Постинг
07.11.2010 12:44 -
Сведения за тракийската принцеса Гепепирис
Автор: apollon
Категория: Изкуство
Прочетен: 4248 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 12.11.2010 10:43
Прочетен: 4248 Коментари: 2 Гласове:
17
Последна промяна: 12.11.2010 10:43
Гепепирис е име пряко свързано с тракийските вярвания. То е едно от малкото тракийски имена на жени достигнали до нас. Както вече стана ясно Котис е жреческо име, което в религиозен план означава съпруг на Котито. Според историческите сведения Гепепирис е тракийска принцеса и в последствие римска клиентелна царица на Боспорското царство. Тя е първородна дъщеря на Котис VIII и Антония Трифена и съпруга на клиентелния римски цар Тиберий Аспургос.
Античните автори не споменават по никакъв повод царицата. Тя е известна на науката от монетни емисии, от оцелели инскрипции с нейното име от Боспорското царство и от нейната втора резиденция в град Cyzicus, Мала Азия.
Името Гепепирис е точно отражение на свещенния брак между царя-жрец Котис и богинята Котито. Оттук е напълно рационалния и смислен семантичен израз на името като "пламенна дъщеря на земята". Точно това означава името Гепепирис, като нумизматичните надписи на името допълнително подкрепят подобно разчитане: ГН - земя, παῖς (родителен падеж παιδός ) (Pais)- Кдете, син, дъщеря, момче, момиче, πυρεύω - горя, изгарям.
Надписът е: BACIΛICCHC ΓHΠAIΠYPEΩC -владетелката е представена с нейната монаршеска титла - царица.
Много нумизмати твърдят, че царицата е представена с диадема на главата, но в действителност това съвсем не е така. Тази особеност има връзка със всичко казано по-горе. Украшението на главата на царицата не е нито диадема, нито корона, а е специфичен за траките религиозен атрибут. Това е шапка, индентична по форма с шапката на богинята Котито, наметната наполовина с покривало на главата. От това съдим, че освен светското управление, Гепепирис е изпълнявала и жречески функции, в чиято пряка връзка се явява и собственото й име.
Косата на владетелката във всичките й образи е прибрана и това изразява официалното представяне спрямо поста и социалното положение на личността.Автор: Д.Георгиев-Даков
ΓHΠAIΠYPEΩC = ΓH(земя)ΠAI(дъщеря)ΠYPEΩC(горяща, пламенна)
Kybela
Античните автори не споменават по никакъв повод царицата. Тя е известна на науката от монетни емисии, от оцелели инскрипции с нейното име от Боспорското царство и от нейната втора резиденция в град Cyzicus, Мала Азия.
Името Гепепирис е точно отражение на свещенния брак между царя-жрец Котис и богинята Котито. Оттук е напълно рационалния и смислен семантичен израз на името като "пламенна дъщеря на земята". Точно това означава името Гепепирис, като нумизматичните надписи на името допълнително подкрепят подобно разчитане: ГН - земя, παῖς (родителен падеж παιδός ) (Pais)- Кдете, син, дъщеря, момче, момиче, πυρεύω - горя, изгарям.
Надписът е: BACIΛICCHC ΓHΠAIΠYPEΩC -владетелката е представена с нейната монаршеска титла - царица.
Много нумизмати твърдят, че царицата е представена с диадема на главата, но в действителност това съвсем не е така. Тази особеност има връзка със всичко казано по-горе. Украшението на главата на царицата не е нито диадема, нито корона, а е специфичен за траките религиозен атрибут. Това е шапка, индентична по форма с шапката на богинята Котито, наметната наполовина с покривало на главата. От това съдим, че освен светското управление, Гепепирис е изпълнявала и жречески функции, в чиято пряка връзка се явява и собственото й име.
Косата на владетелката във всичките й образи е прибрана и това изразява официалното представяне спрямо поста и социалното положение на личността.Автор: Д.Георгиев-Даков
ΓHΠAIΠYPEΩC = ΓH(земя)ΠAI(дъщеря)ΠYPEΩC(горяща, пламенна)
Kybela
Незабавна отмяна на ЗЗДН
История на князете на Тракия и на Кимери...
Искане за отстраняване на iw69 от blog.b...
История на князете на Тракия и на Кимери...
Искане за отстраняване на iw69 от blog.b...
1.
marknatan -
не е Y а е V,други като I,това C , не е гръцката Сигма-имаме Скитица
08.11.2010 22:23
08.11.2010 22:23
богинята е шапката (лице ) отдясно с монограм IB
василисичата е с диадема,(опако) отляво с надписите
от надписа BACIΛICCHC ΓHΠAIΠYPEΩC ясно се вижда че не е Y а е V.
Наред с други буквени знаци като I ,или това C ,което не е гръцката Сигма, в допълнение със самия стил на шрифта ,който има пълно покритие в излъчването си като надпис с днешната ни азбука,тук имаме надпис на Скитица,с ту латински ту гръцки знаци ,или Скитска писменост,която използва както нас днес две-три системи.
Както казва цар Александър българите пишели с отчасти гръцки с отчасти персийски или български букви.
И тук е налице не на една гръцка система,а на поне две.
цитирайвасилисичата е с диадема,(опако) отляво с надписите
от надписа BACIΛICCHC ΓHΠAIΠYPEΩC ясно се вижда че не е Y а е V.
Наред с други буквени знаци като I ,или това C ,което не е гръцката Сигма, в допълнение със самия стил на шрифта ,който има пълно покритие в излъчването си като надпис с днешната ни азбука,тук имаме надпис на Скитица,с ту латински ту гръцки знаци ,или Скитска писменост,която използва както нас днес две-три системи.
Както казва цар Александър българите пишели с отчасти гръцки с отчасти персийски или български букви.
И тук е налице не на една гръцка система,а на поне две.
1. Василисата
2. Y u - ипсилон, тоест V=Y - графична допустимост
3. Александър XXII
цитирай2. Y u - ипсилон, тоест V=Y - графична допустимост
3. Александър XXII
Търсене