Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.11.2009 15:17 - Менюто на градските врани през лето 2009, ден трети ноември
Автор: apollon Категория: Изкуство   
Прочетен: 3425 Коментари: 1 Гласове:
2

Последна промяна: 03.11.2009 16:37


Забързан по задачи, колата ми успя да доксне пърмите снежинки на пловдивското поле. Почувствах се някак тържествено пред този чист жест на природата и слязох от нея, за да бъда докоснат от ръцете на студа. Първите снежинки, пълвия сняг за тази година - няма как феномена да не е интимно преживяване за мен, особено когато искам да проникна зад обичайните хорски тревоги, зад студа, зад смъртта, за снега и зимата, пленен от изчистващата сила на света. 
Докато вървях и чувствах как ледени снежинки ме галят по лицето виждах и пейзажа пред открилите се пространства пред мен. Излязъл в покрайните на едни огромен градски парк в Пловдив, аз можех да видя билата на Родопите и Рила и да се почувствам приятно от отварящата панорама на фона на ежеминутното зачестяване на падащи снежинки - в началото съвсем редки, после по-чести, докато изведнъж склоновете на Родопите и Рила се загубиха внезапно.
Изведнъж със секването на пейзажа, звуците на една време ме приземиха и аз останах смаян, когато след като се доближих тя излетна на съседно дърво и премести един орех от клюна в сръчните си крака и с клюн започна да го почуква с неумолимата гладна надежда да го отвори. Неуспя, аз бях досадника на нейния обяд. Трябваше й спокойствие, повече усърдие, за което грижа имаше празния й стомах и усамотение, за да с отдаде изцяло на ореха. Веднага тогава си приропних измислената басня с лисицата, сиренцето и врана. Измислена е защото нито враните, нито лисиците ядат сирене. Това още повече ме натъжи, защото покрай толкова многото равдиви неща около нас, дори и басните, с които хората се стремят да се научат на повече мъдрост всъщност понякога са изфабрикувани, измислени и нагласени от слугинство към блестящата фабула. Тези лъжи бяха отнели присъствието на ореха в баснята и той бе детрониран от сиренето, което и до ден днешен звучи нелепо.
Може би и тогава когато баснята е писана, и сега, погълнат от собствените си плоблеми, човекът не се  интересува от менюто на враната. Няма как това да не е довело до заместването на ореха с нелепата история за сиренето. Този пихтиест продукт би изпадал на множество парчета от клюна на врана, но кой да се сети, че даж и басните, съжетите имат нужда от правдоподобие.


Врана с кестен

image

Врана с орех в краката си
image






Тагове:   ноември,


Гласувай:
2



1. cafene - Много добра статия!
03.11.2009 15:35
БЛАГОДАРЯ!

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: apollon
Категория: Изкуство
Прочетен: 14430760
Постинги: 5334
Коментари: 10421
Гласове: 19316
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031