Постинг
11.11.2016 18:44 -
Караваджо: срамът и гордостта на Ватикана
Автор: apollon
Категория: Изкуство
Прочетен: 3949 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 17.02.2017 14:09
Прочетен: 3949 Коментари: 2 Гласове:
7
Последна промяна: 17.02.2017 14:09
Художникът се бунтува срещу цялата традиция на художествени техники преди него и формира коренно различен и тотално самобитен, личностно различим и характерен с драматично-изумителен реализъм. Неговият стил е толкова отличим, че е възможно неговите творби да не бъдат открити от цялата поредица негови последователи художници след неговата смърт, наричани караваджисти. Торзията на плътта, телата и крайниците показва подчертано драматизма на картинния сюжет. Светлосенките разкриват борбата между доброто и злото, преоткриват драматичното преминаване на цветовете.
Караваджио- драмата в изучаването на физическото битие
Можем със семплота да кажем, че Караваджо изобретява за първи път цветната фотография, но това съвсем не са всичките му предимства и иновации. Тенебризмът на твореца създава ново течение в ренесансовото изкуство и деленето на художниците станало на караваджисти и не такива. Магнетичният интерес на твореца е към формите на тялото - то е предварително обожествено, макар и диаболистично. Интересът към физическата форма е достигнал връхната си точка, жестовете и движенията на крайниците в композиционните творби се преплитат и дават последователността на общото взаимно перпетуум движение на картината. Нещо повече, жестовете и движенията на крайниците в композиционните творби са изцяло в стремежа си действителни, изразителни. Позите и разположението на телата и фигурите точно отговарят на действителните при статистите. Тъй като в творчеството на художника често е ставало дума за житейски сюжети, често недействителни, нереални, чудни и дори невъзможни, единствено реализма на картината и реалността на позите и движенията са тези, които крепят библейските картини в едни действителни възприемчиви форми, които да изкажат в невъзможното поне една идея за възможност.
Особен е интереса на твореца към декапитацията - можем да кажем, че той е изчерпил всички библейски и митологични сюжети на тази тема, развил е тематиката до съвършенство и в нея той впляга един голям арсенал на драматизъм в изображенията на лицата, където се борят жизненост и безжизненост - сякаш в тази тема твореца вижда борбата на живота със смъртта, на началото и края - на един синтез, в който човека поема ролята на бог и безвъзвратно отнема живота на друго човешко създание, също божие творение. Единственото чувство, което е спестено на зрителя, това е чувството за милост. Макар най-милостив от всички Христос е изправен през сериозната и човеконенавистническа действителност, която със средствата на човешката низост и дяволската природа у човека, стига до степените на постепенно и пълно унижение и заличаване на достойнството на "Esse hommo". Униженията по пътя на Голгота и на самия хълм правят лицето на Христос пълно с тъга и безжизненост с чуство на обреченост, точно онова чувство, което човек изразява след предателство и унижение. Да изкачиш Голготата на живота е свръхчовешко и само осъзнатото и покорно приемане на предначертаната съдба, означава да следваш логиката и адския път на дявола умирайки, пренасяйки се в неговото владение и вземайки мъртвите от ада за втори съд.
Най-голямата колекция на картини на Караваджо се намира на остров Малта.
Срамът и гордостта на Ватикана
Една от полумистериозните причини за смъртта на художника идва от самия Ватикан, тъй като знаем, че сатурнизма е хронично състояние и може да продължи във значителен период от време. Нелепо е да се мисли, че психичните промени в резултат на оловното отравяне могат да се окажат водещ фактор от неразумния и лют нрав на човека, особено от народа на италианците, които са известни с горещата си кръв и лютия си нрав.
Много вероятно е Ватикана да е наел малтийските рицари за физическото ликвидиране на художника, тъй като католицизма се е страхувал от все по-нарастващата популярност на Караваджо, наред с неговата бисексуалност, която слагала петно върху схващанията на църквата. Така постепенно възхищението на всички от неговото изкуство, включително и това на църквата, постепенно било заличено от страха към скандал. Очевидно живота на Караваджо е бил поставен на карта още от неговата ранна професионална кариера. С това именно можем да си обясним защо се е движел с въоръжена охрана. Нещо повече - пребиваването му на остров Малта и в град Сиракуза на остров Сицилия е своеобразно заточение на автора. Рим се страхува и същевременно възхищава от големия талант на твореца и съдбата му е своеобразна везна.
Не е могло да се направи компромис изобразителя на Христос да се свързва със самия Христос. Ватиканът е застрашен от приживе голямата репутация на художника затова и така бързо се постарава да потуши активно посмъртно неговото име.
Цял живот Караваджо е пленник на най-голямата конспиративна мрежа - тази на католически Ватикан. Вероятно Ватиканът е имал мрежа от шпиони, тъсещи най-добрите художници, които са били готови да робуват на Рим и католическата кауза.
https://www.youtube.com/watch?v=POOu05eUvqE
https://www.youtube.com/watch?v=nVSDv46ARvY
http://hochuvitaliu.ru/ambrozianskaya-pinakoteka
Нови скици на Караваджо от замъка Кастело Сфорцандо Милано на цена 560 милиона англ. лири
Караваджио- драмата в изучаването на физическото битие
Можем със семплота да кажем, че Караваджо изобретява за първи път цветната фотография, но това съвсем не са всичките му предимства и иновации. Тенебризмът на твореца създава ново течение в ренесансовото изкуство и деленето на художниците станало на караваджисти и не такива. Магнетичният интерес на твореца е към формите на тялото - то е предварително обожествено, макар и диаболистично. Интересът към физическата форма е достигнал връхната си точка, жестовете и движенията на крайниците в композиционните творби се преплитат и дават последователността на общото взаимно перпетуум движение на картината. Нещо повече, жестовете и движенията на крайниците в композиционните творби са изцяло в стремежа си действителни, изразителни. Позите и разположението на телата и фигурите точно отговарят на действителните при статистите. Тъй като в творчеството на художника често е ставало дума за житейски сюжети, често недействителни, нереални, чудни и дори невъзможни, единствено реализма на картината и реалността на позите и движенията са тези, които крепят библейските картини в едни действителни възприемчиви форми, които да изкажат в невъзможното поне една идея за възможност.
Особен е интереса на твореца към декапитацията - можем да кажем, че той е изчерпил всички библейски и митологични сюжети на тази тема, развил е тематиката до съвършенство и в нея той впляга един голям арсенал на драматизъм в изображенията на лицата, където се борят жизненост и безжизненост - сякаш в тази тема твореца вижда борбата на живота със смъртта, на началото и края - на един синтез, в който човека поема ролята на бог и безвъзвратно отнема живота на друго човешко създание, също божие творение. Единственото чувство, което е спестено на зрителя, това е чувството за милост. Макар най-милостив от всички Христос е изправен през сериозната и човеконенавистническа действителност, която със средствата на човешката низост и дяволската природа у човека, стига до степените на постепенно и пълно унижение и заличаване на достойнството на "Esse hommo". Униженията по пътя на Голгота и на самия хълм правят лицето на Христос пълно с тъга и безжизненост с чуство на обреченост, точно онова чувство, което човек изразява след предателство и унижение. Да изкачиш Голготата на живота е свръхчовешко и само осъзнатото и покорно приемане на предначертаната съдба, означава да следваш логиката и адския път на дявола умирайки, пренасяйки се в неговото владение и вземайки мъртвите от ада за втори съд.
Най-голямата колекция на картини на Караваджо се намира на остров Малта.
Срамът и гордостта на Ватикана
Една от полумистериозните причини за смъртта на художника идва от самия Ватикан, тъй като знаем, че сатурнизма е хронично състояние и може да продължи във значителен период от време. Нелепо е да се мисли, че психичните промени в резултат на оловното отравяне могат да се окажат водещ фактор от неразумния и лют нрав на човека, особено от народа на италианците, които са известни с горещата си кръв и лютия си нрав.
Много вероятно е Ватикана да е наел малтийските рицари за физическото ликвидиране на художника, тъй като католицизма се е страхувал от все по-нарастващата популярност на Караваджо, наред с неговата бисексуалност, която слагала петно върху схващанията на църквата. Така постепенно възхищението на всички от неговото изкуство, включително и това на църквата, постепенно било заличено от страха към скандал. Очевидно живота на Караваджо е бил поставен на карта още от неговата ранна професионална кариера. С това именно можем да си обясним защо се е движел с въоръжена охрана. Нещо повече - пребиваването му на остров Малта и в град Сиракуза на остров Сицилия е своеобразно заточение на автора. Рим се страхува и същевременно възхищава от големия талант на твореца и съдбата му е своеобразна везна.
Не е могло да се направи компромис изобразителя на Христос да се свързва със самия Христос. Ватиканът е застрашен от приживе голямата репутация на художника затова и така бързо се постарава да потуши активно посмъртно неговото име.
Цял живот Караваджо е пленник на най-голямата конспиративна мрежа - тази на католически Ватикан. Вероятно Ватиканът е имал мрежа от шпиони, тъсещи най-добрите художници, които са били готови да робуват на Рим и католическата кауза.
https://www.youtube.com/watch?v=POOu05eUvqE
https://www.youtube.com/watch?v=nVSDv46ARvY
http://hochuvitaliu.ru/ambrozianskaya-pinakoteka
Нови скици на Караваджо от замъка Кастело Сфорцандо Милано на цена 560 милиона англ. лири
Вълнообразно
Галиция – ядро на европейската трагедия,...
© Батька се надсмива над Запада
© Простотията на българската журналистик...
© Батька се надсмива над Запада
© Простотията на българската журналистик...
Инсценираната от САЩ визита на просещия ...
Аз немам президент!
Завинаги честит празник на Руските ни ос...
Аз немам президент!
Завинаги честит празник на Руските ни ос...
Новости за смъртта на Караваджо - отравянето с олово в боите на художника саго карали наред с буйния му нрав винаги да вади сабя и да предизвиква скандали, от чиято наклонност сам попада под гнева на малтийските рицари, убили художника според таен доклад на Ватикана.
https://www.theguardian/artanddesign/2010/jun/16/caravaggio-italy-remains-ravenna-art
цитирайhttps://www.theguardian/artanddesign/2010/jun/16/caravaggio-italy-remains-ravenna-art
https://books.google/books?id=0La5CAAAQBAJ&pg=PT326&lpg=PT326&dq=semnocosus&source=bl&ots=p3aFpqOQRx&sig=s7j5MJ_jSlP87wSuIWkX55rOSUA&hl=bg&sa=X&ved=0ahUKEwjTlc2yqbfQAhUE7xQKHa1jBhwQ6AEIMzAC#v=onepage&q=semnocosus&f=false
цитирайТърсене