Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.09.2010 00:05 - Една равносметка между старата и новата кола
Автор: apollon Категория: Технологии   
Прочетен: 3557 Коментари: 8 Гласове:
7

Последна промяна: 03.09.2010 00:39

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Винаги съм смятал, че покупката на нова кола е инвестиция, защото караш без да се замисляш за ремонти. А ремонтите по принцип са най-противното възможно нещо. Те са като бич за водачите и тръгне ли ти на ремонт, това не значи, че става дума за единичен ремонт, а за поредица от ремонти. Нещо като варварска технологична напаст. Пада един болт или една гайка и сякаш трябва да смениш 5 или 15 несвързани едно с друго неща. Аз например като чуя за скъсани тампони, за изноосени накладки, за смяна на масло и филтри, смяна на свещи, на двигателни гарнитури и вече въпроса е станал болезнен. Смяните при старите трошки не са регулярни, а са като бедствие - една смяна извква друга смяна.
От друга страна като се замисля, че трябва да карам новата си кола по скапаните пътища на България и свят ми се завива. В този случай равносметката придобива трагични размери и никак не е умно да си купуваш нова кола, която да използваш по най-лошите пътища на Европа - не си струва. И на първата година можеш да очакваш ремонт. Техниката не е понятие, което търпи застраховане.
Затова истинската равносметка е карайте автомобили буклуци, докато им паднат ламарините.  Единствено възможен извод е, че за да не се минаваш - караш и хвърляш на буклука всяка поредна кола. Нали и монтьорите трябва хляб да ядат.




Тагове:   новата,   между,


Гласувай:
7



1. basta - :))) и аз съм участвала в смяна на ...
03.09.2010 01:01
:)))
и аз съм участвала в смяна на гарнитура но беше отдавна...
цялата бях в масло...или нещо там, лепнещо, от двигателя...обаче мирише разкошно!
иначе, аз не шофирам, обичам да ползвам краката си, и съм доста бързоходна :)))
полезно е и за здравето, и за настроението...
цитирай
2. apollon - правилната стратегия е да не се п...
03.09.2010 01:02
правилната стратегия е да не се подчиняваш сляпо на правила :)
поздрав от мен
цитирай
3. анонимен - Правилен извод
03.09.2010 12:28
Поне за нашия стандарт и за нашите пътища, купуването на нов автомобил си е доста екстравагантна и ексцентрична постъпка. Както обичам да казвам в случая (на майтап разбира се), нов автомобил в българия се купува по следните причини:
1) Служебен
2) Имаш много пари
3) Много си тъп
Противно на разпространените митове, поддръжката на средностар автомобил от среден клас (и в добро състояние разбира се, не морга за 1000 лева) излиза доста по-евтино от покупката на нов автомобил, който (уж) няма да се разваля, но всъщност реалността е съвсем друга. А и като вземем предвид факта, че купувайки си автомобил на лизинг (щото за стандарта вече споменах), за 5 години даваш примерно 40000 лева за автомобил, който струва 30000, а в края на тези 5 години автомобила вече струва най-много 20000. Далавера отвсякъде. По груби сметки, автомобил на лизинг, който нов струва около 30000 лева, възлиза на 800-1000 лева месечно, като в тази сума се включва всичко - лизинг, застраховки, каско, консумативи и гориво. За 7-10 годишен поддържан автомобил тази сума е максимум 300 лева на месец.
цитирай
4. proximus - 3,
03.09.2010 13:21
много се замислям дали и аз не съм в категорията "много тъп", за това че миналата си взех едно Шеви на изплащане.
И си прав че подръжката на един до 10 годишен автомобил не е чак толкова скъпа... Но ще ти кажа аз защо съм доволен от новия автомобил:
1) Като го вземеш 2ра ръка имаш едно 500 до 1000лв разходи, които по default ги преглъщаш. Още 200-400лв за някаква музика. Когато го вземеш нов - имаш нови гуми, прави джанти, нови масло, ремъци, тампони по окачване... Сумирай цените и няма да е малко.
2) Каското е по-високо, вярно. Но тази зима застрахователя ми даде 8 000лв, за да оправи колата от катастрофа, на която аз бях причинител. Ако колата ми беше да речем на 6 год, се започват едни сметки, ходене по доверени сервизи да закрепят полоението, едно овехтяване... и накрая я получиш половината от нужните пари, я не. Но 100 на 100 ти отиват нервите.
3) Ако се преебе нещо по електрониката на старата кола, се почва ходене от сервиз на сервиз, стигаш оторизирания и ти казват "ми то струва компютъра 2 000лв, сакаш ли ?". В моя случай минава гаранционно, не че пак няма главоболия и разправии, но поне имаш основание да минеш тънко.
цитирай
5. apollon - май всеки случай е индивидуален
03.09.2010 13:26
май всеки случай е индивидуален


има обаче и много случаи, в които новата кола създава сервизни проблеми от самото начало. Всичко е пълен късмет .
цитирай
6. hristohatov - за ума и робството....
03.09.2010 22:14
ум-царува,ум-робува,ум-патки пасе....нека всеки решава какво го устройва да купи,кара ...и много рядко да се стига до ремонти и да ни пази Бог от катастрофи(и ние да се пазим едни с други...) 17 години карах семейната ни,руска кола,последните 5 за ремонти дадохме доста парички,колата си е кола,като други машини има доста амортизация,но върши хубава работа и просто ме кефи...Но нали знаете- човек е суетен, и така,реших да си купя и купих нова кола... ами ,карам си я сега,а понякога карам и старата...
цитирай
7. анонимен - Прави разлика между ремонт и техническо обслужване
04.09.2010 10:12
"за изноосени накладки, за смяна на масло и филтри, смяна на свещи"

Това са консумативи - сменят се на пробег (примерно на 5000 - 25000 км) или време (обикновено 1 - 2 години), което от двете изтече първо.
Не ми казвай само, че на нова кола няма да сменяш масло, филтри, свещи, накладки, ремъци... щото не искам да те срещам на пътя
цитирай
8. apollon - дано не се срещаме
04.09.2010 11:35
дано не се срещаме
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: apollon
Категория: Изкуство
Прочетен: 14527105
Постинги: 5337
Коментари: 10427
Гласове: 19331
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930