Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.09.2009 13:34 - Произход на имената на село Мадара и на Мадарския конник
Автор: apollon Категория: Изкуство   
Прочетен: 5747 Коментари: 9 Гласове:
6

Последна промяна: 23.09.2009 00:14

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Оригинална статия на Димитър Георгиев - Даков

Има две погрешни етимологични теории за произхода на името Мадара. Първата извежда името на българското име от гръцката дума "мадарос", което значи гол, пуст, олисял и е корен на медицинския термин в кожните заболявания, наречен мадарозис или мадароза, свързан с окапване и олисяване на космените фоликули на скалпа, веждите и космите по тялото. Сами разбирате, че между Мадара и мадарозис няма почти никаква връзка и подобни спекулации са псевдонаучни. ръцката дума няма никакво отношение към етимологичния генезис на един български паметник. По този повод, за да оправдаят псевдонаучните си хрумвания, някои изследователи считат паметника за тракийско и гръцко дело посветено на похода на Дарий първи в Дакия, но кой разумен човек би повярвал, че антагонизма на гърците към персите и на гонените от Дарий траки би се състоял в градеж на паметник на нашественика и поробителя Дарий. Звучи напълно абсурдно.
Втората абсурдна етимологична теория на за произхода на името Мадара свързва неговия генезис с бог Митра от индоиранския азиатски пантеон. Всъщност името Митра е изключително стабилно по своя звуков състав, представлява твърда и еволюирала фонетична контрукция и не може да претърпи никакви звукови трансформации и произношения, които да го доведат до варианта посочен със прехода Митра---> Мадара. Подобен етимологичен генезис е абсурден.
Вместо последната абсурдна теория тук се предлага напълно автентична теория за произхода на името Мадара. Името Мадара произлиза от област в семерозападната част на индийския субматерик в непосредствено съседство с областта на българска Бактрия или Балхара, наречена Мадра. Българите мигрирайки из далечните територии на своите временни или постоянни поселения пренасят имената на техните стари топоними, с които са свикнали и които исторически им носят спомените за тяхната по-стара родина като знак на културална приемственост. Забележително е колко сходно фонетически и напълно идентично звучат двете буквени кострукции Мадра и Мадара. Те дори не осъществяват етимологичен преход, тъй като фонетично са идентични. Тоест в своя топонимен генезис двете думи има съотношение за равенство, вместо за преход. Или Мадра=Мадара, вместо Мадра------->Мадара. Името Мадра е име на древен регион на индийския субматерик и на неговите обитатели в северозападния край на Индия.
Имената на Мадара, Варна и Каварна имат строго индийско-балхарийски произход, а не са ираноезичен корен. Това показва и доказва автохтонния произход на топонимите от земите с най-древно поселение на българите. С други думи тези топоними доказват съседските взаимотношение на българите с индийците, които са били техните севернозападни съседи.
По данните на Панини, /древен индийски книжовник/ в страната Вахика живее народа Мадри.



Тагове:   Мадара,


Гласувай:
6



1. ploudinperper - http://ploudinperper. blog. b...
18.09.2009 19:40
http://ploudinperper.blog.bg/politika/2009/09/18/haide-da-vi-vidim-gerbadjii-shte-sprete-li-bezumieto-v-rila.399914
цитирай
2. solinvictus - да, за мадара
15.04.2010 13:19
Да аз съм я цитирал тая статия!Всъщност има теза ,че това е късно наименование от османското "присъствие" и понеже се съмнявам друг "юзер" каза ,че извежда думата от рус,сияен,слънчев конник!Което си е Митра!
Но ако е късно ,какво е ранното?
Имам стари карти но разделителната способност не позволява в подробности да се разгледа!
Така ,че остава стари или чужди преводи на римски автори за да се избегнат БГ и грцки внушения!
Статията е добра ,но има неща ,които са категорични(а пък факти няма)!
Митра и Мадара не могат да се сравняват!
Митраизма не е само конник или име това си е религия!
Както Християнството с храмове,попове,шествия,банкети,жертвоприношения,
текстове(които са унищожени или скрити) ритуали и т.н.

поздрав

цитирай
3. apollon - съгласен съм - Митра е само звуко...
15.04.2010 13:52
съгласен съм - Митра е само звуконаподобяващо и точно това съм искал да покажа в статията.

Освен това думата Мадара остава в българския език да мудар, модър, модра
цитирай
4. solinvictus - да ...
16.04.2010 15:13
има сходства например Варуна му е като близнак на Митра! варуна-варна, хехе трябва да се търсят старите наименования които са съвременни на събитията за да се извлечат определени исторически заключения.А не само логически!
Митра идва от Авеста (Библията на Зороастрийците)там е споменат за први път!
цитирай
5. apollon - а какво ще кажеш за митани -митара
16.04.2010 15:20
а какво ще кажеш за митани -митара
цитирай
6. solinvictus - хех
16.04.2010 18:01
не не аз с думичките се опитах да играя в PIRINeus ,ама се получава точно това montgari ,gari, bullgari ,burgari,burga ,
хе хе не е замен това!
Сега открих нещо интересно ,ама да си го изясня първо на мене ,че тогава ...
То само профита из ниета , и ма е страх ,хехехе
цитирай
7. apollon - нещо се поразпусна - ти македонец ли ...
16.04.2010 18:11
нещо се поразпусна - ти македонец ли си - нещо ми мякаш - говориш за профит - интересна езикова стилистика
цитирай
8. solinvictus - тракийски българин съм
17.04.2010 18:54
от "капитала" им.
профита се казва на тея ,които са от клуба на "знаещите"
поразпускането ми е свързано с единие и пиене и тез три неща -може и с македонки -да игуал
ти от созопол ли си?
грк?
цитирай
9. анонимен - Щапаров Младши:
18.09.2010 05:17
Мадара=Мъдъра/Мъдрия=Мъдрия бог/,Митъра/Митра,Митре/,Богара/Божара,
Божила/,и т.н.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: apollon
Категория: Изкуство
Прочетен: 14465776
Постинги: 5335
Коментари: 10421
Гласове: 19320
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031