Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.12.2009 16:38 - Студията на Ганчо Ценов за гетите търпи сериозна критика
Автор: apollon Категория: Изкуство   
Прочетен: 2814 Коментари: 9 Гласове:
2



Когато Траян завзел земите на даките и гетите, малка част от това тракийско поселение останала в Карпатите - тази сурова северна планина. Столицата Сармизегетуза била срината и на нейно място било построено римско селище. Посоките в които бягал народа на Децебал - това били племената на траките на юг и на север от Дунава се определяли от краищата на общирните Карпати. Така имало траки, които побягнали на север и навлезли в земите на германите, за да не бъдат заловени като римски роби, а на тези на изток отишли в земите на сарматите.
Теорията на Хабсбургите, че гетите са германи естествено не е вярна, но да се отрича сливане на траките и германите на север е също толкова погрешно. Това сливане е катализирано от първите хунски нашествия през 375 година. Пълното отричане на сливането на гетите в германите, противоречи на обективната историческа реалност.



Гласувай:
2



1. sparotok - реалност
21.12.2009 18:41
Какви са материалните докадателства да мащабна гетска миграция отвъд Висла.
Не разполагам с такива данни и ще съм Ви благодарен, ако ме уведомите къде мога да ги намеря.
Когато има сливане на два различни етноса се образува и нов език, заражда се нова култура.
Тракийско влияние в Германия е имало, но е било векове преди Траян да навлезе в Дакия.
Следващата вълна от траки навлиза в германските земи в Късната Античност, векове след войните на Траян.
цитирай
2. apollon - какво е конкретното, което ви въ...
21.12.2009 19:04
какво е конкретното, което ви вълнува

Тезата на Грим и Вилхелм Кройф е преувеличена и невярна, но е на базата на фузия

сливането на два етноса - не води до един език

примерите са много и убийствени - турците не завземат езика ни и при 500 години съвместно съжителство - от съжителството на франки и германи в Елзас и Лотарингия не произлизат хибриден език.

Искате доказателства за най-тъмната епоха в човешката история - препоръчвам трудовете на Йорданес и Вулфила, на Приск - там ще намерите освен истината и бъркотията на вековете

да не говорим че лично вие сте писали за още по-трудното за осъществяване пренасяне на тракийска топонимика във Франция, което не че не е възможно, но е още по хипотетично, абсурдно, и въпреки това го приемам - а единствения път траките да преминат през Европа за Франция е през германските земи и тези през Рим.
Приятно четене, но съм сигурен, че всичко това сте го прочели - по скоро бихте могли да ме питате какви са моите доводи и от чии корени те произлизат
цитирай
3. sparotok - нов език
23.12.2009 00:22
apollon написа:
какво е конкретното, което ви вълнува

Тезата на Грим и Вилхелм Кройф е преувеличена и невярна, но е на базата на фузия

сливането на два етноса - не води до един език

примерите са много и убийствени - турците не завземат езика ни и при 500 години съвместно съжителство - от съжителството на франки и германи в Елзас и Лотарингия не произлизат хибриден език.

Искате доказателства за най-тъмната епоха в човешката история - препоръчвам трудовете на Йорданес и Вулфила, на Приск - там ще намерите освен истината и бъркотията на вековете

да не говорим че лично вие сте писали за още по-трудното за осъществяване пренасяне на тракийска топонимика във Франция, което не че не е възможно, но е още по хипотетично, абсурдно, и въпреки това го приемам - а единствения път траките да преминат през Европа за Франция е през германските земи и тези през Рим.
Приятно четене, но съм сигурен, че всичко това сте го прочели - по скоро бихте могли да ме питате какви са моите доводи и от чии корени те произлизат


Сливане на етноси в голям мащаб води до нов език.
Днешният английски е амалгама от старофренският на норманите и англо-саксонския.
От англо-саксонския днес са останали само около 15%.
цитирай
4. apollon - неясно се изразих -сливането на два ...
23.12.2009 01:19
неясно се изразих -сливането на два етноса не зачи непременно сливане на езиците
но разбира се може да даде резултат и нов език - във всяка конкретна историческа обстановка резултата е резличен
цитирай
5. sparotok - така е
23.12.2009 15:21
apollon написа:
неясно се изразих -сливането на два етноса не зачи непременно сливане на езиците
но разбира се може да даде резултат и нов език - във всяка конкретна историческа обстановка резултата е резличен


Да, съгласен съм с Вас - във всяка конкретна историческа обстановка резултата е различен.
цитирай
6. анонимен - herul
26.03.2010 10:22
Zabelegka na apolon. Po gore kazva che ot sagitelstvoto na franki i germani ne proizliza hibriden ezik.Vav vsichki uchebnici pishe ,che frankite sa germanski plemena,sledovatelno govorjat obsht ezik.Moge bi ima predvid savremennite francuzi i savremennite germanci
цитирай
7. apollon - Благодаря Херул - и аз това се пит...
26.03.2010 10:28
Благодаря Херул - и аз това се питам

уж един народ а много генетични разлики

съвършено различна куртура

и накрая за капак два съвършено различни езика от две различни подсемейства
цитирай
8. анонимен - herul
26.03.2010 13:14
Виж История на Франция
цитирай
9. apollon - ти съгласен ли си с Ганчо
26.03.2010 13:15
ти съгласен ли си с Ганчо
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: apollon
Категория: Изкуство
Прочетен: 14466148
Постинги: 5335
Коментари: 10421
Гласове: 19320
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031