Постинг
07.11.2011 09:47 -
Пловдивски археологически музей - експонати
Автор: apollon
Категория: Изкуство
Прочетен: 13830 Коментари: 17 Гласове:
Последна промяна: 25.04.2014 13:25
Прочетен: 13830 Коментари: 17 Гласове:
13
Последна промяна: 25.04.2014 13:25
Снимките са заснети от мобилен апарат с разрешение на управата на музея по време на кампанията "Нощ на музеите". С настоящата презентация се опитваме да откроим по-интересен ъгъл за посетителите на Пловдив от неугледното впечатление, което прави града като неподдържан и мръсен при стопанисването му от общинската управа. За жалост напърно новата сграда толкова тясна, че тя ярко контрастира със всички археологически музеи по света, тъй като не притежава обширен открит лапидариум, а вместо него разполага със закрита площ от смешните 50 квадратни метра, който не побира сбирката от епиграфски паметници, а вместо това се налага тяхното излагане по подлезите на града. Скъпата луксозната нова сграда на музея побира само малка и представителна чат от културно-историческото наследство на Пловдив следователно функционално не съответства на цялостните нужди на музейния фонд. Virtual exposition of archeological museum Plovdiv
След внимателен анализ и достатъчно взиране, и разбира се след като ми бе изострено вниманието от един от потребителите, откривам, че върху античния съд най-вероятно са изобразени трите богини на съдбата, дъщери на Зевс и Темида, наричани още мойри или парки - клото, лахезис и атропос. Първа е изобразена плетачката Клото -тази, която преде нишката. Втора е Лахезис, която държи свитъци в ръката си, превеждайки през тях нишката на живота на човека и определяйки неговата орис и перипетиите. Атропо е третата мойра представена със стол -символ на човешката старост. Обикновено е изобразявана с везни, но тук представянето й нарушава строгите антични канони на древното изкуство и тя е представена с клонка от растение - вероятно беладона като неин символ. Тя къса нишка и определя продължителността на човешкия живот.
Антична ваза с изображение на сцена от общуването между Хермес и музите
Тракийски и коринтски шлемове
Антична глинена купа с надпис на нейния собственик -Иппомахос
Язо, Панакея, Телесфор, Асклепий, Хигия
Акесо, Махаон И Подалирий
Апликация от дръжка на бронзов съд - глава на Сатир обградена от два захапали плячката лъва с висяща отдолу палмета
Римски глави от Тракия
Героя Антиноон
Gladiator Feropes and his wife Sekounda from Thracia
Тезей убива Прокруст
След внимателен анализ и достатъчно взиране, и разбира се след като ми бе изострено вниманието от един от потребителите, откривам, че върху античния съд най-вероятно са изобразени трите богини на съдбата, дъщери на Зевс и Темида, наричани още мойри или парки - клото, лахезис и атропос. Първа е изобразена плетачката Клото -тази, която преде нишката. Втора е Лахезис, която държи свитъци в ръката си, превеждайки през тях нишката на живота на човека и определяйки неговата орис и перипетиите. Атропо е третата мойра представена със стол -символ на човешката старост. Обикновено е изобразявана с везни, но тук представянето й нарушава строгите антични канони на древното изкуство и тя е представена с клонка от растение - вероятно беладона като неин символ. Тя къса нишка и определя продължителността на човешкия живот.
Антична ваза с изображение на сцена от общуването между Хермес и музите
Тракийски и коринтски шлемове
Антична глинена купа с надпис на нейния собственик -Иппомахос
Язо, Панакея, Телесфор, Асклепий, Хигия
Акесо, Махаон И Подалирий
Апликация от дръжка на бронзов съд - глава на Сатир обградена от два захапали плячката лъва с висяща отдолу палмета
Римски глави от Тракия
Героя Антиноон
Gladiator Feropes and his wife Sekounda from Thracia
Тезей убива Прокруст
Тагове:
В Англия всяка находка от злато и сребро...
Съкровища на великите цивилизации: Траки...
Къщите на възрожденците Йоаким Груев и Д...
Съкровища на великите цивилизации: Траки...
Къщите на възрожденците Йоаким Груев и Д...
Следващ постинг
Предишен постинг
Абе каква е тая шахматна дъска дето я носи гаджето от последната картинка?
Б**и, още само един ред ако имаше, и не приемам отказ
цитирайБ**и, още само един ред ако имаше, и не приемам отказ
как я видя?
цитирайВсъщностможе би заредило само някои картинки първия път.
Имам предвид на гърнето ли е, амфора ли е, гръкоидната керамика...
Жената носи нещо странно и отива към нещо като триножник.
Имал ли идея какво носи?
цитирайИмам предвид на гърнето ли е, амфора ли е, гръкоидната керамика...
Жената носи нещо странно и отива към нещо като триножник.
Имал ли идея какво носи?
Непосредствено след фиалата, в дъното на която е изобразен язден кон, върху античен съд е изобразена жена, държаваща в ръката си характерен предмет.
Благодаря за наблюдателността ти - лично аз не бях се вглеждал. Не очаквах, че някой стриктно и детайлно може да следи всичко, което публикувам, тъй като си мислех, че нещата от които аз се вълнувам са отвлечени за широката публика.
Сега обаче, след внимателен анализ и достатъчно взиране, и разбира се след като ми бе изострено вниманието от потребителското ти мнение, откривам, че върху античния съд най-вероятно са изобразени тритебогини на съдбата, дъщери на Зевс и Темида, наричани още мойри или парки - клото, лахезис и атропос. Първа е изобразена плетачката Клото -тази, която преде нишката. Втора е Лахезис, която държи свитъци в ръката си, превеждайки през тях нишката на живота на човека и определяйки неговата орис. Обикновено е изобразявана с везни, но тук представянето й нарушава строгите антични канони на древното изкуство и вместо това я представя с клонка от растението беладона. Тя къса нишка и определя продължителността на човешкия живот.
Изображението е изключително ценно.
цитирайБлагодаря за наблюдателността ти - лично аз не бях се вглеждал. Не очаквах, че някой стриктно и детайлно може да следи всичко, което публикувам, тъй като си мислех, че нещата от които аз се вълнувам са отвлечени за широката публика.
Сега обаче, след внимателен анализ и достатъчно взиране, и разбира се след като ми бе изострено вниманието от потребителското ти мнение, откривам, че върху античния съд най-вероятно са изобразени тритебогини на съдбата, дъщери на Зевс и Темида, наричани още мойри или парки - клото, лахезис и атропос. Първа е изобразена плетачката Клото -тази, която преде нишката. Втора е Лахезис, която държи свитъци в ръката си, превеждайки през тях нишката на живота на човека и определяйки неговата орис. Обикновено е изобразявана с везни, но тук представянето й нарушава строгите антични канони на древното изкуство и вместо това я представя с клонка от растението беладона. Тя къса нишка и определя продължителността на човешкия живот.
Изображението е изключително ценно.
Не съм била в новия музей на Пловдив, но по твои думи пак е нещо правено и недоправено. Без мисъл и пространство за бъдещите находки.
Следя постовете ти и с интерес разглеждам фотосите, въпреки че не съм специалист.
цитирайСледя постовете ти и с интерес разглеждам фотосите, въпреки че не съм специалист.
Благодаря ти
цитирайДа, очевидно е че са трите мойри или поне имат ясни податки при втората. И при все това предметът продължава да ми е изключително странен. Доколкото си спомням, на другите места тази държи... папируси. Освен ако не е някакъв вид кутия с дупки за пъхане или нещо подобно. Ама много кекаво изрисувано...
Иначе действетелно са мойрите, и още по - интересно, изглежда чакащият качулат жерав е символ на човешкият дух, който очаква решението им :)
цитирайИначе действетелно са мойрите, и още по - интересно, изглежда чакащият качулат жерав е символ на човешкият дух, който очаква решението им :)
Ибисът е символ на човешката душа и като олицетворението на бог Тот е израз на равновесието в човешкия живот, което бележи всяко едно човешко съществуване като израз на свързаността между египетската и древногръцката религиозни системи.
цитирайУмишлено не го нарекох ибис, за да не ми скочат :) Иначе и аз виждам в него не само ибис, а даже йероглиф, който "Преведох" :) Но пък ибисът има крив клюн :)))
ПОздрави!
цитирайПОздрави!
Поздрави за пловдивчани!!
цитирайтака е става дума за гмурец, чиято перната глава ясно личи ако желаем да се екзактни
цитирайМежду другото аз продължих да се ровя по въпроса... Много живо ме заинтересува и изглежда че девойката държи свита дъска, която е 6х6 , вместо стандарта днес 8х8 ...
И се оказва, че гърците се смята че са имали подобна игра.
Нарича се Zatrikion
Ако имаш подробна информация.... Това може да се окаже много рядко свидетелство....
Може разбира се и просто да си въобразявам...
Вероятно първообразът е ето това чудо...
http://en.wikipedia.org/wiki/Senet
НО като цяло подобни изображения са редки... И е странно дамата да е с "шахче" вместо папируси....
Иначе за египетският произход на пилето, ето ти глифа:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/79/Akh_glyph.svg
Качулат ибис.
Акх.
Означава дух, достигнал най - висшата си, божествена форма....
цитирайИ се оказва, че гърците се смята че са имали подобна игра.
Нарича се Zatrikion
Ако имаш подробна информация.... Това може да се окаже много рядко свидетелство....
Може разбира се и просто да си въобразявам...
Вероятно първообразът е ето това чудо...
http://en.wikipedia.org/wiki/Senet
НО като цяло подобни изображения са редки... И е странно дамата да е с "шахче" вместо папируси....
Иначе за египетският произход на пилето, ето ти глифа:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/79/Akh_glyph.svg
Качулат ибис.
Акх.
Означава дух, достигнал най - висшата си, божествена форма....
Точно така Дзвер както ти казах и самоцитирайки се -
Ибисът е символ на човешката душа и като олицетворението на бог Тот е израз на равновесието в човешкия живот, което бележи всяко едно човешко съществуване като израз на свързаността между египетската и древногръцката религиозни системи.
цитирайИбисът е символ на човешката душа и като олицетворението на бог Тот е израз на равновесието в човешкия живот, което бележи всяко едно човешко съществуване като израз на свързаността между египетската и древногръцката религиозни системи.
:))
цитирайНищо българско не видях, всичко е на гръцки език, от гръцката митология!
цитирай
16.
анонимен -
eeMii
24.09.2012 16:51
24.09.2012 16:51
Super e vsicko
цитирайeiiMi thanks be Nivi
цитирайТърсене