Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.01.2021 21:02 - Някои загадъчни съвпадения
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 10661 Коментари: 46 Гласове:
34


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                                            - ПОВР, ПОВЕРО, ПОВРАТ, ПОВРАГА
Първите две думи,  на френски и италиански,  означават беден, вторите две са наши.
Беден никой не иска да е, въпреки ,че италианският състав " Рикки и повери" беше обединил богатите с бедните!? Даже и с " Тоника" бяха приятели и си гостуваха.
Това обединение  може да се случи наистина, но само и предимно в приказките!
Поврат на пръв поглед , освен конструкционно, няма нищо общо с беден Но, ако се замисли човек, никой  беден не иска да е вечно такъв, напротив, няма нищо против на поврат- да стане богат
И Поврага! Пак ,както с поврат стоят  нещата- Дявол да те вземе, махай се! Адресирано към  бедността!
А на италианското повери / бедни/ някак си странно пасва -повярвай и особено- повервай!? Поверие -също
Повервай си ,че няма да си вечно беден! Както и поверието, че богатите ще дадат парите си на бедните / поверите/?

                                                                        -КУНА

Това е хърватската парична единица ! Носи името на едно малко,  пъргаво животинче, числящо се към поровете-куна ! С ценна кожа ! 
И това не е случайно хрумване,! При разменната търговия хърватите определяли цените в кожи на куната ! На нашенски е златка или кокарджа Обича пилета, души ги ,но им яде само главите? В къщите, където има леговище , не посяга на кокошките, даже ги пази от себеподобните,? Но на другите разказва играта! По тази и особеност я откриват, къде е на квартира-с охраната си плаща наема на хазяите!
Кун има смисъл също на коте, на малки ръчички- кунки ! Има и име  също-Куна, Кунчо в езика ни Това име е единично доказателство за общия ни произход с хърватите- Златко, Златка означава в съвременния ни език

                                                                     - РА, РАЙ

- Познати думи са- богът  Слънце  е първата на египетски, втората е със същия смисъл , но на коптски! !Интересно е,  че Бог  Ра присъства в името ни ,като етнос!
Рай-да,  пак е свързан със Слънцето, със своите слънчеви градини ,за разлика от ада, свързан с мрака!

Но има и имена-Рая, Райна, Райчо....... В някои райони на България Слънцето се нарича директно Райчо!? Откъде идва тази връзка с копти и стари египтяни!?Сигурно тези, разкрили номадския ни произход са наясно и ще споделят!?

                                                                     - СОФИЯ

Тук също има загадка, защото в природата нищо не е случайно!
Обясних на моя  уважаван почитател Пустол, който сън не хваща нощем, докато не ми се отчете, че така любезно биха го нарекли хората от новия европейски народ, как стоят нещата с нея, какво означава София!
Но той е свикнал да е считан  за  важен и сериозен писател и го прие на майтап!

От разчетените глинени плочки на Шумерите е станало ясно, че те са стигнали  чак до бога , създал живота на Земята и хората естествено! И че този Бог е дошъл отгоре, от звездите !И се е казвал София!?
Следователно, произходът му е извънземен!
Не идва от Олимп или от някоя друга планина!

Сега, официално , София носи името на Богинята на мъдростта При всички случаи обаче, тя ще е по късна от създателя, при цялото ни  уважение към нея!
Така ,че София, носеща името на създателя ни,  е явно богоизбрано място и носи всички предимства, плюсове , също, от това!

Нека всички видове наши приятели имат предвид този факт и да бъдат много, ама много  внимателни, както със София, така и с подопечната и територия
Защото, умни са, трябва да са наясно какво следва!

Предупредени са!



Гласувай:
40


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. kvg55 - leonleonovpom2,
20.01.2021 21:10
Наистина загадъчно.
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
20.01.2021 21:13
1. kvg55 - leonleonovpom2,
21:10
Наистина загадъчно.
цитирай

Да, благодаря ти!
Сега остава тези, които са наясно с всичко, да го разяснят!

Хубава вечер!
цитирай
3. leonleonovpom2 - А, ето го старият познайник!
20.01.2021 21:14
А, ето го старият познайник!
цитирай
4. germantiger - ...
21.01.2021 08:57
нека бъдем по-смели

майка/мама, мадър, муттер, И... И... на корейски мама е кралицата "майка"

та мисълта ми е:

за някои от блога като щапаров това сочи всички са българи

за други от блога като теб това "подхлъзва" инмтелигентно че някои от всички са получили, взели това или онова от българи, траки и пр.

за трети това е загадъчно, а всъщнот не е

лингвистиката има обяснение и за мама и за брадър, брудер, брат и за каквко ли още не

защото ако някой е дилетант, невеж, неподготвен това не го оправдава

аз не бих те нарекъл дилетант, а просто човек който търси и намира, но поради липсата на подготовка в определени науки, "дялове" и поради факта, че си жертва, да "жертва" на наука като химията, вместо на философстването и познанието в хуманитарния профил, където ти липсва много не можеш да си обясниш немалко "неща"

аз не се съмнявам, че ще ми напишеш колко си реализиран или с познание и в хуманитарните науки, аз не се съмнявам и в това че си, но не си достатъчно ми е мисълта

...

и така да бъдем конкретни

мама, мадър, муттер, и корейска мама/кралица майка

брат брадър брудер итн

аз не съм лингвист, но съм убеден че науката предлага обяснения

ако обяснението беше щапаровско - еле българско, то до сега години наред за това щееш да се тръби с фанфари в блога

но явно за науката обяснението не е българско

аз не съм лингвист, не ме вълнува и за поврат и повери не го знам и няма нужда да го знам

но е жалко и проблемно, че ти ако търсиш наистина не си челм, не си питал,не си се запознал и не си се обърнал към науката, а си мислиш някакви загадки

проблема е в твоята неподготвеност и не стигане до дълбочина

не е проблем в провокацията ти ние да мислим или да търсим

но иначе благодаря за думите на италиански които лично аз не знам и не знаех
цитирай
5. leonleonovpom2 - Благодаря за включването ,Германтигър
21.01.2021 09:22
Науката, отдавна е обяснила какво е мястото на Българския език и неговата оригиналност-също ! Той е в една група антични и то много древни езици, покриващи значителна част от Европа и Азия
По своята структура, граматика, изписване и произношение той превъзхожда повечето от тях!

Българският има и азбука, официално призната, напълно заслужено, за свещена! Една от четирите Защото идва директно от божата азбука Това науката го е доказала още девети-век! Тогавашната наука! Това е науката тогава-върховната!
Идва директно от коптската и арамийската-Христовата,азбуката ни!
Дал съм примера с Рай и Ра!
Посочил съм ,че са единични , а не обобщаващи думи Една тухличка в сградата на премного известното! Тебе какво те притеснява-тухлата ли?
спокойно, няма да падне!

Знам ,че не си учен, но реално си повече от учен и то много ! В собствените си очи!
Няма защо да ти изтъквам какъв съм и що съм!
Аз , ако съм паун, ти си тиранозавър!

Познавам състоянието, знам и приказката ,че у нас е нормално на краставичар ,някои да продават краставици? И да ги поучават? Което си е смешничко, нищо повече
Германците ,които са хляба и солта на Европа, защо като турците нямат азбука!?
Ще ти кажа защо
Защото е много по- лесно да ползваш нещо на готово и на негова база да се правиш на велик-за езика става дума в момента, но това е и общо, отколкото на база почти нищо ,да твориш! Знам го, не е нужно да ми го каже някой, защото съм го изпитал!
Ти, като учен, след като тръбиш постоянно какво са направили германците и какви хърби са Българите, с които нямаш нищо общо, би било редно да споменаваш, че Българите имат азбука, каквато германците--нямат! Нормално! И турците нямат! Не са сами!
А, ти затова реагираш?! Спокойно ,не е написано с цел да унизя германците ! Просто с реацията си ме принуди, да си го спомня!

Моята цел е да похваля човека, да потърся доброто в него, а не да го унижавам и мачкам! И така да се смятам за велик!?че тъпча?
Като разбиращ учен, би трябвало да си хванал този момент Ученият улавя важните неща!
И понеже си научен специалист, истинската наука е творческата! Да създадеш, да добавиш нещо, а не папагалски да повтаряш, особено пък, грешките на тези преди тебе
Направи един научен постинг за галениците на Европа, знаеш кои са! Защо , като са били толкова велики учени, вОйни, поети, писатели, , завоеватели, културосъздатели, философи и така нататък, защо сега не дават никакъв нишан за величието си ?А само гледат в чуждата паница, какво да отмъкнат от нея!
Отговорът го знаеш- в изкривената наука е !Изопачената, която непрекъснато ми навираш! Нямали сме писана история И кой я е унищожил? Точно те! Имали сме писана, но от тях! Не е точно от тях ,но е ясно каква може да е, за да унищожат нашата от Патриаршеската библиотека!
А може би е правилно, да не забравяме Гьобелс!

За Щапаров ти забранявам да коментираш по подобен начин при мен! Само това ,което прави за календарите е достатъчно да му свалям шапка, където го видя! И е на прав път! Най големият специалист по календарите, французин, при това тюрколог, е потвърдил ,че Българският календар не е тюркски и че е уникален, употребил е думата особен!
Същото! Непокриващ се с другите!
цитирай
6. apostapostoloff - Пропуснал си да споменеш,
21.01.2021 10:07
че българската дума кашкавал идва от италианското качкавало!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Пуктоле!
21.01.2021 10:46
Подробно съм описал, откъде идва името кашкавал и за бавноразвиващите се, чийто почетен член си! Виж къде:
//apostapostoloff.blog/politika/2021/01/21/socialistite-go-zakyrshiha.1745433

Понеже си качествен реотан, обяснявам:
Българското название на кашкавала, който е Български продукт, идва от сиреноподобната кашка, която се валя/ тепа/ ,за да се изгони въздухът от нея Нашият кашкавал се бракува, ако в него има въздух, за разлика от другите жълти сирена!
Няма друг като него! Освен ако в главата ти има подобен Не знам, не е изключено!
Ти, понеже списваш глупости, като напишеш поредната, ела при мен отново, да ти обясня точно!
Все пак, само с глупости не се живее, да научиш и нещо по- различно!
Ако можеш да възприемеш все пак, предвид степента ти на интелигентност
цитирай
8. apostapostoloff - Свих сърмите на Пука като му написах следното:
21.01.2021 11:17
Ама и ние сме едни простаци! Не знаем кои учЕни са доказали, че нашата азбука е свещена. Не знаем също така КАК са го доказали.

Дупедало е прав като твърди, че сме само една шайка дърти пубери.
цитирай
9. apostapostoloff - Апропо,
21.01.2021 11:19
повр е в основата на повреден, но тъй като ти очевидно си повреден, си пропуснал да го изтъкнеш.
цитирай
10. shtaparov - На Гермът ще му кажа, че думата МАМА ...
21.01.2021 11:31
На Гермът ще му кажа,че думата МАМА не може да се обясни само с Българския език,понеже е ностратическа и я имат много народи от всички континенти. Има една интересна особеност обаче: в нашия език има повече производни на тази дума отколкото в другите езици,а това е твърде интересно!
цитирай
11. zaw12929 - ИНТЕРЕСНО- ПРОЧЕТОХ, А НА ПУССТОЛ ...
21.01.2021 12:16
ИНТЕРЕСНО- ПРОЧЕТОХ, А НА ПУССТОЛ СЕ СМЯХ ЗА ПОРЕДЕН ПЪТ. НЕ МОЖЕ ДА МУ СЕ ОТРЕЧЕ, ЧЕ ВИНАГИ Е В ЧАС И В БЛОГА СИ КОМЕНТАРИ НЕ ПРИЕМА
ПОЗДРАВИ!
цитирай
12. bven - Сега, Леоне, очаквам новият амер. уж президент да бъде запознат с тоя анализ:)))
21.01.2021 15:29
Все пак думите, на които обръщаш внимание, се използват и в щатите, за които от юли 2019 година се говори, че са колос на глинени крака. А бау-бау-Байдън, колкото и да се старае, ще бъде само кукла на конци, които ще се дърпат от възпитаника на джендърката Обама и Харис.
Поздрави за анализа! Особено ми хареса в частта за липсващата азбука на големите империи - немска и турска!
цитирай
13. leonleonovpom2 - Педалите да правят, каквото им дУша сака!
21.01.2021 17:00
9. apostapostoloff - Свих сърмите на Пука като му написах следното:
11:17
Ама и ние сме едни простаци! Не знаем кои учЕни са доказали, че нашата азбука е свещена. Не знаем също така КАК са го доказали.

Дупедало е прав като твърди, че сме само една шайка дърти пубери.
цитирай
Изтрий

Няма да им се меся, защото са много ревливи и вонливи!
цитирай
14. leonleonovpom2 - Пуктоле, ще ти го обясня бавно!
21.01.2021 17:10
10. apostapostoloff - Апропо,
11:19
повр е в основата на повреден, но тъй като ти очевидно си повреден, си пропуснал да го изтъкнеш.
цитирай
Изтрий

Защото ти загрявагрудно, тъпичък си драги

Ти, когато нямаш парички, заради които живееш и те са единствената светлинка в живота ти , какъв ще бъдеш- Беден или повреден?

И двете драги, второто ,даже всички в блога го твърдят, освен никовете ти и тези които тайно ти се смеят след това! Певците от вокално- инструменталния състав! Та беден и повреден са свързани, при тебе повредата отива към тежка авария! В резултат на бедността!
Да ти дам ли някой линк, за размисъл с единствената гънка ?Тя обаче е настроена само за парИ и свири фалшиво!
Жалко!
цитирай
15. apostapostoloff - Когато асоциацията "Зевзек, шебек и кютек"
21.01.2021 18:12
отхвърли твоята молба за членство в тази организация, ти много се озлоби. Не бива така! Смири се и се успикай!
цитирай
16. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
21.01.2021 18:50
shtaparov написа:
На Гермът ще му кажа,че думата МАМА не може да се обясни само с Българския език,понеже е ностратическа и я имат много народи от всички континенти. Има една интересна особеност обаче: в нашия език има повече производни на тази дума отколкото в другите езици,а това е твърде интересно!


Харесвам изследователи, които търсят в неизвестното, а не повтарят известни истини! Само!
Последните ми напомнят за ученици, предизвикващи смях ! Които ,когато учителят ги прекъсне, не могат да продължат и искат да започнат отначало!?Стихотворението!

Мама ,според мен е универсална дума и е свързана с храненето Да, мама храни бебето!
Слушал съм бебета, преди мама да казват -Ам ,Ам се чува от тях!
И това, при висока скорост, става мама! Невярващите да пробват!

Така ,че мама, думата, е свързана с яденето! А то е основно за пеленачетата!
Така ,мама е ставала универсална, обща дума за много народи!
Рай , не е! На френски е паради, на английски- парадайз! Явно подсказват ,че е нещо, свързано с бога!?
Но при нас и коптите е директно- Богът Слънце е! Това е раят, негово дело е!

Но това не е тема за брат Пуктол! Не е дорасъл дотам Трябва да се изчисти от мръсотията, полепвала по него! И тогава ще е благочестив!
Митака? Да се върне при Българското, да го признае! Не да го плюе, незаслужено
Колкото и да е лошо според него ,не е по-лошо от това, което са изживели изживели гермаците при Хитлер!
И ще се прочисти!! И той ще е благочестив!
цитирай
17. panazea - Здравей !
21.01.2021 20:09
София е кръстена на Премъдростта Божия !
Това го казват светите отци !
Градоначалниците на града обаче са прости хора и няма как да знаят.
Пък и не питат!
Ние сме деца на Слънцето. Османската империя са носили символа на Луната.
Затова 500 години не сме се понасяли.
цитирай
18. leonleonovpom2 - Здравей, Зав!
21.01.2021 20:10
12. zaw12929 - ИНТЕРЕСНО- ПРОЧЕТОХ, А НА ПУССТОЛ ...
12:16
ИНТЕРЕСНО- ПРОЧЕТОХ, А НА ПУССТОЛ СЕ СМЯХ ЗА ПОРЕДЕН ПЪТ. НЕ МОЖЕ ДА МУ СЕ ОТРЕЧЕ, ЧЕ ВИНАГИ Е В ЧАС И В БЛОГА СИ КОМЕНТАРИ НЕ ПРИЕМА
ПОЗДРАВИ!
цитирай
Изтрий

Да, Пустол предизвиква само присмех, наистина!
Смятам , на този момент да му обърна специално внимание Защото ,той не го забелязва! Толкова е влюбен в себе си, че ако законът го позволява, щеше да си предложи и брак!
Иначе, че винаги е налице, в точния момент и аз съм го забелязал!
Обяснението се оказа просто Той спи в блога и когато компютърът се включи, той се събужда и реагира моментално! Да не би някой друг какаванин да го изпревари! Засега няма засечка
А коментари не приема, защото се е опарил вече! Колкото екскременти е изръсил някъде, те му се връщат в петорен размер!
Парен каша духа!

Хубава вечер!
цитирай
19. leonleonovpom2 - Здравей, Таня!
21.01.2021 20:34
13. bven - Сега, Леоне, очаквам новият амер. уж президент да бъде запознат с тоя анализ:)))
15:29
Все пак думите, на които обръщаш внимание, се използват и в щатите, за които от юли 2019 година се говори, че са колос на глинени крака. А бау-бау-Байдън, колкото и да се старае, ще бъде само кукла на конци, които ще се дърпат от възпитаника на джендърката Обама и Харис.
Поздрави за анализа! Особено ми хареса в частта за липсващата азбука на големите империи - немска и турска!
цитирай

Много ме хвалиш, ще ми порастнат крила?
Впрочем, нормално е, след като някои от години се мъчат да ми ги подрежат!?
Аз Обама го харесвах, до в момента, когато почна да изнася демокрация и да прави арабски пролети И после се измъкна
Може да е наистина и джендърка, когато Мишел, но не Платини, се видя, че го пощипва по задника Би се възприело за нормално обратното!
Да, затова измъкнаха победата на Тръмп Той спечели като никой ,като политик, а сега да загуби? Що за логика?
Защото демонстрира характер и независимост!
Тези неща много пречат
Синът загуби конкурс по тази причина Знам му възможностите, попитах човек от изпитващите след това ,какво не му достига, да поработи там? За следващото интервю!
Тя се изненада Как, да не му достигало нещо? Бил много независим, нямало да хвали началника, че благодарение на него е свършил работата!? С това приключи и интересът ми към темата! А и на синът - за повторно интервю там!
Казах й- Ясно, вие търсите роби? А той не е , дори и на мен!

Хубава вечер!
цитирай
20. leonleonovpom2 - На вниманието на Пукстол
21.01.2021 20:53
Наглите досадници ги оправям двуфазно
Първата фаза е-" Добро куче, добро куче" нищо повече! Както при " Дърти пубери"
Да си призная, тук успех нямам, на първата фаза,въпреки предписанията! Само се настървяват кучетата повече? Като каракачанска овчарка са! Една ме пресрешна в едно дере Нямах нищо в себе си Опитах този сценарий:
Усмихнах се, без да отварям устата. Тя се озъби и направи леко движение към мен. Забелязах в краката ми хубав кол Наведох се, без резки движения и без да откъсвам поглед от нея. Взех го и леко тръгнах към нея. Даде кръгом овчарката и изчзна!Като се изкачих на височината, видях я чак към кошарата Беше ударила бегом след това, да не взема да я стигна
Това е втората фаза на оправянето
При хората ?
Е , при човешкия род , на такива агресивни особи, дървото е заменено с присмехулно презрение
Които ме познават ,бягат от второто
Аз също бих избягал, защото се познавам!
Но , ти, ти продължавай да се навираш!
Ти явно разбираш от гермек!
цитирай
21. leonleonovpom2 - Здравей, Тони!
21.01.2021 22:23
18. panazea - Здравей !
20:09
София е кръстена на Премъдростта Божия !
Това го казват светите отци !
Градоначалниците на града обаче са прости хора и няма как да знаят.
Пък и не питат!
Ние сме деца на Слънцето. Османската империя са носили символа на Луната.
Затова 500 години не сме се понасяли.
цитирай
Изтрий

Благодаря ти за отзива!

Точно така е!
Деца на Слънцето сме, наистина А шумерите казват, че създателят ни, София е долетял от небето, създал ни е и отново е отлетял!
Затова всички гледат към небето и като се молят ,пак се обръщат към него!

Хубава вечер, Тони!
цитирай
22. germantiger - ?!
22.01.2021 08:31
- в постинга ти НЕ прочетох нищо за никакви азбуки

лично аз нямам проблем с никакви азбуки и както виждаш в коментарите няма дума за това

- без съмнение "вие българите" имате комплекси и те са към големите били те руска или турска империя

че не може да стъпите на малкия пръст на германците е ясно за света, не за мен и не аз го казвам

......

простичко ти споменах, че ако нещо на етб ти се вижда загадка, то науката вероятно има отговор на тия загадки, каквито те не са

извън това ти като комплексиран веднага започна да си мериш азбуките

българската азбука така да я наречем е велико постижение и аз дебело ще го подчертая това без съмнение

но какво намекваш или искаш да внушиш с това

във всеки случай предполагам за твое съжаление германската и османската империи са по-велики от българската империя ако въобще е имало такава

и това отново не го казвам аз а света и фактите

аз нямам проблем повтарям с ничия азбука и не виждам кой би имал такъв проблем

колкото до ползването нещо на готово...

ами наготово си ползвате електричеството, жп транспорта, двигателите, телевизорите, телефоните, самолетите, автомобилите, радиото, интернета

всички те не са български, а някои от споменатите са и германски

е и какво ще рече това следвайки твоята логика за наготовото ;)

иначе аз имам много общо с българите и няма как да е иначе за добро и з алошо, повече за добро

въпроса е, че не приемам българските лъжи и глупости, както не бих приел германските ако битуваха в тоя блог
цитирай
23. leonleonovpom2 - Искам да се рязберем с тебе
22.01.2021 11:09
И с основни , и с принципни неща!
Веднъж казваш едно, после се отмяташ от него?
Пишеш глупости, които дават повод на хайвани да пишат по- големи по мой адрес?!
Излезе и по- грък от гърците !? Уж си учен, но самите гръцки учени са предпазливи и то много по адрес на гръцкото величиев древността , за разлика от тебе!
По една основна причина , че днешните гърци не са античните! Както и днешните германци не са античните германски варвари!
Ние също не сме античните Българи, за съжаление!

Какво те подразни в този безобиден, леко шеговит текст, че да реагираш по подобен полухулигански начин?Дал храна на истински хулиганин, който се храни с това? И нищо друго не може да измисли! Паразит!А има и предупреждение за сериозно наказание!
Че не плюя Българите като тебе ли? В това отношение няма по- изявен от тебе в блога! Никак не се покрива написаното по- горе от тебе с реалното, което правиш?
Знаеш ли колко гневни съобщеншя съм получавал, че изобщо комуникирам с тебе!?
Ти си превишаваш правата Оплакваш се на разни подлеци от мен и им наливаш вода в мелницата Я ми кажи, кой е подбудителят ,да се появи един дребен пасквил с паун, насочен към мен Кой е авторът на това прозвище и по каква линия един негодник го ползва? Знам го от тебе Аз никога не съм те наричал хитлерист или нацист, много по-заслужено от това, несъвместимо с мен!
Аз не мога да разчитам на твоятя почтеност, нито в коментарите ти, нито в блоговото ти поведение?
Понякога се обръщаш, но вероятно, когато тези ,на които помагаш, те настъпят?Е, аз не съм дете ,да си играят с мен!

Сега ,принципно!
Аз не приемам манталитета на тези, морала -още повече, които пълнят чуждите постове с коментари, а в същото време не допускат чужди? Що за дискриминация?
Какво искат да покажат с това?
Смятам много да огранича коментарите на такива Сигурно смятат ,че пишат умни неща, а другите- глупости? За съжаление, процентът глупости при тях е значително по- голям от средния/ поради безнаказаност/ и се издават със страха си , да приемат коментари
Аз имам модерация ,заради някои говеда, които пишат в блога Но дори и на тях допускам някои, непрекалено обидни коментари
Същото , стопроцентово се отнася за същата категория ,но анонимници!
За тях, при най- малката наченка на типичното за категорията им високомерие, допълнено с наглост и подлост , ще е съпроводена с изтриване на глупостта която са написали И с триене без четене, което е най- доброто решение!

И в заключение
Не си ти човекът който ще ми прави оценки Не ми са и нужни И да се опитва писмено да ги налага! Защото другите не могат или аз не мога да си направя самооценка ? По тези причини ли се правят?Това е върховна наглост! Нямаш нито ценза, нито постиженията ми !Твоята оценка е нагъл опит да подмениш професорска?Смешен при това! И върхът на наглостта, аз да съм длъжен да и дам ход!?
Да ,дадох й, но вече всичко твое ще минава под филтър Не съм длъжен да подхранвам самочувствието ти с мръсотиите, които ми поднасяш!
Оцени , ти самият какво пишеш и ще видим!
цитирай
24. nedovolen - Иване, мога да те поздравя за пос...
22.01.2021 11:36
Иване, мога да те поздравя за постинга и коментарите ти.
Ако дам подробности, ще си навлека гнева на опонентите ти.
Считай, че съм ги дал и съм го приел.
:)))
цитирай
25. leonleonovpom2 - Поздрав, Николай!
22.01.2021 11:48
24. nedovolen - Иване, мога да те поздравя за пос...
11:36
Иване, мога да те поздравя за постинга и коментарите ти.
Ако дам подробности, ще си навлека гнева на опонентите ти.
Считай, че съм ги дал и съм го приел.
:)))
цитирай
Изтрий

Благодаря ти за добрите думи, приятелю!
Думи на истински приятел!
Разбира се, че нищожествата не заслужават и отрицателно внимание, но когато сметнат ,че вече са величия, всьо е вся, грябва да им се каже истината Нямам предвид предходния коментар и човек, който понякога действа в подобен стил
Но не постоянно, като тези, които фиксирам!
цитирай
26. leonleonovpom2 - Относно четенето и Я. Г.!
22.01.2021 11:59
Чета много, но не безразборно Чета това, което ще ми е полезно в решаването на даден проблем Да видя докъде съм стигнал и как да продължа по- нататък Вече сам!
Относно Освободителната война и нашето опълчение нямам никаква нужда да чета опортюнистични пасквили, като този на Я.Г. Може , но ако трябва да му дам достоен отговор!
Защото тази война първо не е по документи, а е реална!
И второ ,аз съм закърмен с историите около нея и преди нея С разказите на баща ми А той- от разказите на дядо си- участник в нея и в Освободителните борби!
Изчел съм и други, много серозни и истински неща за нея, така ,че е абсурд ,да приема някой набеден учен, каква кал хвърля по нея!
Мерси, нямам нужда от писанията му! Поне в тази област.
Но тя го компрометира и за други!
цитирай
27. get - Иване, имам два въпроса - по отношение твои твърдения в осовния (ти) текст?
22.01.2021 12:22
1-во
leonleonovpom2 написа:

ПОВР, ПОВЕРО, ПОВРАТ, ПОВРАГА
Първите две думи, на френски и италиански, означават беден, вторите две са наши.


Какъв е смисъла в две думи, за които БЕЗСПОРНО Е ДОКАЗАНО - ЧЕ ?!!
Съществуват от времена - преди ХИПОТЕТИЧНОТО ИДВАНЕ И УСТАНОВЯВАНЕ ПО ТЕЗИ ЗЕМИ на нас БЪЛГАРИТЕ, под вида на "славяни"(говорещи на прото-руски език:))) и "прабългари"(говорещи на прото-тюркски език:)))

Те са ?

1) Римската провинция образувана от император Диоклециан( 284-305 гг.)в югоизточната част на Далмация.
С име звучало: Prevaliana, Praevaliana, Prevalis или най-популяризираното Превалитана? Каква е етимология в това "латинско" Име (ороним)?

И ...
2-ро - Казваш?
leonleonovpom2 написа:

- СОФИЯ
Тук също има загадка, защото в природата нищо не е случайно!


Има ли нещо общо в същностното, зад тези две понятия още от ЕЛИНСКО ВРЕМЕ?
а) Съфия - която ни втълпяват, че означавала (единствено и само) МЪДРОСТ и...;
б) Софист - с производна, с дерогативно обагреност към настоящия момент "софистика"?

Във връзка с ВТОРИЯ(поставен въпрос) - Жокер-Въпрос?
Съвест и Съвет - от какви корени са формирани: а)един или б)два различни и несъвпадащи си(смислово) ?!

П.П.
Айде още един жокер - по отношение на "превал"?
Който ми бе направил впечатление в гръчцкия остров Керкира - преди години.
Най-високата му точка на точка се нарича 'perivoli"???

Намира се в първата (най-долна третина) на тази карта на о. Корфу - Адрес:

http://ostrov.info/maps/corfumap.html

Този ороним "пери-воли" ... на какъв език ще да е "латински" или "димотики" ?!
цитирай
28. leonleonovpom2 - Гет, не знам защо ме изпитваш по граматика?
22.01.2021 15:27
Не съм все пак граматик и не се ровя в граматиката
1/ латинското превалло е" заграждам с окопи" Предвид военният характер на империята звучи правдоподобно!
Друга близка дума е превалео-твърде силен
Могъщ!
Преносно ,това се връзва с най високото място в планината , превал,откъдето почва под наклон, спад във височината Това високо място определя и могъществото на планината!
Италианското превалере означава имам превес, надмощие Географски, това важи и за превала , той има надмощие над останалите части в планината!Периволи, ако е написано правилно е близко до италианското волере Корфу никога не е бил турски, а предимно венециански/ или воле- то си е като нашето воля, желание
Ще рече премного желая! Да, да мина височината!

За да не се изложа като граматик, ще ти дам съшите дума как се пишат на френски и произнасят

Съвет- conseil - консей
съвест-conscience - консианс

Да, благодаря ти ,че ми обърна внимание И на френски коренът е еднакъв Нали така?

Е, свързани са, съвет се дава по съвест!

Някои си мислят ,че азбуката е ала бала работа?
Но колко неща трябва да се навържат, за да има синхран

Що се отнася до СОФИЯ, софизъм, това е гръцко течение във философията, свързано с лъжа и измама, техни силни качества! Но такива, че да изглежда всичко законно, не като просташка лъжа! Фино! Не е тяхна дума , както и много други неща
В разчетените плочки на шумерите СОФИЯ е наречен богът, дошъл от небето, създал човечеството и отново отлетял! Директно е казано ,че е дошъл от звездите
Аз на шега го казах ,че столицата ни е под закрила на създателя, но има и истина! След като му носи името, той няма да я забрави, а покрай нея ,би трябвало и нас!?
И София ,богинята на мъдростта, не е гръцко име Идва от шумерите
Затова съвременните гръцки учени са предпазливи Казват, че заслугите им са в съхраняване на постиженията на по- развити от тях цивилизации, а не в откритията!


П.П Какво ли се тормозя? Да отварям очите на слепите, а бабаитите да ми се нахвърлят?
Да видя класациите, да си избера някой по-безопасен, добър човек на прима виста и да го омаскаря на база написаното ?! Имам такъв опит, че за всяка дума мога да се хвана ! Стига да ми е това животинското желание!? И всички пейзани в блога ,вкупом ще се юрнат, да се радват на сеира!Ще имам и никове, мои, с които да си коментираме и радваме на постигнатото !Като дечица!
Да си говоря сам, като някои в блога Те се знаят ,не са забравили и няма нужда да им се напомня Професия им е!
Бре, то имало много приятни занимания в блога!
Първични!
цитирай
29. анонимен - Толи, освен за звездоброец, за нищо ...
23.01.2021 15:44
Толи, освен за звездоброец, за нищо друго не го бива.
цитирай
30. leonleonovpom2 - Вярно е!
23.01.2021 16:04
go4iito написа:
Толи, освен за звездоброец, за нищо друго не го бива.


Там е усъвършенствал майсторлъка да менти и да манипулира едновременно
Така ,че ментата да минава за истина ?Звездоброец -софист е!
Преди 30 години каза ,че България ще се промени след 17 години Затова , вече 13 години твърди, че Българите живеят по- добре от германците!? И колко зле били германците в същото време, и искали да са на нашето дередже!
И се чуди ,кога го бил казал ?
Може да се чуди по две причини:
Първата, че тоя А.А. не е оня А.А и затова не знае какво и кога е казал оня А.А., а другата е, че , ако наистина е оня А.А., е излъгал като онези ,мургавите, с цвят на печка!Затова ,добре е да се чуди, кога джанъм го е казал? То, аслъ, от толкова менти, как да ги помни всичките, особено пък такава, дето го стяга в чепика!??

Хубав ден!
цитирай
31. schumpov - В Копривщица и някои околни селища с ...
23.01.2021 17:40
В Копривщица и някои околни селища с думата "куна" се нарича иконата на св. Богородица. Имената Куна и Кунчо са доста разпространени.
цитирай
32. rustam - Лелеееееее. . . глупост до глупо...
23.01.2021 17:50
Лелеееееее...глупост до глупостта, освен това и расистки подмятания, за което ще те докладвам на администрацията.
цитирай
33. leonleonovpom2 - А, отвратът се появи!
23.01.2021 18:50
rustam написа:
Лелеееееее...глупост до глупостта, освен това и расистки подмятания, за което ще те докладвам на администрацията.


Да ,за глупавия, няма начин това да е умно! Умно е това ,което той пише! Прав е граматиковският граматик!
! Ха, ха, комунистическото недоразумение разсъждава? Расло под крилата на ОК на БКП СрециЯлист! По разсъждаване?
Неспособният на нещо свястно, може да роди само нещо гнусно!
Да копира крадливо, да се учи!
Какво и как се пише, да се учи, ако може, многопрофилника!

Защото пише правилно ,но нещо без смисъл !Правилно ли казах? В изречение от пет думи му намерих четири грешки? На граматик?
А, да, откри ,че османлиите са докарали капитализма в....Англия? Забележително! Повече не е нужно!

А той отдавна трябваше да бъдеш докладван в Хелзинки и съден!
Отделно за Митко!
Спомня ли си го?
То бива наглост и тъпигьозлък, но това е върхът!

Интересно, търси доносници, когато пише огромни ксмически мръсотии за мен, да не ги изброявам, а сега тича да донася? Аз никого определено не съм посочил, за да бъда обвиняван в подобно нещо Може да се отнася за някои на друга планета,в друга галактика Дават ги по филмите.....
Много е лошо ,когато мисълта липсва! Раждат се недоносчета! Нищо друго !
А докладващият е доказал ,че няма мисъл, трябва му нещо наготово, за да захапе! Иначе....просто няма!
Има едно нищо, но голямо!
цитирай
34. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
23.01.2021 18:58
31. schumpov - В Копривщица и някои околни селища с ...
17:40
В Копривщица и някои околни селища с думата "куна" се нарича иконата на св. Богородица. Имената Куна и Кунчо са доста разпространени.
цитирай
Изтрий

В Хърватско, куната е имала равностойност на злато- пари при разменната търговия Те твърдят, техните учени, че са от Българско коляно!? При нас е останало като име-вероятно Златка, Златко
Вероятното ми обяснение за иконата е, че е Златна!

Хубава вечер!
цитирай
35. leonleonovpom2 - Ясно!
23.01.2021 19:40
Имаше само едно неизвестно досега?
Кой е А.А.? По скоро недоказано съмнение
Сега стана ясно ,че съставът не е квинтет, както се представя, а е само от един изпълнител!
И той побърза да се появи!
цитирай
36. leonleonovpom2 - Още едно, загадъчно съвпадение!?
23.01.2021 20:00
17:48 - rustam
17:48 - germantiger

Нищо повече!
цитирай
37. panazea - Да отговаряш на неконструктивни коментари , според мен ,
23.01.2021 20:29
е напразно разхищаване на съзидателната ти енергия с цел повдигане на падналите.
Остави си ги паднали. На тях може да им е добре. Кой докъдето е стигнал , кой колкото си е заслужил. Защо се прежалваш?
Защо се хабиш? Създавай си твоите неща , независимо кой какво рекъл!
Продължавай си , без да се спираш !
цитирай
38. leonleonovpom2 - Здравей, Тони!
23.01.2021 20:58
37. panazea - Да отговаряш на неконструктивни коментари , според мен ,
20:29
е напразно разхищаване на съзидателната ти енергия с цел повдигане на падналите.
Остави си ги паднали. На тях може да им е добре. Кой докъдето е стигнал , кой колкото си е заслужил. Защо се прежалваш?
Защо се хабиш? Създавай си твоите неща , независимо кой какво рекъл!
Продължавай си , без да се спираш !
цитирай
Изтрий

Имаш право, признавам ти!
Но толкова упорит в подобно направление, не възприемам
Ако беше учен, с възможности, цена нямаше да има!
Това е от години
Всеки може да допусне грешки !Аз не пиша постинга с цел да ми търсят грешки? А споделям , на който не му харесва , прав му път, да търси каквото му харесва! Няма да го моля! Пари не искам и не дължа!
Карат ме да чета книгата на Янко Гочев, бил доцент Аз , на 35 години имах всичките показатели за професор Но не се борех за титли и научни звания, освен само за едно- признаващо присъствието ми в науката
Та написал труд Гочев, дотук добре , но!
От него става ясно ,че всичко дължим на Англия, а Русия ни е прикрит враг и не толкова прикрит?!
Сега, да сложим на масата плюсовете и минусите
Русия е водила война за нас, Англия е чакала да си получи десерта за сеирджийството- Кипър Русия след края на ВСВ, в Париж твърдо ни спасява от по тежки санкции После принуждава Югославия да се откаже от непосилните за нас репарации

Може да бъде обвинена за подстрекателство при Съединението, за същото отговорност и във Втората Балканска война Но забранява на румънците да влизат в София Те са си платили после
Грубо- 3-2, ползи - вреди!

Англия- безобразно поведение на три пъти в наш ущърб,-В Берлин, Ньой и в Париж след ВСВ
Особено в Ньой, намесата и е щяла да доведе до ликвидиране на държавата ни!!!! Американският президент ни е спасил! Ами в Берлин- на нея дължим разпарчетосването на държавата ни!
Ползите са две-За Съединението-безспорно, за Независимостта-след четири години сами сме щели да я постигнем, но е била необходима за тщеславието на Фердинанд!
2- 3 ползи- вреди! Но вредите и са със жестока за нас цена
И да хвалим Англия и да плюем Русия? За в миналото става дума Сега- това е отделна тема и не бива да се смесва с миналото
Англичаните сега са други, както и германците!
Не възприемам да ме поучава някой, който няма нищо зад гърба си и да ми се присмива
Да, такива са неспособни за самооценка, това ги оправдава - донякъде
При това, не съм стоял в библиотеката да правя справки, да преписвам и да се ровя в документи
А съм кръстосвал къде ли не и съм решавал проблеми! Сериозни Заради това са ме искали на работа в страната и навън дори!
И ще ми се присмива някой, който може само това- да се присмива?
Е, ако е наистина така, простено да му е!

Благодаря ти още веднъж, Тони!

Хубава вечер!
цитирай
39. elizabethborislavova - София носи името на Исус Христос
23.01.2021 22:54
Той е Божията премъдрост! Не е ли прекрасно!
цитирай
40. leonleonovpom2 - Здравей, Елизабет!
23.01.2021 23:37
39. elizabethborislavova - София носи името на Исус Христос
22:54
Той е Божията премъдрост! Не е ли прекрасно!
цитирай

Така е, София е богоизбрано място!
Разбира се, че е прекрасно като факт!
А за нас е едновременно и привилегия, и отговорност!

Лека нощ!
цитирай
41. nedovolen - Да, София е богоизбрано и сакрално ...
24.01.2021 09:10
Да, София е богоизбрано и сакрално място.Под Витоша лежи едно от телата на Исус Христос. Не Този от последното му аватарно проявление преди 2 000 г. Друг, преди 20 000 г., но е друга тема.
Сегашната е, че от София към България тръгват всички злини. Не от софиянци, а образно казано, от жълтите плочки.
:)))
цитирай
42. leonleonovpom2 - Изпадаш в противоречияДа о...
24.01.2021 10:19
Изпадаш в противоречия, Марине

Да оставим настрана ,че си се хванал като удавник за дипломата?
Дипломата само отваря врата! Нищо повече! И мога да ти дам десетки примери в тази насока! Аз имам на историческа тема десетки публикации, книга, призната и цитирана от професори, /както и публикациите ми/ А много с дипломи- нямат и една? Обясни ми това разминаване, ако обичаш!
На Пасков не били известни изворите, които казват ,че Българите са пришълци? Това е интересно и то много? Не знае ,че са пришълци, а го оспорва?
Добре, ясно ми е, да оставим шегата настрана
А тези историци ,знаят ли източниците, в които се твърди, че Българите не са пришълци?
Знаят ги ,ще кажеш, но са несъстоятелни! Както в подигравателният ти постинг, започващ с цитати?
А каква е състоятелността на източниците, твърдящи ,че сме номади?
Че са писани от гърци предимно ли? Да, ти по-грък от гърците, уважаваш тежестта им!? Удивително!
А можеш ли да обясниш, с каква цел гръцкият епископ е унищожил патриаршеската ни библиотека, по чудо оцеляла до началото на 19- ти век, с думите, че тези книги нямат стойност ? Подбрал само десетина, на гръцки!
Дали са нямали стойност, Лондонското евангелие го даказва или отрича!

Да , интересно, ти отхвърляш методите на д-р Евгени Делев и резултатите му с думите ,че нямал диплома ? Нямал диплома, но спечелил конкурс в щатите ,на най-високо ниво? Следователно е предложил нещо, което другите не са! Такава е логиката на нещата
Аз писах преди тебе за Делев, ти, вероятно, ,за да го да опровергаеш , след това?! Да, но аз подкрепих твърденията на Делев ,че не сме никакви азиатци,че от Българите са се създали 10 държави, с резултати! И едният е пред очите ти- МАКЕДОНИЯ
ИСКАМ ДА ТЕ ПОПИТАМ, КАТО ТАКА ВЕЩО РАЗСЪЖДАВАШ ЗА НАУЧНИТЕ МЕТОДИ, КАКВО СИ РАБОТИЛ В НАУКАТА И КАКВИ РЕЗУЛТАТИ ИМАШ!
Или просто изпълняваш някаква поръчка?
Какви резултати очакваш от потвърждението на твърденията ти ,че Българите са узурпатори-тежка дума, но, по написаното ти, така излиза!

С разочарование веча!

Написаното е коментар в постинг, целящ да докаже ,че Българите са узурпатори тук!
Отричащ думите на най-сериозният източник-цар Калоян, който в писмо до Бодуен доказва точно обратното
цитирай
43. leonleonovpom2 - Благодаря ти, приятелю!
24.01.2021 10:23
41. nedovolen - Да, София е богоизбрано и сакрално ...
09:10
Да, София е богоизбрано и сакрално място.Под Витоша лежи едно от телата на Исус Христос. Не Този от последното му аватарно проявление преди 2 000 г. Друг, преди 20 000 г., но е друга тема.
Сегашната е, че от София към България тръгват всички злини. Не от софиянци, а образно казано, от жълтите плочки.
:)))
цитирай
Изтрий

Само да не си навлечеш вниманието на действащите глутници ! Тук!

Хубав ден, Николай!
цитирай
44. shtaparov - В Копривщица и някои околни селища с ...
26.01.2021 11:18
schumpov написа:
В Копривщица и някои околни селища с думата "куна" се нарича иконата на св. Богородица. Имената Куна и Кунчо са доста разпространени.

Интересната Копривщенска дума Куна в такъв случай означава Икуна (Икона)- поздравления приятели!
цитирай
45. fenor - Здравей, приятелю, прочетох с удо..
16.02.2021 14:11
...волствие постът ти! Канех се да допълня значенията на "Куна" с Копривщенското "свят образ, икона", което Н.Геров извежда от старинното "конюзма", но видях, че Щапаров го е направил вече! В такъв случай ще кажа само, че в нашия край има местност "Кунанъ, Кунанът", с останки от древно светилище, после просветено за християнско оброчище, вече отдавна изоставено. За мястото има легенда за изображение на млада жена с кобилица, унищожено разбира се. В околните селища, ползвали оброчището има и род Кунани, каквото и да означава. Нека не обясняваме имена :) . Просто допълвам написаното от Чапаров за въпросното значение на "Куна".
цитирай
46. leonleonovpom2 - Здравей и ти, приятелю!
16.02.2021 16:43
45. fenor - Здравей, приятелю, прочетох с удо..
14:11
...волствие постът ти! Канех се да допълня значенията на "Куна" с Копривщенското "свят образ, икона", което Н.Геров извежда от старинното "конюзма", но видях, че Щапаров го е направил вече! В такъв случай ще кажа само, че в нашия край има местност "Кунанъ, Кунанът", с останки от древно светилище, после просветено за християнско оброчище, вече отдавна изоставено. За мястото има легенда за изображение на млада жена с кобилица, унищожено разбира се. В околните селища, ползвали оброчището има и род Кунани, каквото и да означава. Нека не обясняваме имена :) . Просто допълвам написаното от Чапаров за въпросното значение на "Куна".
цитирай
Изтрий

Приятно ме изненада с посещението си и с коментара!
Още повече ,че си и от Троян! Град ,който е оставил следа в мен, а и аз съм направил нещичко там!
Радвам се ,че си на линия, както се казва,и, че поддържаме връзка в тези шантави времена!

Всичко най добро от мен!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9133406
Постинги: 1348
Коментари: 29643
Гласове: 102590
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031