Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.05.2008 14:29 - МОЛИТВА
Автор: apollon Категория: Изкуство   
Прочетен: 1735 Коментари: 1 Гласове:
0

Последна промяна: 31.05.2008 23:08


МОЛИТВА 

Аз не помня, аз не съм видял

минаха ли моите години?

Ти не ме оставяй да загина,

господи, преди да съм живял!

 

Изведи ме вън от всяка сложност,

научи ме пак на простота:

да отдавам сетния петак

от сърце на срещнатия просек.

 

Да усещам своя радостта

на невинното дете, което

първите снежинки от небето

събира със отворена уста.

 

И без свян да мога да говоря

с простите на прост неук език...

Научи ме, господи велик,

да живея като всички хора.


Автор: Атанас Даалчев

Една от най- живите и чувствени творби на Далчев - характерно за неговата словесност е ампутирането й от чувства - затова повечето му анализатори за склонни да мислят че той е най-ефектния диалобист-поет - най-изтъкнатия и световно-признат творец на диаболическа поезия в света - но липсата на чувства при него не е каприз или импозантна мода - по скоро е луд, краен стремеж към изчистените форми, към лаконичността, към сведената до елементаризъм простота - само тук при пиетата му към бога - той проявява човешките си чувства - не просто слабост на поета, а единствената му лична изповед в цялото му творчество - то е защото навярно веруюто на твореца е, че творчеството стои далеч и високо над личната изповед - може би затова автора не си позволява почти никъде лични теми в творчеството си - израз на мъжеството да се изчисти творенето от личното присъствие - характерен натюрел и стил на самобитния Далчев - моят любим поет. 

Няма друга поезия написана по такъв безстрастен начин - любимия поет на Далчев е Ботев - давам го за паралел - когато пише Ботев изгаря - когато пише далчев тлее бавно като свещ спокойна - емоцията в стиха на Далчев блещука и е почти криптична.
Далчев е по природа пестелив на показност, помпозност и демонстративна емоционалност - в него емоцията е обработена и филирана до бледа сянка - което подсилва присъствието й в стиха - а и с годините намалената борбеност притъпява черпещите енергия безсмислени емоции - неговия свят е насочен да описва душата на материалните неща и чрез човешките рефлексии върху тях да рисува човешките емоции - подобен иносказателен размах няма никъде другаде в световното творчество.



Тагове:   молитва,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - obojavam
31.05.2008 18:14
Dal4ev! Za men toi e nedostijim s filosofiata v prostotata na iskaza si. Toi ne moje da se puntira.Kriticite dori ne go dokosvat. V niakakvo budeste vreme sigurna sum toi ste bude preotkrit.Negovata visota e individualna i nesravnima s nikoi drug tvorec.
Blagodaria za miastoto koeto mu nameri mejdu teb!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: apollon
Категория: Изкуство
Прочетен: 14464919
Постинги: 5335
Коментари: 10421
Гласове: 19320
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031