Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.01.2020 06:48 - Птичи помисли
Автор: lexparsy Категория: Поезия   
Прочетен: 1260 Коментари: 8 Гласове:
18

Последна промяна: 25.01.2020 23:18

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Ни  кукувичи сродни мисли ще снеса,
ни кат" сврака блеснали ще крадна чужди,
ни папагалски цветно фрази ще крещя,
ни с кокоша пошлост ще кълвя за нужди.

Като ястреб ще взра св в мои надежди,
като лястовица пролет ще разкажа,
като щъркел прелетни мечти ще гнездя.
Като жар птица съзнат ли ше съм феникс?

-----------
Защо написах така ли?
Признавам, че вчера кат" извадих от камината една жар пица и се литнах с чаша винце... горко там съм си заспал, кат" котарака Феликс! А той все птици сънува...
Та... сутринта, докато се възраждах човешки, Музата кацна и хокайки ме, така изчуролика да си спиша...
Ще литна до магазина за кафе и ще кацна като жар скица пак до камината, да смислям помислите птичи...

image






Тагове:   птичи помисли,


Гласувай:
19



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lexparsy - Моля те бе Апостолофф, не ми заМе...
24.01.2020 11:24
Моля те бе Апостолофф, не ми заМерзгзвай птиците с вкаменени хвъркословия!
Само да издам... Едни възмутени мангалчета се канели да ти ги повръщат с твоите! Еедно птиче ми каза, че на там залитали... ама нямам нищо общо брат...:))))
цитирай
2. missana - Наближава времето на първите щъркели и стиха ти е много актуален, Лекс!
24.01.2020 14:24
В това изреждане на птици, което правиш, има нещо от приказките. Много е увлекателно и въздействащо. Поздравявам те, че си се сетил за подобен похват. Освежава поезията!
цитирай
3. tonsun - Важното е да не си като изкуствената ...
24.01.2020 14:32
Важното е да не си като изкуствената птица на Императора, на която пружините щракат, чарковете съскат и музиката спира, а да си почти невидимият славей, притежаващ способността с прекрасната си песен да прогони злите призраци на болестта; да пропъди и самата смърт дори... /по Андерсеновски/
Да си сладкодумен, с добро сърце и голям шегаджия, като врабчетата на Радичков...
Или... като птичката от онази келтска легенда,с трън, забит в гърдите, която излива в песен сърцето си...
Важното е да си жив и истински, а не изкуствен и сив :)
Поздрави на Музата ти! (hi)
цитирай
4. lexparsy - Вчера видях един щъркел Младен...
24.01.2020 18:38
quote=missana]Наближава времето на първите щъркели и стиха ти е много актуален, Лекс!
В това изреждане на птици, което правиш, има нещо от приказките. Много е увлекателно и въздействащо. Поздравявам те, че си се сетил за подобен похват. Освежава поезията![/quote]
Те си гнездят и през зимата, а при нас долитат с послания, да се приучим да се сплитаме гнрзда добронамерено с правилните хора и места :)
Не може да изредим колко са различните птици  както и хората... Дано се припознаем в по-добрите и летящите на шир и еисоко :), и със собствен "похват", иначе са отглеждани... :)))
Стимул ми е Младен че харесваш и поощряваш поетичните ми експерименти!
Птичи вдъхновения през уикенда и ти да имаш! :)
цитирай
5. lexparsy - То май "Императорските" птици взеха да преобладават напоследък Тонсън...
24.01.2020 19:00
tonsun написа:
Важното е да не си като изкуствената птица на Императора, на която пружините щракат, чарковете съскат и музиката спира, а да си почти невидимият славей, притежаващ способността  с прекрасната си песен да прогони злите призраци на болестта; да пропъди и самата смърт дори... /по Андерсеновски/
Да си сладкодумен, с добро сърце и голям шегаджия, като врабчетата на Радичков...
Или... като птичката от онази келтска легенда,с трън, забит в гърдите, която излива в песен сърцето си...
Важното е да си жив и истински, а не изкуствен и сив :)
Поздрави на Музата ти! (hi)

Дано се върнат тези птици от приказките, които изгонихме, защото били само на ужким за децата ни...:)
А тази на Оскар Уайлд (Славеят и розата), не искам да подражавам, страдайки поезия за чужда любов... Моята си ми е самодостатъчно свободно политнала :)

Даа,  много сериозно се шегуваме с теготбите на любовта и други Божи благодатности, но хората с "добри сърца"...:),  а другите да си страдат тъготбите на мерзоста...:)

Ще И предам поздрави на моята, а и ти на твоите чудно хвърковати...:)
цитирай
6. tonsun - https://www.youtube.com/watch?v=GNB_LkCuSg4
25.01.2020 22:04
Ни в клин, ни в ръкав, ни в която и да е друга част от дреха...
Нямам представа, защо така дойде ми, но... Най-готините ми видения били са, когато в съня си летях... Невероятно усещане!
И този клип, и тази песен ... направо израз на съня ми са...

Уча се да летя
Но нямам крила
Слизането е най-трудното нещо
А аз се уча да летя около облаците...

Приятен полет;)
цитирай
7. lexparsy - https://youtube.com/watch?v=nVhNCTH8pDs
25.01.2020 23:03
tonsun написа:
Ни в клин, ни в ръкав, ни в която и да е друга част от дреха...
Нямам представа, защо така дойде ми, но... Най-готините ми видения били са, когато в съня си летях... Невероятно усещане!
И този клип, и тази песен ... направо израз на съня ми са...

Уча се да летя
Но нямам крила
Слизането е най-трудното нещо
А аз се уча да летя около облаците...

Приятен полет;)

Хейй, как не се сетих за тази песен, смених и в постинга даже:)
Но веднага асоцирах с Learning To Fly на Pink Floyd, с която аз пък те поздравявам.
Приятелите ми знаят, че обичам да се идентифицирам с чайката Ливингстън на  Ричард Бах... По-високо и още.. и стремглаво пикиране към земята...! Разбрах че ловуваните птици упражняват това (и учат малките), като симулация че са поразени когато има хищна птица в небето...
Така че летенето не е само величествено реене в небесата... но друго си е на сънищата в синевата! Прав си, че и там приземяването е трудно...:)))
Разбира се че ще продължаваме да се учим... хората с птичи мечти...:)
Разбунваш приземени духове Тонсън! Лети с тази дарба! :)
цитирай
8. tonsun - Има едно място, което посещавам ...
26.01.2020 11:12
Има едно място, което посещавам всяка година и там наблюдавах как птиците учат малките си да летят и ловуват..
Ако се качиш на ферибота от Керамоти до Тасос и започнеш да храниш морските птици "от ръка", можеш да видиш точно това.:)
Ама вместо да обяснявам, я по-добре да покажа с няколко снимки един "птичи урок" по правилата на летене ;)

ПП: Те сега настана Панчаревската трагедия, трето действие!
Толкова снимки имам от тези полети, че ще ми трябват часове, за да подбера няколко, но качествени и по темата. :))
Хубав уикенд! (hi)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lexparsy
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1364094
Постинги: 484
Коментари: 4222
Гласове: 7375