Постинг
14.10.2009 21:12 -
Предполагаемата златна корона на тракийския цар Керсеблепт
Автор: apollon
Категория: Изкуство
Прочетен: 4171 Коментари: 4 Гласове:
Последна промяна: 15.10.2009 16:07
Прочетен: 4171 Коментари: 4 Гласове:
3
Последна промяна: 15.10.2009 16:07
Тъй като България не показва археологическата си съкровищница на българите, се налага такива като мен да ви я показват.
Изумителна е технологичното ноухау на изработката и невероятната пластичност, създаваща елемент на ефирност и царско достолепие. Короната очевидно е елемент на царска окраса при специални церемонии иточно стилизирано копие на маслинени клонки, съединени в двата си края. Удивлява крехкостта на материала съчетана с изключителната простота на изработката на фона на високото увелирно майсторство. Венците от лавър или маслина са били честа практика в окрасата при обществени церемонии като състезания и игри, което очевидно показва, че царя е бил добър спортист - задължително занимание за тракийските царе. Златните листа забележително наподобяват формата и пластиката на съвременните маслинови клонки, което говори за високата степен на реалистичност в тракийското ювелирно изкуство. Такъв реализъм се наблюдава и сред всеки един детайл на съдовете от Панагюрското златно съкровище.
Особено впечатляващ е ефектът на царското украшение спрямо светлинното му отражение. Възходящото разположение на листите в изразена последователност създава светлинно-бляскаво отражение, което на фона на дневна светлина при открити церемонии очертава още по-силно сетивното внимание към носещия златния венец - корона.
Изумителна е технологичното ноухау на изработката и невероятната пластичност, създаваща елемент на ефирност и царско достолепие. Короната очевидно е елемент на царска окраса при специални церемонии иточно стилизирано копие на маслинени клонки, съединени в двата си края. Удивлява крехкостта на материала съчетана с изключителната простота на изработката на фона на високото увелирно майсторство. Венците от лавър или маслина са били честа практика в окрасата при обществени церемонии като състезания и игри, което очевидно показва, че царя е бил добър спортист - задължително занимание за тракийските царе. Златните листа забележително наподобяват формата и пластиката на съвременните маслинови клонки, което говори за високата степен на реалистичност в тракийското ювелирно изкуство. Такъв реализъм се наблюдава и сред всеки един детайл на съдовете от Панагюрското златно съкровище.
Особено впечатляващ е ефектът на царското украшение спрямо светлинното му отражение. Възходящото разположение на листите в изразена последователност създава светлинно-бляскаво отражение, което на фона на дневна светлина при открити церемонии очертава още по-силно сетивното внимание към носещия златния венец - корона.
" ЦАР СОЛОМОН " е ИНЖЕНЕРИНГ
"Христолюбивия" Цар Симеон, и ...
Богомилският град Акрувиум по времето на...
"Христолюбивия" Цар Симеон, и ...
Богомилският град Акрувиум по времето на...
Търсене