Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.11.2017 16:23 - БЪЛГАРИТЕ ПИЕЛИ ВИНО С ГЛАВИТЕ НА УБИТИ ВРАГОВЕ ОТ ПОЧИТ КЪМ МАРС,САТУРН И ДИОНИС
Автор: shtaparov Категория: Политика   
Прочетен: 12645 Коментари: 27 Гласове:
45

Последна промяна: 18.02.2018 14:50

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
БЪЛГАРИТЕ ПИЕЛИ ВИНО С ГЛАВИТЕ НА УБИТИ ВРАГОВЕ ОТ ПОЧИТ КЪМ МАРС,САТУРН И ДИОНИС


   Обичаят да се пие вино от главите на убити врагове не е нов за Европа- познавали го Траките през Микенската епоха,а също и Галите описани от Цезар. Българите като последна изявена част от тази общност също го познавали и използвали,но не за да се правят на интересни и да изглеждат обичаите им "варварски",а по чисто религиозни причини.

  Почитта към главата на убития голям враг изглежда датира от праисторически времена. Древните хора считали,че главата е най-силната част на тялото понеже,ако бъде отделена от него,цялото тяло загива. Те знаели,че тялото се ръководи от някакви духовни центрове скрити в главата,затова я почитали и посвещавали без съмнение на Сатурн. Главата на победения велик враг била считана за извор на сила- пиейки вино от нея езичниците считали,че взимат силата на трудно победения враг и така увеличават своята.

  Наличието на праисторически култ към човешки глави и черепи се забелязва в най-древната неолитна цивилизация- "Предноазиатската",а в нейни центрове като Чаталхююк,Гьобеклитепе (http://historynakratko.blogspot.bg/2017/07/blog-post.html) и Йерихон,някои от които основани през Докерамичния неолит (12 000-10 000 г. пр. Хр.) са откривани изображения на тела без глави и черепи с глинени маски.

                               image

                                              image 

                              image

                                     image


                        image

  В I в. пр.н.е. римският пълководец Юлий Цезар пише че воините от Галското племе Белги,обитавало днешните френски земи между Брюксел и Париж обичали да пият вино от черепите на убити врагове и били най-страховитите противници,срещани някога от него. Той пише също че никога нямаше да превземе Галия,ако всички племена воюваха като Белгите. Това говори,че Белгите не са нищо друго освен самите Българи или поне част от тях. Ирландските саги казват откъде са дошли те: в епоса за племето Болги (Фир Болг= Хор Болг,Хора Болги,Болг-хора: оттам и думата Болгхари),което било британския клон на племето Белги пише,че Болгите дошли с кожени (обковани в кожа) кораби от земи край високи снежни планини на Балканите,бягайки от притесненията на гърците и това станало не по-късно от Х-VIII в. пр.н.е.

  Откъде точно са минали тези кораби,не е трудно да се сетим: най-прекия възможен маршрут за кораби между Балканите и Белгия (земята на древните Белги,Болги) е по р. Дунав и оттам- по р. Рейн,по който се попада точно в земите на Белгите. Има и заобиколен маршрут през Средиземно море и Бискайския залив,но той е ползван по-скоро за търговия и колонизация,отколко за масови преселения. За стара колонизаторска дейност на Белгите,които са самите Българи говори наличието на антично "италийско" племе Волски (Волжки,Болжки) на изток от Рим,Боригени (Болгени,Болгини: с прех. Л-Р) в други части на предримска Италия и племе Волки (Волги,Болги) в южна Галия от IV-II в. пр.н.е. Интересно е,че корабите били обковани с кожа точно като минойските което значи,че Белгите са едно и също със споменатите от гърците Белазги (Беладжи,Белаги),чието име е изопачено от тях на Пелазги.

  Античните Белги т.е. античните Българи имали култ към отрязани човешки глави,което е доказано по археологически път. Те имали и друг типично Български обичай,описан от Цезар- да носят торкви и да оставят телата на убитите врагове да гният непогребани на полесражението. Че Българите са имали такъв обичай личи по съобщението на византийския хронист Лъв Дякон който пише,че 60 години след битката при Ахелой,станала в 917 г. още белеят костите на загиналите в нея десетки хиляди византийски войници.

  Траките и Скитите също обичали да пият вино от главите на убити врагове а повечето тюрки по принцип се ужасявали от тази практика,но тази информация от тюрколози няма да я получите. "Бащата" на историята Херодот описва как Скитите пиели вино от главите на победените неприятели (кликни за да увеличиш):

     image
 
   Скитите както виждаме са прилагали този обичай само по време на война или на тежки конфликти,по време на които с риск за живота са успели да победят. Войната за Марсовите племена винаги била ритуал в чест на Марс-Арей: в началото на битката с викове "УРА" (АРА,ЯРА,АРЯ) те призовавали бога да им се притече на помощ,а после за благодарност му принасяли в жертва пленените неприятелски воини. По същия начин сексът е бил ритуал в чест на Хермес и Венера (Вечера,Вещера или просто Веща) а сватбата- ритуал в чест на Бога Баща и Богинята Майка,след който Девата (Дева,Ева) се превръщала в НЕВЕСТА (Не Веща) т.е. Не Венера (Не Дева).

  Първото известие,че Българите са ползвали този обичай ни дава византийския летописец Патриарх Никифор. Той описва как Българския княз Крум заповядал да се направи чаша от главата на убития византийски император Никифор I Геник,чийто череп бил обкован със сребро и владетелят вдигал наздравици с него по време на пировете,които организирал с Българските велможи.

image
   image

                                   Главата на Никифор- съвременна възстановка:
image

    От постъпките на Крум стана ясно,че той е бил езичник: затова макар и много рядко е правел дори човешки жертвоприношения подобно на микенските Белазги,за които това е документирано от Омир. Но той е правел това не заради някакви случайни хрумвания,а понеже се базирал на останали от миналото древни езически традиции.

  Има данни за практикуването на този обичай през Бронзовата епоха в Средна Азия,както и за твърде ранната му употреба в Британия (по времето на неолита или мезолита). Той бил прилаган от индоарийските племена,а от тях преминал у будистите и тибетците,които го прилагали почти до началото на ХХ век. Там чашата от череп била наричана Габала и Капала но се изготвяла при условия,които не съвпадат напълно с практиката на древните Българи.

Тибетска чаша от череп Габала (Капала),обкована с художествено обработен метал в будистки стил

                   image

  "В Индия,Хималаите и Тибет ритуалната чаша,направена от човешки череп се нарича габала (габал или капала). Тя се използва в Шиваистките и тантристките индийски култове,а също и в старата тибетска религия Бон (Бонпо). Всички тези култове са от предбудисткия период (т.е. отпреди VI в. пр. Хр.) и представляват древна традиция24,23. По-късно габала добива приемственност в тантричния будизъм и ламаизма1.

Габала е олтарна вещ и в храмовете заедно с мандала (мистична диаграма на космоса) стои отдесно на жертвеника. Чашата се изработва от горната част от черепа на човек, който е умрял от естественна смърт, останал е девствен и съзнателно не е убил нито едно живо същество. Освен това на темето трябва да има ясно изобразена ваджра (на тиб. дордже - свещен жезъл-светкавица). Понякога специално я изрязват. По същия начин лъкатушните ивици по вътрешната повърхност на черепа трябва да образуват особено изображение,чието значение е познато само на избранници между ламите (свещенниците). Достатъчно е познавач да види жив човек и да определи дали от черепа му може да стане габала или не. Ако става,то към набелязания от самия бог избранник се отправя цяла делегация с молба,след като умре,да пожертва костите си за храма. Това се смята за голяма чест и осигурява добро прераждане,ето защо няма откази." (по материали от http://doktora757.blog.bg/
history/2009/12/21/ritualni-chashi-cherepi-pri-drevnite-bylgari.459319
).

          Тибетски чаши от череп Габала (Капала) с будистки богове и символи:       image
        
                        image


      image

Обичаят е частично познат на тюрките,понеже родството им с келтите и германите е несъмнено а близостта им до центровете на Будизма- фактическа. Авангардните знания и доказателства за това родство обаче не са драги на славистите и германистите,затова те се правят че не ги забелязват. Старите германи също не били безразлични към него и го ползвали още няколко века след началото на Новата ера,а у нас освен Крум го е ползвал и цар Калоян,който според едно съобщение на Георги Акрополит си направил чаша от черепа на император Балдуин:

  "Самия император Балдуин бил пленен от тях и докаран в окови при царя на Българите Йоан. Неговата глава,както казват,подир убиването му служела на варварина за чаша,след като била очистена цялата й вътрешност и наоколо била покрита с украса." (ГИБИ, т. VIII,c. 154).

  Както казах и по-горе,Българите не прилагали тази практика от скука или за да се правят на интересни,а само по религиозна причина. Силата на владетеля според тях се е криела в главата му а Калоян,въпреки че бил християнин,продължавал да спазва останалата от дедите му традиция. На кой бог е посветена главата на всеки човек според Българското езичество? Отговора го откриваме лесно,когато разтълкуваме нейното име в няколко различни езика:

Глава
= Гава (без добавеното "Л"),Кова (с прех. Г-К,А-О) т.е.- Бога Ковач! Богът Ковач е разбира се Сатурн: бог на подземното царство и смъртта. Сатурн е бог на подземното царство,понеже за древните езичници всеки земен тласък по време на земетресение или вулканично изригване бил причинен от него. Той е и бог на смъртта,понеже всички мъртви бивали заравяни в земята а тъканите им се превръщали в земя. От това следва че станалият вече световноизвестен култов комплекс в Гьобеклитепе е бил посветен на Сатурн или на най-ранната представа,която хората имали за него. Комплексът е с кръгла форма понеже Сатурн е още Дионис. Явно праисторическите хора от Гьобеклитепе са имали някакво начално понятие за Дионис,понеже Сатурн е неговото нощно проявление за разлика от Слънцето (Слънчевия бог),който е негово дневно проявление. Трябва да добавя,че тази дума има още тълкувания: производната й форма КОВА означава още КОБА (Коба-Ар или Кубар е друго име на Сатурн),а също КУБЕ (Кубел,Купол).

Кефал ("Глава" в гръцкия език)= Купол (с прех. П-Ф) но и Ковал (Ковел,Ковул) т.е. Бога Ковач. Идва от диалектната Българска дума Куфел (Куфелница) и от неин много подобен аналог в езика на индоариите,означаващ още Куфол (Купол).

Габала (Капала)= Купола (Ковала,Ковалъ),Гавала (Галава,Глава: с рокада на сричката БАЛ/ВАЛ- ЛАБ/ЛАВ). Това показва,че тибетците са заимствали "своите" думи за чаша от череп от някой индоевропейски народ,най-вероятно Индоариите.

  От названието за ГЛАВА иде още един важен за дедите ни термин: думата ГЛАВЕН. С нея те обозначавали Главния си бог и Главния управник на държавата- Великия Каназ (Княз). Кой е бил Главния бог на древните Българи,личи по "Розетата от Плиска" където най-отгоре е сложен йероглифът на Сатурн. Той е Главен бог,понеже от него започвало всичко: мирозданието,боговете и вселената. Сатурн е Главен,но не и Световен бог: той е само част от Седемте богове и е главен между тях,но не представлява тяхната съвкупност. Затова религията на древните Българи,сведения за която получаваме от "Календара" и "Розетата от Плиска" не е тъй проста за проумяване,както им се иска на "тангристите" а включва множество взаимозависимости между отделните богове,Главния бог на Седемте и Съвкупния главен бог- Световния,чието гръцко название е Дионис.

  Сатурн е бог не само на подземното царство но и на всички  неща,които са скрити и не се виждат с просто око,когато функционират. Затова думата СКРИТ (ЗАКРИТ) означава още СКРЪТ (ЗАКРЪТ,ЗАКЪРТ,ЗАКУРТ) т.е.- Заровен като къртица в земята (под земята),Заровен в недрата на Сатурн (КУРТ,КУТ). Затова на него били посветени костите включително черепа,понеже само те оцеляват след дълъг престой на погребания в почвата и много често остават скрити в нея,без да бъдат забелязани от живеещите на "повърхността". Думата КОСТИ в Българския език показва ясна етимологична връзка с имената на Сатурн:

КОСТИ= Кисти (Чисти,Изчистени от плът). Затова Сатурн е бог и на чистотата,която обичали да спазват дедите ни. Друго значение на тази дума е Гости (Гощи- които гощават Подземния бог с плътта си). Думата Череп е с малко по-друго съдържание: тя означава просто Черуп (Черупка) и Коруб (Корубеста форма) и е сложена за да опише естеството на черепа,а не принадлежността му към символиката на този или онзи езически бог. Затова пък е показателна думата Кокал: тя е във връзка с алтернативното Сатурново име ГОСТ (Гощ,Гос- оттам Кост и Гощавам),която съществува заради преходите К-С и К-Щ (Кокал= Косал,Кощал,Костул).

  Връзка между главата и Сатурн се долавя в Българския обичай Задушница,останал несъмнено от езически времена и приет по-късно за християнски. Този обичай по своята същност представлява вид среща между живите и техните починали близки,които са отишли в подземното царство на Сатурн и това се потвърждава от неговото название. Думата ЗАДУШНИЦА не е случайна- тя не означава ядене на задушени ястия или нещо подобно,а е значела буквално ЗАДОЧНИЦА (Задочна среща между живите и мъртвите),с което показва изключителното трезвомислие на нашите деди. Нейният прототип обаче има много интересно обяснение,понеже ЗАДОЧНИЦА= ЗАД ОЧНИЦА (Онова,което е зад очите),а то несъмнено е главата т.е. Сатурн. Думата ЗАДУШНИЦА в такъв случай е значела буквално СРЕЩА СЪС САТУРН а в преносен смисъл- Среща с мъртвите от Сатурновото царство,което още ведвъж иде да покаже несравнимата мъдрост на нашите деди.

  Не по-малко показателна е напитката,която Българите сипвали в чашите си,включително в приготвените от череп. Виното не е напитка,която се добива в степите и пустините на Монголия и Средна Азия. В степите по онова време е можело да добиеш Кумис- той е свещена напитка на Сатурн,понеже е добиван от неговото свещено животно Коня. Вино обаче е можело да добиеш само в Средиземноморието и близките до него ареали включително Прикавказието,а то е свещена напитка на Марс.

  По какво разбираме,че виното е свещена напитка именно на Марс? Първо по цвета му: класически цвят на виното и кръвта е червеният,а това е свещения цвят на бог Марс. Названието му също е показателно: ВИНО= ВИЙНО (БИЙНО,БОЙНО),ВОЙНО (Свещена напитка на Марсовите воини). Както разбрахме по-рано,
Българите са Богари (Бог-Ари,Бог-ора) и Баг-Ари (Бакх-ора) т.е. Божиите арийци,Хората на Бога,Хората на Дионис (Марсовите племена). Затова основното име на завладелия Индия Тракийски Дионис е Арей (Арес,Бога на Арийците),а другото му име е Брама (Брома,Хрома)- Хромия бог Дионис,който е разбира се и Бреме (Време т.е. Сатурн). Това подсказва,че Марс е едно от основните проявления на Дионис в случая първото,а Сатурн е последното. Затова Българите не сипвали в чашите от череп кумис,вода,пиво или ракия- те сипвали именно вино,за да покажат уважение към Марс и Дионис.

  Гърците не знаели,че виното е свещена напитка на Марс но знаели,че е напитката на Дионис. Този факт обяснява много неща включително това,че за гърците Дионисовия култ е чужд и те възприели от него само онова,което им харесало. Обичая да се пие вино от главата на опасен,интелигентен и свиреп противник те естествено не харесали,понеже са видели Белазгите да пият вино от главата на някой гръцки пиратски главатар,наказан при опит за кражба или въоръжен грабеж.

  Примитивните средноазиатски тюрки и монголи пък не познавали виното- само този маркер е достатъчен за да покаже,че Българите не са никакви тюрки! "Нашите" исторически фалшификатори обаче не пожелали да се замислят върху този факт,а са наблегнали върху "варварския" аспект: убива се човек,реже се глава и се вдигат наздравици с нея. Този подход показва колко примитивно е мисленето на самите тюрколози: за тях виното се "подразбира" от само себе си а другото е без съмнение "варварство" но само от днешна гледна точка,ако не задълбаваме в неговата символика и в религиозния му аспект.

  Религиозния аспект у Българите обаче съществувал,съществува а ще го има и в бъдеще но той не е драг на атеистичната наука,която се налагаше 70 години у нас и все още се налага. Затова за възприятията на древния Българин атеистът всъщност е варварин,който не разбира от изкуство,наука,религия,градивност,култура минало и бъдеще,а разбира само от революции,разрушение,разбиване на културни стереотипи ценности и безсмислено унищожение! Аз съм съгласен,че описания обичай на нашите деди не изглежда никак приятно но е част от подходите,с които те възпитавали поколенията в мъжество,твърдост,борбеност и жертвоготовност в името на родината.

  Виното в чашите от череп "Капала" на Българите означава само едно- че човекът,от чийто череп се пиело вино е бил принесен в жертва на Марс а пиещите това вино приемали неговия разум и сила,които извирали от предишното съдържание на този череп. Корените на този обичай както видяхме се крият в най-дълбоката древност и по-точно в зародиша на първата човешка цивилизация,съществувала някога- Предноазиатската парацивилизация на докерамичния неолит. Това е тайната на "варварския" ритуал у хората,които считали атеистите за варвари,това е разковничето на странния обичай който дедите ни щяха да приложат и към турския султан,ако някога им паднеше в ръцете!




Гласувай:
45


Вълнообразно


1. merlin68 - Не знам, може и да си прав, че бълг...
01.11.2017 19:07
Не знам, може и да си прав, че българите са пиели вино от череп на убит знатен враг в чест на Арес, но за мен е малко спекулативно. Това, че българите като наследници на траки и скити са почитали Арес е несъмнено. Ти сигурно знаеш, че Херодот описва жертвоприношенията правени от скитите на Арес, при това доста подробно. Съмнявам се, че би пропуснал такъв ярък момент като превръщането на вражеският череп в чаша.
По-скоро си мисля, че Крум чрез този акт отправя едно силно и недвусмислено послание към всички врагове на България. От същия тип, но още по-силно е посланието на Влад Цепеш към турците.
цитирай
2. nikikm - Здравей приятелю!
01.11.2017 19:53
Дочаках още един интересен материал,за който те поздравявам! Няма да изброявам достойнствата му,много са,но както винаги ще ти задам уточняващ въпрос, а той е по отношение на болгите ,бягащи от гърците 10-13 в пр. Хр. По мое мнение,гърците по това време са били малко незначително племе сред огромното тракийско море и такива са останали чак до средновековието,че и след него.Как са могли да причинят подобно бедствие,макар и за част от този велик народ?
цитирай
3. shtaparov - Дочаках още един интересен ...
01.11.2017 21:56
nikikm написа:
Дочаках още един интересен материал,за който те поздравявам! Няма да изброявам достойнствата му,много са,но както винаги ще ти задам уточняващ въпрос, а той е по отношение на болгите ,бягащи от гърците 10-13 в пр. Хр. По мое мнение,гърците по това време са били малко незначително племе сред огромното тракийско море и такива са останали чак до средновековието,че и след него.Как са могли да причинят подобно бедствие,макар и за част от този велик народ?

По онова време Българите били разединени и несъмнено воювали помежду си а гърците нападали внезапно като викингите,и после бързо забягвали в морето. Явили са се както винаги ренегати и предатели: такива не липсват у никой народ. Българите тогава били и отслабени,защото много от тях се преселили към Индия и Памир. Това улеснило гръцките нашествия и не е първия случай,в който огромен народ е завладяван или мародерстван от далеч по-малък. От 1931-1945 г. Китай водеше неравна борба за оцеляване срещу Япония,въпреки 10-11 пъти по-голямото си население и щеше да бъде напълно завладян,ако не бе международната помощ която го спаси. Същото е станало с него и през XIII в.,когато 15-20 пъти по-малобройните монголци са го завладели. И манджурите от XVII в.не били повече от японците,но държали властта в Китай два века и половина. Турците през XIV-XV в. били 10 пъти по-малко от Българите,но ни завладели въпреки опитите на Унгария а в началото и на Сърбия да ни помогнат. Арабите били поне 10 пъти по-малко само от ромейското население на Египет,но освен него завладели и цяла северна Африка,та даже Сирия,Иран и Афганистан. Подобно било положението с Франция- през XIV-XV в. тя имала 26 млн. население в сравнение с Англия и нейните смешни 3 милиона,но едва се спасила благодарение на Жана д`Арк,без която днес и Германия можеше да говори английски. В 1912-1913 г. ролите на Балканите са разменени: Турция тогава е с 18-20 млн. население а България с 4 млн.,но Турция едва се е спасила благодарение най-вече на "великите" сили. Това са ирониите на историята: имало ги е и пак ще ги има.
цитирай
4. shtaparov - Не знам, може и да си прав, че ...
01.11.2017 22:13
merlin68 написа:
Не знам, може и да си прав, че българите са пиели вино от череп на убит знатен враг в чест на Арес, но за мен е малко спекулативно. Това, че българите като наследници на траки и скити са почитали Арес е несъмнено. Ти сигурно знаеш, че Херодот описва жертвоприношенията правени от скитите на Арес, при това доста подробно. Съмнявам се, че би пропуснал такъв ярък момент като превръщането на вражеският череп в чаша.
По-скоро си мисля, че Крум чрез този акт отправя едно силно и недвусмислено послание към всички врагове на България. От същия тип, но още по-силно е посланието на Влад Цепеш към турците.

Херодот не е пропуснал този обичай: аз бях пропуснал да опиша в статията неговото сведение,което вече е добавено. Него го имах дори преди част от другите сведения но го добавих най-накрая,понеже възникнаха проблеми с единия компютър и се наложи да довършвам статията на друг,а по-късно да използвам запаметената в първия компютър полезна информация. Скитите както виждаме също са пиели от тези черепи само вино- не кумис или бира,понеже обичаят е в чест именно на Марс- не на Венера или Хермес.
цитирай
5. merlin68 - Да, това сведение на Херодот го бях ...
02.11.2017 18:48
Да, това сведение на Херодот го бях забравил, Херодот не прави пряка връзка между главите и Арес, но е много вероятно да си прав. Аз имах предвид онази част от разказа му в която много подробно описва какво представляват скитските светилища на Арес и начина по който те правят жертвоприношения там.
цитирай
6. troia - Привет!
03.11.2017 09:29
Много интересен постинг. Впечатлена съм. Винаги съм възприемала този ритуал като един вид унижение и презрение към врага изразен в пиене отчерепа му.
Поздрави!
цитирай
7. batogo - !!!:))) Поздравления, приятелю Щапаров!
03.11.2017 10:14
Отново си сътворил много стойностен, събуждащ търсещият български дух материал! От него могат да се извлекат полезни изводи за попълване на познанията ни относно нравите в древността.
Чест и почитания за огромния труд и талант, които влагаш за разкриването на мъдростта, истините и манталитета, ползвани като двигател на развитието в древността!
цитирай
8. shtaparov - Да, това сведение на Херодот го бях ...
03.11.2017 15:59
merlin68 написа:
Да, това сведение на Херодот го бях забравил, Херодот не прави пряка връзка между главите и Арес, но е много вероятно да си прав. Аз имах предвид онази част от разказа му в която много подробно описва какво представляват скитските светилища на Арес и начина по който те правят жертвоприношения там.

Херодот е оставил голям брой ценни сведения,но не е могъл да опише всичко което ни интересува,за голямо съжаление.
цитирай
9. shtaparov - Много интересен ...
03.11.2017 16:02
troia написа:
Много интересен постинг. Впечатлена съм. Винаги съм възприемала този ритуал като един вид унижение и презрение към врага изразен в пиене отчерепа му.
Поздрави!

Ако те са искали просто да унижат врага,са можели да измислят хиляди различни начини но упоритостта,с която е прилаган този обичай през вековете в различни точки на света говори,че той е имал ясен религиозен контекст.
цитирай
10. shtaparov - Отново си сътворил много стойно...
03.11.2017 16:10
batogo написа:
Отново си сътворил много стойностен, събуждащ търсещият български дух материал! От него могат да се извлекат полезни изводи за попълване на познанията ни относно нравите в древността.
Чест и почитания за огромния труд и талант, които влагаш за разкриването на мъдростта, истините и манталитета, ползвани като двигател на развитието в древността!

Благодаря приятелю- аз дори намирам,че е можело да се напише още но това щеше да увеличи и да утежни материала,заради което съм го спестил. И за знанията си прав: аспектите на Българската вяра в Седете основни богове все още не са познати у нас,с много малки изключения,а някога те са заемали водещо място в Българския политико-икономически живот.
цитирай
11. didanov - здравей щапаров
03.11.2017 23:20
прочетох откъса на Херодот за скитите и черепите и честно казано се отвратих от варварщината им:
"Първият враг, който един скит убие, пие от кръвта му, а на всички други, които е убил, донася главите им, защото иначе няма да получи дял от плячката. Отряването става по следния начин – прави се разрез от ухо до ухо и се издърпва главата от тялото. Скалпът се остъргва с биволска кост и се почиства от месото. Когато изсъхне, воинът го използва го като кърпа и го закача на юздите на коня си. Скалповете служат за демонстрация на сила – защото, този , който има най-много „кожени кърпи“ с ползва с най-голямото уважение. Някои скити правят от тези трофеи дори и палта за обличане, като ги зашиват заедно, както правят овчарите с овчите кожи. Много от тях одират кожата на дясната ръка от убитите неприятели заедно с ноктите и си правят от тях калъфки за колчаните със стрели. Много одират цялата кожа на врага и я разпъват на дървена поставка. Черепите на най-големите им врагове обаче изпозлват като чаши за пиене.Отрязват всичко под веждите, измиват черепа и го обшиват в говежда кожа или злато в зависимост, колко е богат или беден воинът богат или беден е воинът. Същото правят и със своите роднини, ако имат някакви разногласия с тях и царя им отсъди в тяхна полза. Когато им дойде някой знатен човек на гости, те поставят черепа пред него и разказват, как техният роднина ги нападнал, но те го победили. И един път годишно смесва всеки пред своите приближени един съд с мляко с вино, от който пият всички скити, които по време на война са успели да убият някой враг. Тези, които не са успели не пият от виното, а гледат отстрани, което важи за най-голямото безчестие. Който пък е успял да убие много неприятели, пие винаги от два съда едновременно."
Дали има умисъл в това, което разказва Херодот не знам, но за мен правенето на чаши от черепи на враговете в средните векове си е варварщина. То цялото Средновековие си е такова и не би трябвало да се учудвам, но си мисля, че древните българи са били носители на големи знания и култура и тази дейност е по-скоро изключение, отколкото правило.поздрави
цитирай
12. shtaparov - прочетох откъса на Херодот за ск...
04.11.2017 14:33
didanov написа:
прочетох откъса на Херодот за скитите и черепите и честно казано се отвратих от варварщината им:
"Първият враг, който един скит убие, пие от кръвта му, а на всички други, които е убил, донася главите им, защото иначе няма да получи дял от плячката. Отряването става по следния начин – прави се разрез от ухо до ухо и се издърпва главата от тялото. Скалпът се остъргва с биволска кост и се почиства от месото. Когато изсъхне, воинът го използва го като кърпа и го закача на юздите на коня си. Скалповете служат за демонстрация на сила – защото, този , който има най-много „кожени кърпи“ с ползва с най-голямото уважение. Някои скити правят от тези трофеи дори и палта за обличане, като ги зашиват заедно, както правят овчарите с овчите кожи. Много от тях одират кожата на дясната ръка от убитите неприятели заедно с ноктите и си правят от тях калъфки за колчаните със стрели. Много одират цялата кожа на врага и я разпъват на дървена поставка. Черепите на най-големите им врагове обаче изпозлват като чаши за пиене.Отрязват всичко под веждите, измиват черепа и го обшиват в говежда кожа или злато в зависимост, колко е богат или беден воинът богат или беден е воинът. Същото правят и със своите роднини, ако имат някакви разногласия с тях и царя им отсъди в тяхна полза. Когато им дойде някой знатен човек на гости, те поставят черепа пред него и разказват, как техният роднина ги нападнал, но те го победили. И един път годишно смесва всеки пред своите приближени един съд с мляко с вино, от който пият всички скити, които по време на война са успели да убият някой враг. Тези, които не са успели не пият от виното, а гледат отстрани, което важи за най-голямото безчестие. Който пък е успял да убие много неприятели, пие винаги от два съда едновременно."
Дали има умисъл в това, което разказва Херодот не знам, но за мен правенето на чаши от черепи на враговете в средните векове си е варварщина. То цялото Средновековие си е такова и не би трябвало да се учудвам, но си мисля, че древните българи са били носители на големи знания и култура и тази дейност е по-скоро изключение, отколкото правило.поздрави

Мисля,че при средновековните Българи този ритуал е бил значително опростен и облекчен откъм неприятни действия,с оглед промените в средновековния живот след появата на християнството. А правенето на чаши от черепи както виждаме е прилагано от будистите до XIX-XX век или 700 години след времето,в което са го изоставили древните Българи,но на никой не му е минало през ум да ги нарича "варвари". Затова,хубав или лош,ние не трябва да се срамуваме от този обичай: него европеидите са го измислили- не монголоидите. Келтите,бидейки част от предците на римляните също са го прилагали,и то до началото на новата ера но римляните не са се срамували от това. Древните германи също са го прилагали даже няколко века след келтите,но днешните германци не се срамуват от дедите си заради това.
цитирай
13. didanov - здравей
04.11.2017 22:24
поне от Херодот за скитите става ясно, че пиенето от чаша череп няма много религиозни подбуди в чест на някой Бог. Случката с Крум Страшни и Никифор обяснява защо са му сложили такъв прякор. И ми се струва, че това е станало с цел не да придобие силата на Никифор , а изкусен психологически прийом - а да уплаши всеки негов наследник на трона с кого си има работа и какво го очаква, ако тръгне срещу българите. Не мисля, че келти, германи и траки са били на едно и също културно ниво. За тибетците не мога да кажа. поздрави
цитирай
14. shtaparov - поне от Херодот за скитите става ...
04.11.2017 22:47
didanov написа:
поне от Херодот за скитите става ясно, че пиенето от чаша череп няма много религиозни подбуди в чест на някой Бог. Случката с Крум Страшни и Никифор обяснява защо са му сложили такъв прякор. И ми се струва, че това е станало с цел не да придобие силата на Никифор , а изкусен психологически прийом - а да уплаши всеки негов наследник на трона с кого си има работа и какво го очаква, ако тръгне срещу българите. Не мисля, че келти, германи и траки са били на едно и също културно ниво. За тибетците не мога да кажа. поздрави

В ония времена случайни обичаи не е имало: всичко е било подчинено на религията. Нашите несъмнено са осъзнавали психологическия ефект,който една такава постъпка е предизвиквала но не са зарязвали и религиозния си мотив а някои неща у тях са се подразбирали така,както днес се подразбира че не можеш да седнеш върху коленете на друг пътник,ако е заел твоето място в автобуса нито можеш да изриташ пушачите по пищяла,понеже са те прередили в магазина и са поискали пакет цигари преди да си си платил хляба.
цитирай
15. tryn - Почитания!
04.11.2017 23:33
Мога само да се поклоня пред този колосален труд, богат на факти и илюстрации за живота и нравите на средновековните българи и на други народи в онези далечни времена.
Ритуалът да се пие от главата на победения днес звучи жестоко и наистина - варварско. Но е истина, наложена от историческия момент, и трябва да я приемем като част от духовната същност на българина в далечното минало...

Прочетох с интерес коментарите и отговорите, които уточняват и обогатяват изложеното по темата.
Пожелавам здраве и творческа енергия, за да продължите успешно научната си дейност.
Елица





цитирай
16. shtaparov - Мога само да се поклоня пред този ...
05.11.2017 10:54
tryn написа:
Мога само да се поклоня пред този колосален труд, богат на факти и илюстрации за живота и нравите на средновековните българи и на други народи в онези далечни времена.
Ритуалът да се пие от главата на победения днес звучи жестоко и наистина - варварско. Но е истина, наложена от историческия момент, и трябва да я приемем като част от духовната същност на българина в далечното минало...

Прочетох с интерес коментарите и отговорите, които уточняват и обогатяват изложеното по темата.
Пожелавам здраве и творческа енергия, за да продължите успешно научната си дейност.
Елица

Отново се "сблъсквам" с прекрасното,вълнуващо,възхитително име Елица и съм сигурен,че неговата носителка не е по-малко прекрасна! Съгласен съм,че описаният обичай на нашите деди не изглежда никак приятно но е част от подходите,с които те възпитавали поколенията в мъжество,твърдост,борбеност и жертвоготовност в името на родината.
цитирай
17. didanov - добре нека да задълбаем конкретно
05.11.2017 16:55
и да разгледаме Крум Страшни - известно ли е каква религия е изповядвал и дали тя обяснява такова поведение? Определено не е бил християнин. Знаем, че е от панонските българи. Друга конкретна причина за превръщането на Никифоровия череп в чаша можем да търсим в жестокостите, грабежите и произвола в държавата на Никифор, за които дори византийските хронисти пишат, че са нехристиянски и неетични. Така - насреща на Крум имаме един жесток, неетичен противник, който отказва да сключи мир с българския владетел. Освен това битката била грандиозна военна и политическа победа, тъй като това е вторият византийски император след Валент (378 г.) по-рано в цялата 1000-летна история на Византия, който пада в битка. При тези условия и аз бих си направил чаша-череп за да го показвам пред знатни гости :)
цитирай
18. shtaparov - и да разгледаме Крум Страшни - из...
05.11.2017 17:12
didanov написа:
и да разгледаме Крум Страшни - известно ли е каква религия е изповядвал и дали тя обяснява такова поведение? Определено не е бил християнин. Знаем, че е от панонските българи. Друга конкретна причина за превръщането на Никифоровия череп в чаша можем да търсим в жестокостите, грабежите и произвола в държавата на Никифор, за които дори византийските хронисти пишат, че са нехристиянски и неетични. Така - насреща на Крум имаме един жесток, неетичен противник, който отказва да сключи мир с българския владетел. Освен това битката била грандиозна военна и политическа победа, тъй като това е вторият византийски император след Валент (378 г.) по-рано в цялата 1000-летна история на Византия, който пада в битка. При тези условия и аз бих си направил чаша-череп за да го показвам пред знатни гости :)

Ясно е,че Крум е бил езичник- затова макар и много рядко е правел дори човешки жертвоприношения подобно на микенските Белазги,за които това е документирано от Омир. Но той е правел това не заради някакви случайни хрумвания,а понеже се базирал на останали от миналото древни езически традиции.
цитирай
19. kvg55 - shtaparov,
05.11.2017 21:49
"как се Крум преславний с Никифора би
и из черепа му руйно вино пи"
Не съм вещ да се изказвам конкретно по темата, но обичаят явно е бил познат на българите.
цитирай
20. didanov - Крум и човешки жертвоприношения?
06.11.2017 13:01
За това дълбоко се съмнявам...кой автор посочва това?
цитирай
21. shtaparov - (Крум и човешки жертвоприношения?)
06.11.2017 15:26
didanov написа:
За това дълбоко се съмнявам...кой автор посочва това?

Теофан Изповедник- ето част от текста,в който накратко е споменато това (http://www/news.php?cat=2&cp=6&newsid=71856):

"През юли 813 година за император е коронясан Лъв V Арменец. Седмица по-късно кан Крум е пред стените на Константинопол. Пред стените на византийската столица владетелят извършва внушителни езически жертвоприношения на хора и животни. Това прави голямо впечатление на жителите на Константинопол и дори е описано от Теофан Изповедник и в Скриптор инцертус (анонимна византийска кратка хроника, описваща събитията от периода 811 – 820 г.). Освен това Крум нарежда да се изкопае ров с вал от Влахерните до Златната врата. Така столицата е обградена откъм сушата. Тези действия на българския владетел са по-скоро демонстрация на сила, отколкото сериозни намерения за превземане на града. Целта е да бъдат принудени византийските управници да сключат мир, с който да признаят завоеванията на българите."
цитирай
22. shtaparov - "как се Крум преславний с Н...
06.11.2017 15:30
kvg55 написа:
"как се Крум преславний с Никифора би
и из черепа му руйно вино пи"
Не съм вещ да се изказвам конкретно по темата, но обичаят явно е бил познат на българите.

Е,даже от време на време са го прилагали :)) Приложените от теб стихове са хубави макар да се отнасят за обичай от такова "нетрадиционно",ако не и "неформално" естество.
цитирай
23. didanov - мда като се поразтърси човек
07.11.2017 14:18
shtaparov написа:
didanov написа:
За това дълбоко се съмнявам...кой автор посочва това?

Теофан Изповедник- ето част от текста,в който накратко е споменато това (http://www/news?cat=2&cp=6&newsid=71856):


"През юли 813 година за император е коронясан Лъв V Арменец. Седмица по-късно кан Крум е пред стените на Константинопол. Пред стените на византийската столица владетелят извършва внушителни езически жертвоприношения на хора и животни. Това прави голямо впечатление на жителите на Константинопол и дори е описано от Теофан Изповедник и в Скриптор инцертус (анонимна византийска кратка хроника, описваща събитията от периода 811 – 820 г.). Освен това Крум нарежда да се изкопае ров с вал от Влахерните до Златната врата. Така столицата е обградена откъм сушата. Тези действия на българския владетел са по-скоро демонстрация на сила, отколкото сериозни намерения за превземане на града. Целта е да бъдат принудени византийските управници да сключат мир, с който да признаят завоеванията на българите."

че има няколко извора, които описват българи, скити и хуни прилагащи жертвоприношения, дори и човешки. Този ритуал е горе-долу на едно ниво с жертвените чаши-череп и доказва езическите вярвания на предците ни. Интересното е, че тези вярвания и обичаи се наричат "елински", което противоречи на тезата за единобожието и за тангризма. поздрави
цитирай
24. shtaparov - За това дълбоко се съмнявам. . . кой ...
07.11.2017 16:45
didanov написа:
shtaparov написа:
didanov написа:
За това дълбоко се съмнявам...кой автор посочва това?

Теофан Изповедник- ето част от текста,в който накратко е споменато това (http://www/news?cat=2&cp=6&newsid=71856):
Еднобожието на тогавашните езичници е безбожна лъжа,а "тангризма"- измислена от чужденците глупост,работеща твърдо срещу България за техните собствени цели.

"През юли 813 година за император е коронясан Лъв V Арменец. Седмица по-късно кан Крум е пред стените на Константинопол. Пред стените на византийската столица владетелят извършва внушителни езически жертвоприношения на хора и животни. Това прави голямо впечатление на жителите на Константинопол и дори е описано от Теофан Изповедник и в Скриптор инцертус (анонимна византийска кратка хроника, описваща събитията от периода 811 – 820 г.). Освен това Крум нарежда да се изкопае ров с вал от Влахерните до Златната врата. Така столицата е обградена откъм сушата. Тези действия на българския владетел са по-скоро демонстрация на сила, отколкото сериозни намерения за превземане на града. Целта е да бъдат принудени византийските управници да сключат мир, с който да признаят завоеванията на българите."

че има няколко извора, които описват българи, скити и хуни прилагащи жертвоприношения, дори и човешки. Този ритуал е горе-долу на едно ниво с жертвените чаши-череп и доказва езическите вярвания на предците ни. Интересното е, че тези вярвания и обичаи се наричат "елински", което противоречи на тезата за единобожието и за тангризма. поздрави

"Еднобожието" на езичниците е безбожна лъжа,измислена от чужденците за да се опрости лъжата,да се улесни начина по който ни лъжат и да се намали риска от "фал". "Тангризмът" също ни е вменен от безочливи лъжци и мошеници,получаващи инструкции от чужбина да работят срещу истината и така да ощетяват нашите народни интереси.
цитирай
25. didanov - и на мен ми се струва че е нагласена работа
07.11.2017 17:12
и на мен ми се струва че е нагласена работа
цитирай
26. shtaparov - и на мен ми се струва че е нагласена ...
07.11.2017 18:51
didanov написа:
и на мен ми се струва че е нагласена работа

Приветствия за което,приятелю!
цитирай
27. litatru - Поздравления за постинга,
11.11.2017 17:14
защото е много интересен, но и този път не възприемам пиенето на вино от човешки черепи. Намирам го за глупаво, варварско и неуважително.
(Никоя религия не може да е оправдание за неуважението към друго човешко същество, та било то и враг. А по стечение на обстоятелствата (войни, политика и др.), всеки може да ни стане враг - дори и роднини.)
Поздравление за хубавия постинг, Щапаров! :)
цитирай
28. shtaparov - защото е много интересен, но и този ...
12.11.2017 13:25
litatru написа:
защото е много интересен, но и този път не възприемам пиенето на вино от човешки черепи. Намирам го за глупаво, варварско и неуважително.
(Никоя религия не може да е оправдание за неуважението към друго човешко същество, та било то и враг. А по стечение на обстоятелствата (войни, политика и др.), всеки може да ни стане враг - дори и роднини.)
Поздравление за хубавия постинг, Щапаров! :)

Не че и аз го възприемам но не бих имал нищо против,ако дедите ни бяха успели да пийнат винце от главата на Василий II Българоубиец или на някой турски султан!...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: shtaparov
Категория: Политика
Прочетен: 4816270
Постинги: 267
Коментари: 9067
Гласове: 136737
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Потомци на Алцек в Италия- гайди и тъпани,Български носии,цървули и навуща
2. Българска аристокрация през XV-XVII век
3. Българи от Ниш 2018 г. празнуват деня на Съединението
4. 105 Български въстания срещу турците
5. Български печат на 4300 години
6. Тракийската богиня ДУЛА- виж ДУЛО и календарния термин ДИЛОМ
7. Автономни градове и области през XV-XVI в. в България
8. Тюрколози умишлено крият стари истории на България,издадени преди векове в чужбина
9. Фалшификатори на Българската история върлуват безнаказано в Уикипедия
10. Спароток срещу фалшификаторите на история
11. Мнението на велики личности за Българите
12. Скитско племе Авари- факти и извори
13. Ето колко е лесно да се разбере истината за произхода ни: статия на Спароток
14. "Пра"-Българите са потурчени с купища цинични лъжи по наш адрес,измислени от руската "наука"
15. България е дала заем на Франция през 1907 г. 145 милиона златни лева
16. Българска сватба от старо време- ориг.запис от 1962 г.,няма къде да го видите днес
17. Германски племена с феноменални имена: Дули,Галомани,Кавки,Камари,Фраки,Аварини,Еруски (Етруски),Балти,Бактери (=Бактри),Аугандзи (=Афганци),Албани,Гермиони,Вируни,Варни и пр.
18. Бълг.език забранен в Татарстан 1928 г.,а татарите клали Българи в Русия 1884г.
19. Руснаци спрягат Българите в конференция за Тенгри
20. Руски данни за Киев- основали го индуси,в него имало монголоиди и тюрки
21. Русите роднини на тюрките- руска статия
22. Евреите с италиански корени,навярно от етруските
23. Манихейството вид гностицизъм,основа на дуализма и богомилството
24. Орфей и синът му били в Египет- Спароток
25. Български календарни животни в дакийския зодиак
26. Сърби и Хървати в Стара Велика България
27. Българските тайни езици- част от тях
28. Истинската Илиада е фригийската
29. Именникът на князете- проучване на Стефан Чурешки
30. Ценни сведения за морските народи