Постинг
01.08.2010 21:56 -
Злото е болест
Автор: apollon
Категория: Изкуство
Прочетен: 5500 Коментари: 11 Гласове:
Последна промяна: 23.02.2012 13:24
Прочетен: 5500 Коментари: 11 Гласове:
6
Последна промяна: 23.02.2012 13:24
Много хора са склонни да приемат формите на злото като природен феномен, тъй като те се проявят реално и редом с добрите форми. Именно за това се налага осъждането на злото като патология. Нужно е също да се даде светлина, че злите хора също страдат като добрите, въпреки, че понякога те сами създават злините, от които са измъчени и това заключение отново се налага, тъй като битува подобно едностранчиво виждане, че злите хора не страдат, а изпитват удоволствие от злините си. Разбира се, има и такова зло. То е известно под феномена "чисто зло" - зло, което не се осъзнава и не се поддава на обяснение, като при него дори липсва акт и на удовлеетворение при извършване на злодеянието. Важното е да не живеем в заблуждението, че злите хора са лишени от страдание - всеки жив човек страда и се радва в стеепените, които са му позволени и които сам той си позволява.
Дискусията в предишния постинг истински ме провокира към тези разсъждения, защото там се прокрадна идеята, че злото е част от нормалната природа. Ето с това няма как да се съглася, защото това не е така. Има зло лишено от съзнание и такова, което има частично съзнание.
Злото в най-голяма степен подлежи на закона на възмездието. То е страдание и за извършителя, и за жертвата, защото и двете страни се намират под знака на неговото въздействие и възмездие. Злото е страдание без вяра, без надежда и без любов - тези три категории се анихилират от него. То ги поглъща и унищожава без да оставя следа от тях. Няма компромис и няма изход от пътя на злото следван в неговата философия. Има загуба, унищожение и пречистване.
Не е редно възхищение или преклонение пред злото, след като следствието от подобно мислене е обричане на небитие. Глупаво е злото да се приема като норма на природата, тъй като злото е изкривен модел на възприемане на света, свързан с унищожение, но злото, което цели пречистване чрез унищожение -феномена на чистото зло, е част от неосъзнаваем феномен. Пред него човек е учуден, както пред смъртта и не може да го възприеме, но е съзнателно непримирим с него.
Много са били опитите на човека да натурализира злото, като той сам се е ограничавал от истината и е прехвърлял съзнанието за вътрешното зло върху природни сили, като това същевременно е и опит да извини в себе си притежанието на злостни импулси, тъй като злото на човека, произлиза и идва от природата. Натуралиизирането на злото е едно наивистично извинение, че човек като отражение на природата може както нея да проявява зло, което да е напълно естествено. Този закон под формата на зъб за зъб, око за око е проклаамиран и узаконен още в Стария Завет, с чийто твърди схващания, света все още не може да се пребори и усвоява по-лесно, отколкото тези в Новия Завет.
Дискусията в предишния постинг истински ме провокира към тези разсъждения, защото там се прокрадна идеята, че злото е част от нормалната природа. Ето с това няма как да се съглася, защото това не е така. Има зло лишено от съзнание и такова, което има частично съзнание.
Злото в най-голяма степен подлежи на закона на възмездието. То е страдание и за извършителя, и за жертвата, защото и двете страни се намират под знака на неговото въздействие и възмездие. Злото е страдание без вяра, без надежда и без любов - тези три категории се анихилират от него. То ги поглъща и унищожава без да оставя следа от тях. Няма компромис и няма изход от пътя на злото следван в неговата философия. Има загуба, унищожение и пречистване.
Не е редно възхищение или преклонение пред злото, след като следствието от подобно мислене е обричане на небитие. Глупаво е злото да се приема като норма на природата, тъй като злото е изкривен модел на възприемане на света, свързан с унищожение, но злото, което цели пречистване чрез унищожение -феномена на чистото зло, е част от неосъзнаваем феномен. Пред него човек е учуден, както пред смъртта и не може да го възприеме, но е съзнателно непримирим с него.
Много са били опитите на човека да натурализира злото, като той сам се е ограничавал от истината и е прехвърлял съзнанието за вътрешното зло върху природни сили, като това същевременно е и опит да извини в себе си притежанието на злостни импулси, тъй като злото на човека, произлиза и идва от природата. Натуралиизирането на злото е едно наивистично извинение, че човек като отражение на природата може както нея да проявява зло, което да е напълно естествено. Този закон под формата на зъб за зъб, око за око е проклаамиран и узаконен още в Стария Завет, с чийто твърди схващания, света все още не може да се пребори и усвоява по-лесно, отколкото тези в Новия Завет.
Следващ постинг
Предишен постинг
1.
анонимен -
9746
02.08.2010 05:57
02.08.2010 05:57
ако наитина имаме "чисто зло",както вие прокламирате,защо тогава винаги казваме "той ми направи мръсно",примерно,а не казваме викога "той ми направи чисто"?
цитирай
2.
анонимен -
9979
02.08.2010 07:06
02.08.2010 07:06
" Ето с това няма как да се съглася, защото това не е така." - това ли е Вашият аргумент?
цитирайЧовешката оценка е такава....
цитирайда - това е
цитирай
5.
анонимен -
....Елица
02.08.2010 12:05
02.08.2010 12:05
"Злото в най-голяма степен подлежи на закона на възмездието"-това някаква прокламация ли е,че на злото трябва да се отговаря с още по-голямо зло?!
За първи път се сблъсквам с понятието "ЧИСТО ЗЛО"-нима злото може да бъде чисто?!
"Злото е страдание без надежда,без вяра,и без любов"-по-скоро злото е това,което причинява страданието и лишава човека от тях...
Интересно тълкуване на злото...поне за мен...
цитирайЗа първи път се сблъсквам с понятието "ЧИСТО ЗЛО"-нима злото може да бъде чисто?!
"Злото е страдание без надежда,без вяра,и без любов"-по-скоро злото е това,което причинява страданието и лишава човека от тях...
Интересно тълкуване на злото...поне за мен...
радвам се, че ти е интересно Елица - що не вземеш да се регистрираш :)
цитирай
7.
анонимен -
....Елица
02.08.2010 12:16
02.08.2010 12:16
Имам си своите основания за това-женска интуиция-старая се да се предпазвам от злото и демоните,витаещи около мен,-или тези,живеещи в мен-знам ли..
цитирайдобра стратегия - не оспорвам
цитирайзначи доколкото разбирам стремежа ти е опазването ти от външните и вътрешните демони - чудесно правиш - пазене му е майката, защото който действа с превенция, само той се задържа на ниво и плува на повърхността
цитирай
10.
анонимен -
"Злото е страдание без над...
16.03.2012 16:23
16.03.2012 16:23
"Злото е страдание без надежда,без вяра,и без любов"-по-скоро злото е това,което причинява страданието и лишава човека от тях...
Може би това зло може да бъде преборено но с цената на всичко
мен " злото " ме пребори може би не бях готов за него да се боря него, но сега
да аз загубих много и сега питам се аз какво следва дали ще има нови страдания но за добро чел съм че човек има достатъчно мозъчни клетки за да замести загубените и да изживее останалия му живот пълноценно
според мен това зависи от детството и реалността в която се намира всеки
цитирайМоже би това зло може да бъде преборено но с цената на всичко
мен " злото " ме пребори може би не бях готов за него да се боря него, но сега
да аз загубих много и сега питам се аз какво следва дали ще има нови страдания но за добро чел съм че човек има достатъчно мозъчни клетки за да замести загубените и да изживее останалия му живот пълноценно
според мен това зависи от детството и реалността в която се намира всеки
ако желанието да си болен надвива, отдаваш се на злото
по този повод не мога нищо да добавя към казаното освен препоръката за филма Скрито лице - то действа отрезвяващо -единствено любовта може да лекува злота
цитирайпо този повод не мога нищо да добавя към казаното освен препоръката за филма Скрито лице - то действа отрезвяващо -единствено любовта може да лекува злота
12.
анонимен -
напълно съм съгласен
16.03.2012 21:09
16.03.2012 21:09
напълно съм съгласен
цитирайТърсене