Постинг
21.02.2010 00:39 -
Резултати от модела за психодиагностика при подбор и оценяване на персонал (II част)
Модели за психодиагностика при подбор и оценяване на персонал. Оценяване на емоционалната интелигентност на двама подходящи кандидати за висш персонал във високоспециализирана компания за криобиология.
Фирмата Х, наета от компанията Криобиолоджист за селекцията на персонал е изготвила специално за целта въпросник за тестване емоционалната интелигентност на кандидатите в специфичната сфера на тяхната работа.
T1-54 – Модул за самоконтрол
Т1-74 – Модул за самопознание
Т1-102 – Модул за мотивация
Т1-128 – Модул за емпатия
Т1-154 – Модул за социални умения
Модулите са подбрани от фирма Х от „Професионални тестове за емоционална интелигентност“ от авторите Робърт Ууд и Хари Толи на издателство Локус, 2007, София - номера след Т1 показва номера на страницата в тестовия сборник.
Таблица 1 за визуализиране на резултатите от степените на емоционалната интелигентност на тримата кандидати. Отговорите А, B и C се отчитат като 2 точки при висока степен на интелигентност, 1 т. При средна а при ниска получават числен израз 0. С римски цифри са показани колоните с резултати на отделните кандидати – трима на брой.
Само кандидат I показва съществено различие от останалите с общ сбор 52, но този резултат е близък до резултата на втория кандидат с общ резултат 46. Фирма Х за подбор на персонала предлага на компанията поръчител кандидатът с най-голям брой точки от тестуването.
ЛИТЕРАТУРА
Фирмата Х, наета от компанията Криобиолоджист за селекцията на персонал е изготвила специално за целта въпросник за тестване емоционалната интелигентност на кандидатите в специфичната сфера на тяхната работа.
T1-54 – Модул за самоконтрол
Т1-74 – Модул за самопознание
Т1-102 – Модул за мотивация
Т1-128 – Модул за емпатия
Т1-154 – Модул за социални умения
Модулите са подбрани от фирма Х от „Професионални тестове за емоционална интелигентност“ от авторите Робърт Ууд и Хари Толи на издателство Локус, 2007, София - номера след Т1 показва номера на страницата в тестовия сборник.
Таблица 1 за визуализиране на резултатите от степените на емоционалната интелигентност на тримата кандидати. Отговорите А, B и C се отчитат като 2 точки при висока степен на интелигентност, 1 т. При средна а при ниска получават числен израз 0. С римски цифри са показани колоните с резултати на отделните кандидати – трима на брой.
T1-54 -ЕИ | I-висока | I-ниска | I-средна | II-висока | II-ниска | II-средна | III-висока | III-ниска | III-средна |
1 | B | B | A | ||||||
2 | B | B | B | ||||||
3 | C | C | A | ||||||
4 | B | A | B | ||||||
5 | C | C | C | ||||||
6 | C | C | A | ||||||
Самоконт. | 8 | 2 | 6 | 2 | 6 | ||||
T1-74 ЕИ | |||||||||
1 | A | C | A | ||||||
2 | A | A | C | ||||||
3 | A | A | B | ||||||
4 | B | B | C | ||||||
5 | B | B | B | ||||||
6 | A | C | A | ||||||
Самопозн. | 10 | 1 | 10 | 4 | 4 | ||||
Т1-102 ЕИ | |||||||||
1 | A | A | A | ||||||
2 | B | A | C | ||||||
3 | B | C | C | ||||||
4 | C | C | C | ||||||
5 | C | B | C | ||||||
6 | B | B | B | ||||||
мотивация | 8 | 1 | 6 | 3 | 6 | 3 | |||
Т1-128 ЕИ | |||||||||
1 | C | C | B | ||||||
2 | A | A | B | ||||||
3 | A | A | C | ||||||
4 | B | B | A | ||||||
5 | A | A | A | ||||||
6 | A | B | B | ||||||
Eмпатия | 8 | 2 | 10 | 1 | 4 | 3 | |||
Т1-154 ЕИ | |||||||||
1 | B | C | A | ||||||
2 | B | A | C | ||||||
3 | A | A | C | ||||||
4 | B | B | A | ||||||
5 | B | C | C | ||||||
6 | B | B | B | ||||||
Соц.умения | 12 | 6 | 2 | 2 | |||||
резултат | 46 | 6 | 38 | 8 | 22 | 10 |
Само кандидат I показва съществено различие от останалите с общ сбор 52, но този резултат е близък до резултата на втория кандидат с общ резултат 46. Фирма Х за подбор на персонала предлага на компанията поръчител кандидатът с най-голям брой точки от тестуването.
ЛИТЕРАТУРА
- ↑ 1,0 1,1 Bar-On, R. (2006). The Bar-On model of emotional-social intelligence (ESI). Psicothema, 18 , supl., 13-25.
- ↑ Thorndike, R.K. (1920). "Intelligence and Its Uses", Harper"s Magazine 140, 227-335.
- ↑ Gardner, H. (1983). Frames of mind. New York: Basic Books.
- ↑ Smith, M. K. (2002) "Howard Gardner and multiple intelligences", the encyclopedia of informal education, Downloaded from http://www.infed.org/thinkers/gardner.htm on October 31, 2005.
- ↑ Payne, W.L. (1983/1986). A study of emotion: developing emotional intelligence; self integration; relating to fear, pain and desire. Dissertation Abstracts International, 47, p. 203A. (University microfilms No. AAC 8605928)
- ↑ Feldman-Barrett, L., & Salovey, P. (eds.). (2002). The wisdom in feeling: psychological processes in emotional intelligence. New York: Guilford Press.
- ↑ Goleman, D. (1995). Emotional intelligence. New York: Bantam Books
- Герганов, Е. (1994). Диагностика на психичното развитие. С., Наука и изкуство
- Робърт Ууд, Хари Толи. 2007. „Професионални тестове за емоционална интелигентност“. Издателство Локус, 2007, София
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене