Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.11.2009 14:09 - Как дивана на дядо може да те направи по-богат от всяко друго имане
Автор: apollon Категория: Изкуство   
Прочетен: 7552 Коментари: 11 Гласове:
3

Последна промяна: 19.12.2009 01:40


Авторска статия на Димитър Георгиев - Даков

Този разказ не е за личностната себереализация и себеактуализация. Този разказ е опит да бъде остойностен колосалния стремеж на старото поколение, да пренесе частица от себе си в своето лично поколение. Това въздействие е толкова голямо и толкова богато, че разкрива огромното свещенодействие и безгранична любов между между дядо и внук или внучка, както и между баба и нейните внуци. Забележително е, че великите баби и дядовци не оставят на децата си иманета - те оставят готови формули от по две три думички, чийто подбор е така колосален и въздействащ, че внука сам желае да следва тази житейска формула - от нея се богатее много повече, от което и да е друго материално богатство. И за потвърдя думите си, ще ви докажа реалността на това явления с най-прочутото семейство - фамилията Фройд. 
Дядото - Зигмунд Фройд цял живот провежда своите филантропски, но често пъти критикувани като жестоки и разголващи човешката душевност експерименти. Освен безценното книжно и мисловно богатство, което дядото оставя като пряко наследство на малкия Люсиен Фройд, освен наследените безброй таланти, дядото му оставя спомените за работния диван, чрез който днес внука Люсиен е най-скъпо жив художник на планетата. Ето това е сакралната връзка между един дядо и един внук. Ще попитате как точно е забогатял внука? Никой не знае точно. Просто един седнал и нарисувал дивана на дядо си, върху който изобразил най-спокойната пациентка на света, като ние не знаем дали художника я е виждал действително върху дивана на дядо си или плод на неговото въображение. Всъщност художника постига чрез средствата на изобразителното изкуство някои от идеите на своя велик баща Зигмунд Фройд по един блестящ начин, който ще ви покажа след малко. Той рисува платно в което спокойствието, съчетано със съблазънта в едни гротекси форми и измерения, които обааче не ни шокират, с което картината се превръща в един същински психоаналитичен сюжет.
Ето на вашето внимание и платното на художника оценено за 30 000 000.
image

Всеки би си задал въпроса за какво сънува тази жена, която спи невъобразимо спокойно. И защо след като отделните части на това корполентно тяло с така гротескни, сглобени в една обща визия и представа, те не ни отблъскват, а напротив вдъхват от това вътрешно спокойствие на спящата жена. Едно от обясненията е, че не тя смущава покоя на наблюдателя, а именно ние сме тези, които създаваме инвазията в нейния безгрижен свят. И независимо, че дамата е напълно разголена, това не ни отвращава. В богатството на формите нашето зрение и представи, асоциации и фиксационни модели са наситени, вместо ощетени. ние сякаш се чувстваме виновни, чекато наблюдатели смущаваме този идиличен свят. А ще попитате защо художникът трябва да ни е представя гола - ами това е творческа исскренност, точно с това картината е ценна, а също и от факта, че в съня си всеки разголва сам себе си. Спящият човек е уязвим от околния свят, от сънищата си, от своите фантазми и хипнотични халюцинации. Тук този модел на класическия спящ образ е обърнат - на фона на разголеното тяло и на уязвимата човешка природа, дамата ни изненадва със спокойствие. Подобен изобразителен феномен в едно тревожно общество като съвременното, както виждате се котира добре - 30 000 000, картина очевидно действа терапевтично. Тук идва и подсъзнателното внушение, противно на слабеещата мода, че всяко спокойствие носи след себе си обилното нахранване, дебелите, внушаващи спокойствие форми, противно и напук на всички обществени нагласи, тъй като пълните хора най-добре знаят как да се харесат, а слабите не знаят дори и този начин в своята слаботелесност. 
И накрая чисто детайлно най-много ме впечатлява изображението на лицето, което при силно охранване подчертава профилния диагонал маркиран от Art. facialis.  Именно този изобразителен детайл създава у пълните хора внушението за достолепие, което още веднъж ни кара ние да се суетим и да сме леко притеснени пред достолепието, спокойствието и вътрешната увереност на образа. 

Няма друг подобно диванно семейство, което да издига в култ дивана. Всъщност не само фройд - цялото човечество обожава стоенето и спането на дивана. Всички кесари, василевси, везири и султани са го намирали за комфортна украса и удобство на дните си. И сега ми хрумва една мисъл, когато погледна дивана на Зигмунд  Фройд - не е ли той реална възстановка и връщане във вътреутробния стадий на човека. Притиснат от три страни със своите облегалки дивана е най-сигурния обект - той е символ на стоицизъм, символ на отмора, символ на сигурност, еманация на спокойствието. какво по-добро средство за Зигмунд от това да прави своите сеанси на диван, да създаде от него орган на труда, сякаш става дума за едно вълшебство и величие на мисловността и на мислителя, защото оказва се, че с помощта на дивана, който съчетава както възможността за почивка, така за продължителна отмора, а така също и за сън, човек може най-добре да се отпусне и да разсъждава. Ето защо ви представям прословутият и световноизвестен диван на Зигмунд Фройд.


image



Снимката е малко лоша, но вижте как развитието на една проста и на-пръв поглед примитивно-предметна тема за дивана, преминавайки през родовите поколения на фамилия Фройд ще донесе печалба от 30 милиона долара на най-скъпо продавания жив художник на света - внука на Фройд. Четете в следващия постинг - снимката не позволява да се пише по нататък.






 






дядото
image


внука
image
image
Автопортрет на Внука
image
image


Тагове:   дядо,   как,   може,   Направи,   имане,


Гласувай:
3



1. анонимен - divanat e edno uutno gnezdenze, ...
15.11.2009 18:20
divanat e edno uutno gnezdenze,koeto siakash ni pazi i naistina dava spokoistvie i sigurnost-vinagi sam sreshtala trudnosti, za da obesnia zashto go predpochitam pred edna ogromna i luksozna spalnia,nezashitena ot mishto,vsiavashta mraz s razmerite i luksa si.A kartinata e bezsporno shediovar,no tova samo poznavachite na izkustvoto mogat da go ozeniat.
цитирай
2. zelenika - Много хубава ода за дивана
16.11.2009 11:45
А картината е доказателство, че ако получиш в наследство от дядо си освен диван и гените му няма значение дали ще дършиш в ръка перо или четка.
Мисля, че внукът е виждал тази жена многократно при дядо си. Разбира се по онова време тя е била будна и облечена. Не познавайки голото женско тяло дори в идеални форми още тогава се чудел как ли изглежда съблечена и когато пораснал задоволил това си любопитсво. Така задоволил и нашето. Наблюдавал я дълго и внимателно, за което говори точния рисунък и това, че жената е заспала. Защото, когато започнал картината тя гледала. Сега гледаме ние една обикновенна жена, с изгорели от слънцето ръце и деколте, която не ни натрапва голотата си, не лежи в предизвикателна поза с очи вперени в зрителя, а просто спи. На един великолепен диван, няма съмнение по въпроса.
цитирай
3. apollon - Аз мисля точно обратното в първата ...
16.11.2009 13:02
Аз мисля точно обратното в първата част на твоя коментар и мисля точно като теб точно от средата на коментара ти - и аз не знам защо - обясни си те - ще си обясня и аз
цитирай
4. zelenika - ДНК помни повече, отколкото индивида
16.11.2009 15:18
Не мисля, че някой да ти даде идея е достатъчно. Необходимото, но не достатъчно условие. Нямаш ли го наблюдателния поглед към света, способността да анализираш, умението да намираш верния път, желанието да работиш до край. Повечето от тази умения се наследяват.
Тук се сещам за две разменени поздравителни писма. Айнщайн написал на Чаплин : Филмът ви е разбираем за всички в света и Вие несъмнено ще станете велик човек", на което Чаплин отговорил "Аз се възхищавам на Вас още повече, вашата Теория на относителността никъде по света не разбира, а Вие все пак станахте велик".
Модели за великолепни произведения има много, защо тогава толкова трудно се раждат нови творци? Същото важи и за откритията. Защото зависи не от броя на падналите по главите ни ябълки, а от главите, които са пострадали.



цитирай
5. apollon - Много добре разбирам твоята насока ...
16.11.2009 15:34
Много добре разбирам твоята насока на разсъждения - дядото дава не само готовия опит на внук, но и своите таланти, барабар в комплекта и с ДНК.
Но аз нарочно те отстранявам от погледа ти за ДНК. В случая не само той е важен, в случая не само ДНК пренася информацията, а наследените готови социални формули, които се пренасят по една невидима, неуловима ДНК, много по-финна и по уязвима.
Защо казвам, че ДНК е по добре да се изключи. Защото тя е субстанциална, тя присъства в релацията дядо-внук и не е нужно да бъде повдигана. Но въпросът за социалното предаване на опита вече е една напълно невидима и податлива само на свободната воля идея. За нея първо и най-важно условие е желанието на дядото . Той е носителя, той е и предавателя. Внукът, ако не е припознат или доведен, също трябва да има в готовност за развитие съзнанието на дадо си - с други думи той е най-добрия избор на дядото за развитието на собствените му идеи - внука и никой друг . И тай-като внукът е гол охлюв върху гола нива, за да придаде цялата си сила на детето си, което дядото вижда още по-ясно през едно поколение, внука бива снабден от дядо си с бронята на неговия социален опит. Внукът е изораната и собствена нива, готова и акцептабилна за социалния посев на дядото. Но дядото, а не внукът контролира, води и реализира целия този процес. Внукът ползва наготово. Така че тук никой не спори за кооперацията между биологичната и социалната ДНК. Но те не са безусловно свързани и взаимозависими. Едната се реализира в 50 до 90 %, а втората само в един 1-2% от случаите със живите хора.
цитирай
6. zelenika - Струва ми се малко се отклонихме от темата
17.11.2009 09:44
А именно - дивана. Мисля, че и аз схванах твоята насока. Но да видим дали е приложима за произволен дядо и внук. За да стане правило. Ето например друг творец Пикасо.
Още когато Пабло бил малък получил от дядо си подарък комплект триъгълници и калейдоскоп. Както и насоки как да го ползва, да наблюдава през него подобно на бинокъл прозореца на съседското момиче. Видените картини оставили трайни спомени и когато пораснал той ги нарисувал. Така се родил кубизма.
Но дали освен съвети е получил и семейната ценност дивана? Свидетели потвърждават, че са виждали диван в ателието, но след като моделите започнали да протестират, че кубовете по него ги убивали Пикасо започнал да използва и фотьойли. Розови или сини в зависимост от настроението.
цитирай
7. apollon - ние двамата с теб и другите с нас не ...
17.11.2009 12:29
ние двамата с теб и другите с нас не можем да останем на предметното равнище на един диван - той беше само един отскок, трамплин, до който и чрез който да се доберем до една така лесно забравена социална ДНК на богатството.
цитирай
8. zelenika - Оглеждам се, но други не виждам
17.11.2009 14:47
Май сме само двама на дивана
цитирай
9. apollon - двойствеността е проблем
17.11.2009 15:03
двойствеността е проблем
цитирай
10. анонимен - angel
13.01.2010 18:59
razbora beshe soc...s klaudia shifar moge da bade vseci .....a tazi gena moge da bade me4ta samo na froid
цитирай
11. zelenika - Това е картина
14.01.2010 09:22
Не е конкурс за женска красота
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: apollon
Категория: Изкуство
Прочетен: 14470445
Постинги: 5335
Коментари: 10421
Гласове: 19320
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031