на земята". Точно това означава името Гепепирис, като нумизматичните надписи на името допълнително подкрепят подобно разчитане: ГН - земя, παῖς (родителен падеж παιδός ) (Pais)- Кдете, син, дъщеря, момче, момиче, πυρεύω - горя, изгарям.
Надписът е: BACIΛICCHC ΓHΠAIΠYPEΩC -владетелката е представена с нейната монаршеска титла - царица.
Много нумизмати твърдят, че царицата е представена с диадема на главата, но в действителност това съвсем не е така. Тази особеност има връзка със всичко казано по-горе. Украшението на главата на царицата не е нито диадема, нито корона, а е специфичен за траките религиозен атрибут. Това е шапка, индентична по форма с шапката на богинята Котито, наметната наполовина с покривало на главата. От това съдим, че освен светското управление, Гепепирис е изпълнявала и жречески функции, в чиято пряка връзка се явява и собственото й име.
Косата на владетелката във всичките й образи е прибрана и това изразява официалното представяне спрямо поста и социалното положение на личността.Автор: Д.Георгиев-Даков
ΓHΠAIΠYPEΩC = ΓH(земя)ΠAI(дъщеря)ΠYPEΩC(горяща, пламенна)
Kybela
Античните автори не споменават по никакъв повод царицата. Тя е известна на науката от монетни емисии, от оцелели инскрипции с нейното име от Боспорското царство и от нейната втора резиденция в град Cyzicus, Мала Азия.
Името Гепепирис е точно отражение на свещенния брак между царя-жрец Котис и богинята Котито. Оттук е напълно рационалния и смислен семантичен израз на името като "пламенна дъщеря на земята". Точно това означава името Гепепирис, като нумизматичните надписи на името допълнително подкрепят подобно разчитане: ГН - земя, παῖς (родителен падеж παιδός ) (Pais)- Кдете, син, дъщеря, момче, момиче, πυρεύω - горя, изгарям.
Надписът е: BACIΛICCHC ΓHΠAIΠYPEΩC -владетелката е представена с нейната монаршеска титла - царица.
Много нумизмати твърдят, че царицата е представена с диадема на главата, но в действителност това съвсем не е така. Тази особеност има връзка със всичко казано по-горе. Украшението на главата на царицата не е нито диадема, нито корона, а е специфичен за траките религиозен атрибут. Това е шапка, индентична по форма с шапката на богинята Котито, наметната наполовина с покривало на главата. От това съдим, че освен светското управление, Гепепирис е изпълнявала и жречески функции, в чиято пряка връзка се явява и собственото й име.
Косата на владетелката във всичките й образи е прибрана и това изразява официалното представяне спрямо поста и социалното положение на личността.Автор: Д.Георгиев-Даков
ΓHΠAIΠYPEΩC = ΓH(земя)ΠAI(дъщеря)ΠYPEΩC(горяща, пламенна)
Kybela
Най-жалкият блогър за всички времена зна...
Двата блогови изрода изпълзяха от кочина...
Искане за отстраняване на iw69 от blog.b...
Двата блогови изрода изпълзяха от кочина...
Искане за отстраняване на iw69 от blog.b...
1.
marknatan -
не е Y а е V,други като I,това C , не е гръцката Сигма-имаме Скитица
08.11.2010 22:23
08.11.2010 22:23
богинята е шапката (лице ) отдясно с монограм IB
василисичата е с диадема,(опако) отляво с надписите
от надписа BACIΛICCHC ΓHΠAIΠYPEΩC ясно се вижда че не е Y а е V.
Наред с други буквени знаци като I ,или това C ,което не е гръцката Сигма, в допълнение със самия стил на шрифта ,който има пълно покритие в излъчването си като надпис с днешната ни азбука,тук имаме надпис на Скитица,с ту латински ту гръцки знаци ,или Скитска писменост,която използва както нас днес две-три системи.
Както казва цар Александър българите пишели с отчасти гръцки с отчасти персийски или български букви.
И тук е налице не на една гръцка система,а на поне две.
цитирайвасилисичата е с диадема,(опако) отляво с надписите
от надписа BACIΛICCHC ΓHΠAIΠYPEΩC ясно се вижда че не е Y а е V.
Наред с други буквени знаци като I ,или това C ,което не е гръцката Сигма, в допълнение със самия стил на шрифта ,който има пълно покритие в излъчването си като надпис с днешната ни азбука,тук имаме надпис на Скитица,с ту латински ту гръцки знаци ,или Скитска писменост,която използва както нас днес две-три системи.
Както казва цар Александър българите пишели с отчасти гръцки с отчасти персийски или български букви.
И тук е налице не на една гръцка система,а на поне две.
1. Василисата
2. Y u - ипсилон, тоест V=Y - графична допустимост
3. Александър XXII
цитирай2. Y u - ипсилон, тоест V=Y - графична допустимост
3. Александър XXII
Търсене