Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.12.2009 14:25 - Развитие на "Аз"-идентификацията в детска възраст
Автор: apollon Категория: Изкуство   
Прочетен: 840 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 11.12.2009 14:48


Все още няма сигурно доказана теория за развитие на аз-идентификацията в ранната детска възраст. Предполага се че външните събития, които атакуват детето в средата му, въздействат върху заложените в него съзнателни потенциали, които с натрупване, развиват у детето разлика, че всички неща, които то прави и му се случват са независими и се случват на него самото. Растежът на аз-идентификацията се случва успоредно с нарастването на незавимисимостта и възможността на детето да изпълнява самостоятелни задачи. При едни възпитателни модели, това е позволено на детето, в други не. От този възпитателен избор зависи колко дълго детето ще остане във фазата на инфантилизацията. Спирането на инициативата и самостоятелното реагиране на детето, затруднява както процесите на аз-идентификацията, така и процесът на отделяне от идентифициращия родител с нарастване на времето за стадия на инфантилно развитие.
Съзнателното прерабоватване на независимите външни стимули, които въздействат конкретно върху детето не са водещи в процеса на аз-идентификацията в ранната детска възраст. По-силно въздействие има влиянието на идентифициращия родител.
Модулът в който детето открива желанията си различни от тези на околните и найвече от тези на аз-родителя, свръзан с осъщевяване на натрупване и запаметяване на независимите събития, отключва у детето разграничаването на "аз" от "то", който е плавен и закономерен процес. В тази ранима фаза, появата на грешки във възпитателния модел, травми, неудоволствени идживявания и наличието на фон за ранен детски невротизъм биха могли да забавят и ретардират значително фазата на преминаване от "то" в "аз". Точно такива ретардирани модели на преминаване на то в аз виждаме при институционализираните деца.




Тагове:   възраст,


Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: apollon
Категория: Изкуство
Прочетен: 14464684
Постинги: 5335
Коментари: 10421
Гласове: 19320
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031