Постинг
18.11.2009 23:47 -
Произход на името на село Устина
Автор: apollon
Категория: Изкуство
Прочетен: 4595 Коментари: 5 Гласове:
Последна промяна: 19.11.2009 12:46
Прочетен: 4595 Коментари: 5 Гласове:
3
Последна промяна: 19.11.2009 12:46
Името на село Устина, буквално се превежда като "истина". Селото е кръстено на Света Юстина - крепостта, която император Юстиниан строи в чест на светицата, чието име носи той самия.
Трябва обаче да уточним, че Устина не е наследник на селището Бесапара, тъй като това е бил тракийски град, в който в последствие е романизиран, а също така около селището Устина няма почти никакви останали следи от тракийски могили и гробници. Учените погрешно смятат, че постройките и църквите в равнината в близост до язовира край село Устина е част от селището на Бесапара. Това всъщност са били постройките на екзокастриците, с чиято помощ се е поддържала крепостта. Освен това в тези постройки са били издигнати и три църква, а е необяснимо тракийския град да бъде осеян със църкви, след като именно Червената зърква е служела за покръстването на траките от Предродопското праниние. Всъщност в Червената църква под римска принуда са били покръствани непокорните траки, като вероятно перестиците са били най-непокорните сред тях. Тъй като в историческите реалии насилието поражда насилие и самото то не постига нищо, очевидно насилието на волята винаги има своето обратно действие с цел възстановяване на равновесието.
Както вече аз лично като изследващ пряко Бесапарските хълмове съм изказвал хипотезата за Бесапара, нейното поселище е било разделено на два града свързани помежду си. С други думи налице са Бесапара I и Бесапара II. Първата е разположена в равнинна котловина, разположена между Аланчал Синитевски И главинишки ридове. Тракийските могили на Бесапара I лежат върху върховете на Аланчал и в низинните могили на Главинишкото поле. Бесапара II се локализира в Испериховската котловина, изградена от Новоселско-Кричимския рид, Синитевския рид и рида Бабата и на изток и от Аланчал. Тракийските могили на този втори град са разположени в пространството между ридовете на Текира и Ново село и в самото Испериховско поле, в чийто център се намира село Исперихово. Бесапара III не може да е било поселението на мястото на днешното село Пастуша, където се намира и Червената църква. Бесапара има специфична локализация, но тази теза е напълно абсурдна, тъй като нито реката Въча, нито околния релеф не създават никаква защита на града.
Трябва обаче да уточним, че Устина не е наследник на селището Бесапара, тъй като това е бил тракийски град, в който в последствие е романизиран, а също така около селището Устина няма почти никакви останали следи от тракийски могили и гробници. Учените погрешно смятат, че постройките и църквите в равнината в близост до язовира край село Устина е част от селището на Бесапара. Това всъщност са били постройките на екзокастриците, с чиято помощ се е поддържала крепостта. Освен това в тези постройки са били издигнати и три църква, а е необяснимо тракийския град да бъде осеян със църкви, след като именно Червената зърква е служела за покръстването на траките от Предродопското праниние. Всъщност в Червената църква под римска принуда са били покръствани непокорните траки, като вероятно перестиците са били най-непокорните сред тях. Тъй като в историческите реалии насилието поражда насилие и самото то не постига нищо, очевидно насилието на волята винаги има своето обратно действие с цел възстановяване на равновесието.
Както вече аз лично като изследващ пряко Бесапарските хълмове съм изказвал хипотезата за Бесапара, нейното поселище е било разделено на два града свързани помежду си. С други думи налице са Бесапара I и Бесапара II. Първата е разположена в равнинна котловина, разположена между Аланчал Синитевски И главинишки ридове. Тракийските могили на Бесапара I лежат върху върховете на Аланчал и в низинните могили на Главинишкото поле. Бесапара II се локализира в Испериховската котловина, изградена от Новоселско-Кричимския рид, Синитевския рид и рида Бабата и на изток и от Аланчал. Тракийските могили на този втори град са разположени в пространството между ридовете на Текира и Ново село и в самото Испериховско поле, в чийто център се намира село Исперихово. Бесапара III не може да е било поселението на мястото на днешното село Пастуша, където се намира и Червената църква. Бесапара има специфична локализация, но тази теза е напълно абсурдна, тъй като нито реката Въча, нито околния релеф не създават никаква защита на града.
На кого пречат славяните? Опасната мисте...
ЧИСТАЯ ДЕВО, ВЛАДИЧИЦЕ
ОГРОМНО СЕМЕЙСТВО ПРАКТИКУВА ИНЦЕСТ
ЧИСТАЯ ДЕВО, ВЛАДИЧИЦЕ
ОГРОМНО СЕМЕЙСТВО ПРАКТИКУВА ИНЦЕСТ
Следващ постинг
Предишен постинг
http://www.numizma.com/magazine/2009/11/17/rrrcrrr-rrrrrrrrrr-rr-rrrrrcr/
цитирай
2.
анонимен -
за името Устина
12.03.2011 09:45
12.03.2011 09:45
Интересно, защо местните хора имат съвсем различна история а заселването на селото и името му?
цитирай
3.
анонимен -
Устина
12.03.2011 09:48
12.03.2011 09:48
След като ще чака одобрение , значи трябва да отговаря на нечий възглед и мислене. За какво са ви коментари ако не приемате различно мислещите?Ех, Българио, Българио!
цитирайselishteto e bilo predstaweno pyrwona4àlno ot wizantijska krepost
цитирай4akame washata speshna wersia
цитирайТърсене