Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.06.2009 21:39 - Миниатюра за града Х
Автор: apollon Категория: Изкуство   
Прочетен: 580 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 09.06.2009 22:16


Миниатюра

Градът Х е невзрачен и безкруполен. Като си представя само колко такива градове има по Земята наистина ми се приисква да живея на Луната, да бъда лунатик, макар целия в прах, може би отвътре ще съм си аз, такъв какъвто се познавам, а не такъв какъвто мога да съм принуден да бъда, както в моя град Х. Не искам да си спомням и казвам името му, за да не опетня реномето му, а така ми се иска поне моя от тези Х градове да бъдат изобличени. Така много хора ще знаят името му, ще се ориентират правилно и няма да искат да живеят в него. Понякога дори името на един град не може да спре обезличаването му, може би за някои градове това е тяхна вътрешна цел. Някои градове до такава степен преследват своето обезличаване като крайна цел, че стават дори ловци на души в своеобразния градски капан, нещо повече тези души са безвъзвратно обвързани с града, нямат дори собствена опорна точка.
Но казването на името на един гад, не би могло да разреши проблема за изкарването на светло на градските негативи на конкретните градиве. Човешките градове са нещо неопределено, те хем имат физиономия, хем тази физиономия е размазана, понякога обезличена, точно като на пребит скитник. Името не разрешава поблема за града и неговата физиономия, затуй е така самотна Луната, като последна нежелана спирка от градския пейзаж: целия градски дух иска да полети нощно време към нея, но винаги градската орбита си остава неизменно стационарна. Луната ме чака със своите искренни ледено студени обятия, както се последява в нощния мак. Студена, но истинска е моята бленувана страна, като Луната искенна, очовечена от множество кратерни бръчки и пъпки в лицето на очакващия вечен пътник и в погледа на замечтания земен жител, чийто простор все се оказва ограничен в градския пейзаж.


Тагове:   миниатюра,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: apollon
Категория: Изкуство
Прочетен: 14519985
Постинги: 5337
Коментари: 10427
Гласове: 19330
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930