Постинг
01.09.2009 09:52 -
Яне Сандански, Левски и Ботев - еднакъв ли е техния подвиг и еднакви ли са техните престъпления
Автор: apollon
Категория: Изкуство
Прочетен: 992 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 01.09.2009 09:52
Прочетен: 992 Коментари: 0 Гласове:
0
Последна промяна: 01.09.2009 09:52
Пиша този постинг от възмущението си, че едни герои се изкарват светци, а други най-лоши престъпници, което нито може да бъде правилен подход, нито да са приказки и оценки за говорене.
Между синовете на България няма разлика. Историците и незрелите любители на историята често си позволяват да дават оценки, без самите да могат да бъдат по-морални от своите собствени оценки към историческите личности, на които се опитват да държат сметка.
Синовете за един народ, вдигнали пушка за неговото благо и отрекли себе си, са светиня за този народ и не могат да бъдат съдени дори и от него. Те са над историята, над времето, над обстоятелствата.
И как може едни ренегати да приемат, че кръвта ми Яне Сандански е престъпник, а Васил Левски и Ботев не са. Ами всеки взел пушка в ръка се води човеконенавистник, човекоубиец и престъпник, даже неправдата не може да оправдае хомицида, но когато гнета на човека унижава личността му и народа му на тези личности не се гледа като на престъпници. Нима може Васил Левски и Ботев да са различни от Яне Сандански. Няма и не може да има разликамежду тях, освен техните индивидулани различия, особено в еднаквия контекст на общата историческа конюнктура в борбата им срещу отоманизма.
То е все едно нелепо да бъдат обвинени Левски и Ботев, че са престъпници, задето са убивали турци. Такива псевдохуманистични позиции са чужди за апологетиката на един народ, защитаван именно от тези орли на саможертвата.
Да, за турците Левски и Ботев може да са престъпници, съобразно еквивалентни на техните открити и българоубийнически гаври и престъпления. Но да се делят синовете на България на по-добри и по-лоши има ли го на други места и други народопсихологии, освен само при нас.
Ами щом като Яне е такъв престъпник за какъвто някой го считат, ами да не сме кръщавали град на негово име и да не сме взимали Пиринска Македония, та да я бяхме оставили да я обезчинстват турците, че мялко я бяха обезчинствали.
Не в Пирин само трябва да се чества Яне Сандански, ами в цяла България и родното му село от изоставен и разбит от българските власти пущинак да грейне като образцово село за пример, пък и паметниците в селото на Яне да се възстановят до край.
Защото като много умни и морални хора имаме да разсъждават върху дела, които не са тяхни, затова предадоха Левски, а турците обесиха агнеца, щот никой не се застъпи за него. Затова и Капитан Петко Войвода игни и умря по българските затвори.
И толкова ли са морални съдниците на Яне Сандански, че тяхната оценка за неговите престъпления да бъде най-меродавна. Нека оставим на неподправената история да съди синовете на България, но има ли смелост тази суха наука да извърши това злодеяние, когато за България синовете й са светиня безценна, а за враговете й, те са престъпници и човекоубийци. Ако ние българите не защитим добрата памет за човека, враговете ни ли ще ги ценят. Замислете се.
Между синовете на България няма разлика. Историците и незрелите любители на историята често си позволяват да дават оценки, без самите да могат да бъдат по-морални от своите собствени оценки към историческите личности, на които се опитват да държат сметка.
Синовете за един народ, вдигнали пушка за неговото благо и отрекли себе си, са светиня за този народ и не могат да бъдат съдени дори и от него. Те са над историята, над времето, над обстоятелствата.
И как може едни ренегати да приемат, че кръвта ми Яне Сандански е престъпник, а Васил Левски и Ботев не са. Ами всеки взел пушка в ръка се води човеконенавистник, човекоубиец и престъпник, даже неправдата не може да оправдае хомицида, но когато гнета на човека унижава личността му и народа му на тези личности не се гледа като на престъпници. Нима може Васил Левски и Ботев да са различни от Яне Сандански. Няма и не може да има разликамежду тях, освен техните индивидулани различия, особено в еднаквия контекст на общата историческа конюнктура в борбата им срещу отоманизма.
То е все едно нелепо да бъдат обвинени Левски и Ботев, че са престъпници, задето са убивали турци. Такива псевдохуманистични позиции са чужди за апологетиката на един народ, защитаван именно от тези орли на саможертвата.
Да, за турците Левски и Ботев може да са престъпници, съобразно еквивалентни на техните открити и българоубийнически гаври и престъпления. Но да се делят синовете на България на по-добри и по-лоши има ли го на други места и други народопсихологии, освен само при нас.
Ами щом като Яне е такъв престъпник за какъвто някой го считат, ами да не сме кръщавали град на негово име и да не сме взимали Пиринска Македония, та да я бяхме оставили да я обезчинстват турците, че мялко я бяха обезчинствали.
Не в Пирин само трябва да се чества Яне Сандански, ами в цяла България и родното му село от изоставен и разбит от българските власти пущинак да грейне като образцово село за пример, пък и паметниците в селото на Яне да се възстановят до край.
Защото като много умни и морални хора имаме да разсъждават върху дела, които не са тяхни, затова предадоха Левски, а турците обесиха агнеца, щот никой не се застъпи за него. Затова и Капитан Петко Войвода игни и умря по българските затвори.
И толкова ли са морални съдниците на Яне Сандански, че тяхната оценка за неговите престъпления да бъде най-меродавна. Нека оставим на неподправената история да съди синовете на България, но има ли смелост тази суха наука да извърши това злодеяние, когато за България синовете й са светиня безценна, а за враговете й, те са престъпници и човекоубийци. Ако ние българите не защитим добрата памет за човека, враговете ни ли ще ги ценят. Замислете се.
Протокол от Обезщетителното второ дело в...
Гениалният израз на Яне Сандански "...
Министър Младенов разпореди наказания за...
Гениалният израз на Яне Сандански "...
Министър Младенов разпореди наказания за...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене