Постинг
16.03.2010 14:09 -
Глаголицата и "знакът на небето" при българите в едно философско единство
Автор: apollon
Категория: Изкуство
Прочетен: 3039 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 16.03.2010 15:20
Прочетен: 3039 Коментари: 0 Гласове:
5
Последна промяна: 16.03.2010 15:20
Димитър Георгиев- Даков
Напълно точно е съответствието между знака на небето, представян понякога и като знак на Тангра, а в други случаи и като знак на рода Дуло със обърнатия знак на буквата А в глаголицата . Прилика има и със знака на небето и буквата "ща" в кирилицата - .
Както знаем всяка буква в глаголическата и кирилическата азбука съответства на опрелена символна философия.
Разгадаването на смисъла в знака е достатъчно за символната философия на буквата. Семантичното разгадаване на знака на небето е "искам да стигна и докосна небето", "да достигна и докосна мъдростта", "да бъда в небето". Буквата а, която се назовава като "азъ" е обърнат знак на небето. Семантично-символичния превод на знака е "Аз съм закона на небето, приет от мен и живея далеч от небето тук на земята, но желая да бъда в небето".
Така първият звук на тази азбука, на която пише половината Европа, означава буквата А като "личност", носеща небето в себе си, но обърната към земята и пребиваваща в нея.
С това сравнение ние можем да видим, как значението и живота на символите е огромно в едно двуяко взаимодействие - символи живеят чрез живите, но и живите живеят чрез символите.
Ако можехме да имаме на разположение цялата закодирана философия на азбуките като глаголицата и кирилицата, колко ли по-мъдри бихме могли да бъдем, колко ли по-човечни, живи и съвършенни.
Напълно точно е съответствието между знака на небето, представян понякога и като знак на Тангра, а в други случаи и като знак на рода Дуло със обърнатия знак на буквата А в глаголицата . Прилика има и със знака на небето и буквата "ща" в кирилицата - .
Както знаем всяка буква в глаголическата и кирилическата азбука съответства на опрелена символна философия.
Разгадаването на смисъла в знака е достатъчно за символната философия на буквата. Семантичното разгадаване на знака на небето е "искам да стигна и докосна небето", "да достигна и докосна мъдростта", "да бъда в небето". Буквата а, която се назовава като "азъ" е обърнат знак на небето. Семантично-символичния превод на знака е "Аз съм закона на небето, приет от мен и живея далеч от небето тук на земята, но желая да бъда в небето".
Така първият звук на тази азбука, на която пише половината Европа, означава буквата А като "личност", носеща небето в себе си, но обърната към земята и пребиваваща в нея.
С това сравнение ние можем да видим, как значението и живота на символите е огромно в едно двуяко взаимодействие - символи живеят чрез живите, но и живите живеят чрез символите.
Ако можехме да имаме на разположение цялата закодирана философия на азбуките като глаголицата и кирилицата, колко ли по-мъдри бихме могли да бъдем, колко ли по-човечни, живи и съвършенни.
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене