Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.09.2011 20:06 - Златните обици на Тракия, свищовското злато и нови златни находки от Несебър
Автор: apollon Категория: Изкуство   
Прочетен: 18004 Коментари: 18 Гласове:
14

Последна промяна: 07.10.2012 13:16

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Цената на тракийското злато открито наскоро от безработен свищовски българин тепърва ще нараства според предстоящите изследвания на възрастта на златото, което би могло да представи съкровището като едно най-ранните тракийски находки. Златните тракийски обици в съкровището представляват най-интересна находка, защото техния дизайн представлява изключително семпъл и изящен модел, който осигурява пълна безопастност при носенето им  и най-важното - няма аналог сред съвременните модели и колекции. За разлика от съвременните жени, дупченето на ушите при тракийките ставало с много по-дебели игли от съвременните. Може би всяка една българска жена би желала да има за себе си подобен тип древен модел обици, изработени от съвременен ювелир. 
Тракийските златни обици държат първенството по богатство и разнообразие на орнаментацията. В самия край на постинга са показа образци от село Дъбене и село Крушаре. Над 2 000 000 Euro е стойността на новооткритото свищовско злато.



image
image

 image


image

Автентични златни обици от Несебър (Месембрия)
image
image
Висулка и обица с пегасен накрайник от Несебър от 3 век преди христа.
Стандартен тип обици от III век
image

Антично златно съкровище от Несебър, иззето от полицията
imageimageimageimageimage

Средновековно златно съкровище от Несебър
imageimage
Тракийски обици от село Крушаре - снимка Ройтерс
image
Тракийски обици от село Дъбене
image
Обици от Ахтополския археологически музей
image
Обици от Видин силно наподобяващи тези от Свищов и Дъбене
image
Обици от Кюстендилско съкровище - 5 в.пр.Хр.
image
Обици от могилата край Исперихово- 2-3 век от новата ера.
image
Бронзова амфора от Исперихово със същата датировка
image


image
Скитска златна обеца, много сходна по стил и изработка с обиците от Врачанско
image
Златни обици от Враца -380-350 BC

image
Златни обици от Несебър във формата на амфора - Бургаски археологически музей
image
Съкровището от Никопол









Гласувай:
14



1. bojo12345 - Този обикновен българин е направил голямо добро за държавата.
22.09.2011 22:20
Ако имахме нормални държавници,които да не се тупат по гърдите с рязане на лентички на нови обекти,чиято стойност е много по-ниска от находката,до сега
трябваше да наградят този истински българин с добра парична сума.
цитирай
2. apollon - Напълно съм съгласен
22.09.2011 22:24
Напълно съм съгласен
цитирай
3. plushok - Напълно съм съгласна.
24.09.2011 12:34
bojo12345 написа:
Ако имахме нормални държавници,които да не се тупат по гърдите с рязане на лентички на нови обекти,чиято стойност е много по-ниска от находката,до сега
трябваше да наградят този истински българин с добра парична сума.
!

И не само това. Благодаря за постинга!
цитирай
4. анонимен - Цената не е 2 млн
24.09.2011 13:09
Интересно кой и защо е решил, че цената му е 2 млн? Аз ще дам 3 млн, ащо се пусне за продан, така че, ако обичате, г-н Даков, корирайте статията си, пишете за цена от 3 млн нагоре, защото мога и да кача, ако се появят конкуренти.

С уважение,
г-н Черепов
цитирай
5. apollon - За жалост не можете да купите арт...
24.09.2011 14:00
За жалост не можете да купите артефактите, защото са собственост на държавата
цитирай
6. apollon - Има още много неразровени могили, ...
24.09.2011 14:18
Има още много неразровени могили, които държавата е отстъпила безвъзмездно на престъпни бандити и от тях може да си купите каквото пожелаете - иманярите са свободните хора на България, често безработни и не могат да бъдат винени, че не притежават историческа култура
цитирай
7. анонимен - Уточнение
24.09.2011 18:18
За съжаление вече няма как да ги купя, но имах предвид, че цената не им е 2 млн, понеже аз по принцип съм готов да дам повече, цената на такива неща се определя от това, кой дава най-много, разбирате ли ме?

С уважение,
г-н Черепов
цитирай
8. apollon - Отлично ви разбирам - радостно е, че ...
24.09.2011 19:42
Отлично ви разбирам - радостно е, че има състоятелни българи, които имат възможност да купуват и съхраняват антики, тъй като те правят по-добре от чуждите агенции Сотбис и Кристи, които крият българския произход на много от находките.
цитирай
9. анонимен - Ако може пак да се включа
25.09.2011 00:12
Повярвайте ми, има доста българи, достатъчно състоятелни, за да купуват иманярски находки, но за съжаление те нямат интерес към такива културно-исторически ценности, което е наистина жалко и голяма загуба за България, защото ако у нас имаше сериозен пазар на такива ценности, почти нищо нямаше да се изнася нелегално в чужбина, а тук щеше да попълва частните колекции и така да бъде каталогизирано, изследвано и т.н.

С уважение,
г-н Черепов
цитирай
10. apollon - мислите логично - по-добре пазар в ...
25.09.2011 00:15
мислите логично - по-добре пазар в страната, отколкото извън нея
цитирай
11. анонимен - Делово предложение
25.09.2011 00:52
Ако ми позволите, бих искал да Ви поканя да разгледате моята колекция, стига да имате интерес, разбира се, като ще се радвам след това да напишете и статия в блога си, със съответният анализ, мисля, че изследовател като Вас ще се справи прекрасно с тази задача.

С уважение
г-н Черепов
цитирай
12. apollon - Бих могъл, но не сте посочил линк - за ...
25.09.2011 01:19
Бих могъл, но не сте посочил линк - за жалост аз не съм състоятелен като вас и не купувам
цитирай
13. shtaparov - "Невероятно",но факт:
27.09.2011 00:25
Тези Тракийски обици от с.Крушаре поразително много напомнят на Българските,а онези от Видин направо са им одрали кожата!
цитирай
14. apollon - Затова съм ги поместил гн Х(Хикс). ...
27.09.2011 00:28
Затова съм ги поместил гн Х(Хикс). Щапатаров
цитирай
15. apollon - Именно това показва, че обиците от ...
27.09.2011 00:30
Именно това показва, че обиците от Видин са римска имитация на раннотракийските
цитирай
16. shtaparov - Много добре!
27.09.2011 00:35
apollon написа:
Затова съм ги поместил гн Х(Хикс). Щапатаров

Не г-н Хикс,а г-н Ангелов,ще рече Щапаров.
цитирай
17. apollon - Или сте Ангелов, или Щапаров. Ви...
27.09.2011 00:36
Или сте Ангелов, или Щапаров. Виждам, че първото име е отпаднало.
цитирай
18. shtaparov - Не е така
27.09.2011 02:15
apollon написа:
Или сте Ангелов, или Щапаров. Виждам, че първото име е отпаднало.

Нищо такова не е отпаднало. На Вас даван ли Ви е ултиматум от сорта на "Или сте Димитър,или сте Аполон"? Това е като да кажат за Тодор Живков "Или е Христов,или е Живков"- разбирате ме,нали? И има ли изобщо друг смисъл в това разискване освен хумористичния??!! Явно,че не. Поздрави.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: apollon
Категория: Изкуство
Прочетен: 14464727
Постинги: 5335
Коментари: 10421
Гласове: 19320
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031