Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.06.2019 19:43 - Главните правила в живота на Харуки Мураками
Автор: zahariada Категория: Изкуство   
Прочетен: 401 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 27.06.2019 19:44

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 image

Главните правила в живота на Харуки Мураками

Публикувано на 26.06.2019  в Любопитно  

https://bultimes.com/%D0%B3%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D0%BB%D0%B0-%D0%B2-%D0%B6%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D1%82%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D1%85%D0%B0%D1%80%D1%83%D0%BA%D0%B8-%D0%BC%D1%83/?fbclid=IwAR0-XHRw-XcW2ZrrOeOqPUQcSKwT2rHfB6FJcw6ySS3at2kACta30qpK51E

Моята цел е да напиша нещо, подобно на „Братя Карамазови“. Това е моят връх.

„Бесове“ е много силно произведение, но „Братя Карамазови“ е ненадминато.

1. Вярата. Не съм религиозен. Вярвам само във въображението и че не само тази реалност съществува. Истинският свят и другият, въображаемият, съществуват едновременно. Те са тясно свързани и зависят един от друг; понякога се смесват. Ако поискам това силно, ако достатъчно се концентрирам, мога да мина от другата страна и да се върна обратно.

2. Парите. За парите е най-добре да мислите, че са достатъчно. И какво можете да купите с тях – това са свободата и времето. Не зная колко печеля, въобще не зная; не зная колко данъци плащам. Не искам и не мисля за това! За това има счетоводител и аз зная, че жена ми се грижи за всичко. Те не ме товарят, а аз просто работя.

3. Дрескодът. Имам правило да не харча за парцали повече от необходимото. Във всекидневието обикновено стигат едни джинси и един пуловер. Но когато става дума за бизнес, смятам, че собственикът трябва да определя стила на своето заведение, за да могат клиентите по него да се равняват. И тогава възниква допълнително вътрешно напрежение – от скритото единение. Затова винаги идвам в баровете си в скъп костюм и задължително с вратовръзка.

4. Да знаеш границите си. Човек поне веднъж в живота си трябва да попадне на глухо място, за да изпита физически самотата, дори да се задъхва от скука. Да почувства, че зависи само от себе си и в края на краищата, да вникне в същността си и да придобие сила, която преди това не е имал.

5. За спорта. Не съм фен на физическите упражнения, не се занимавам със спорт за укрепване на здравето, за да живея по-дълго. По-скоро става дума за метафизически механизъм. Така аз искам да се освободя от тялото.

6. Мечтата. Моята цел е да напиша нещо, подобно на „Братя Карамазови“. Това е моят връх. Прочетох книгата на 14-15 години и оттогава я препрочитам четири пъти. В моите представи това е идеално произведение. От 14 до 20 години четях само руска литература. Най-близък ми беше, безусловно, Достоевски. „Бесове“ е много силно произведение, но „Братя Карамазови“ е ненадминато.

7. Мирогледът. Всичко в света е много сложно и в същото време – много просто. Такъв е фундаменталният закон, който управлява света. Следва винаги да помним това. Нещата, които изглеждат сложни и са такива по същество, са прости в същността си, ако разберем какви мотиви стоят зад тях. Всичко зависи от това, какво искаме да постигнем. Мотивът е така да се каже източникът на желанието. Важно е да потърсим този източник.

8. За обикновените неща. Аз живея под натиска на всекидневните задължения: пера, готвя, гладя. Повярвайте ми – съвсем обикновен човек съм. Обичам да се занимавам с прости неща – това прекрасно пречиства мозъка. Когато бягам, мия съдове или лежа на плажа, в моята глава няма нито една мисъл. Само когато ми е празно, съм способен нещо да създам.

9. За работата. Изборът на смисъла на живота трябва да бъде акт на любов. А не брак по сметка.

10. За моите пристрастия. Като дете обичах три неща. Обичах да чета, обичах музиката, обичах котките. Бях щастлив, защото знаех, че обичам. Тези три мои пристрастия не съм променил и досега. Ако не знаете какво обичате, смятайте, че сте загубили.

11. Удоволствията. Хубаво е храната да е вкусна. Това помага да се чувстваме живи. Храната за мене е по-важна от секса. Сексът е добър десерт. Когато го има, е прекрасно; когато го няма – нищо страшно, можем да минем и без него.

Харуки Мураками е японски писател и преводач. Роден е през 1949 г. Книгите му са преведени на 50 езика и са бестселъри както в Япония, така и извън нея. Най-известните му книги са: „Ловът на овце“, „Норвежката гора“, „Кафка на плажа“.

Мураками е превел на японски книги на Раймонд Клевер и Джером Селинджър. В произведенията му се чувства влиянието на западни писатели като Ричард Бротигън, Чандлър и Курт Вонегът. Затова японското общество смята книгите му за „неяпонски“.

Произведенията на Мураками в повечето случаи са сюрреалистични и меланхолични; в техните сюжети са вплетени темите за самотата и отчуждеността, присъщи на Кафка.

Мураками нееднократно е номиниран за Нобелова награда.

Издателство PACПEP




Гласувай:
0



Спечели и ти от своя блог!
Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: zahariada
Категория: Политика
Прочетен: 39742682
Постинги: 21940
Коментари: 21633
Гласове: 31017
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031